• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Būtent taip veikia automobilio variklis, kad galėtumėte važiuoti. Jis atlieka milžinišką darbą

pagal Andžej Biaigo
2024.12.04, 10:30
Naujienos
A A
0
bmw m57 dyzelinis variklis 30d

BMW M57 dyzelinis variklis, populiarusis 30d. BMW nuotrauka.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiandien automobilis yra toks įprastas prietaisas, kad beveik niekas nebesistebi ir nesistebi vidaus degimo variklio veikimu. O jis diena iš dienos dirba labai sunkiai, kol vairuodami klausotės mėgstamos muzikos. Štai keletas titaniško bet kurio vidaus degimo automobilio pavaros agregato darbo pavyzdžių.

Ar kada nors domėjotės, kas vyksta variklio viduje? Sunku suvokti, koks sunkus šis darbas, juk jo padarinius matome tik besisukančių ratų pavidalu. Tačiau jei pasidomėsite, kaip veikia variklis, pamatysite, kad net paprasčiausias ir pigiausias variklis yra didelis inžinerijos kūrinys. Kai kuriems tai, kad jis nesugenda, gali prilygti stebuklui. Tokiu atveju, kaip sunkiai dirba variklis?

Variklio apsukos. Jis sukasi taip greitai, kad žmogaus akis to nepastebi

Esame įpratę, kad standartinis lengvojo automobilio vidaus degimo variklis „sukasi“ ne daugiau kaip 9 000 aps/min. Automobilio naudotojui tai yra taip natūralu, kad nekreipiame į tai dėmesio ir tikrai dėl to nesijaudiname. Požiūris gali šiek tiek pasikeisti, kai apskaičiuosime, kiek tai yra apsisukimų per sekundę.

Tarkime, kad važiuojant variklis sukasi 2 500 aps/min. Kad per 60 s pasiektume tiek apsukų, per vieną sekundę velenas turi apsisukti beveik 42 kartus! Esant 7000 aps/min, velenas per vieną sekundę apsisuka 116 kartų.

Žinome, kiek arklio galių turi variklis. Palyginkime ją su žmogaus galia

Populiariausių variklių galia svyruoja nuo 80 iki 250 AG. Jei konkretaus automobilio galia jau nesiekia 100 AG, jo pavara jau laikoma gana silpna, nors, žinoma, viskas priklauso nuo masės, kurią jis turi išjudinti.

Tačiau bet kuris variklis yra labai galingas, jei palyginsime jį su ta galia, kurią turime mes, žmonės. Žmogaus „įranga“, t. y. visiškai sveiko žmogaus kūnas, gali veikti turėdamas maždaug 1,2 arklio galios. Šis skaičius yra neįspūdingas, be to, tai didžiausia galia, pasiekta per trumpą laiką. Per kasdienį žmogaus funkcionavimą organizmas išlaiko maždaug 0,1 AG galią.

Profesionalūs sportininkai gali pasiekti momentinę galią, lygią 2,5 AG, ir kelias valandas išlaikyti 0,3 AG.

Kuo daugiau cilindrų, tuo sudėtingesnis variklis. Šiuolaikiniai agregatai vis dar turi daugybę priedų, kad, be kita ko, būtų ekologiškesni
Kuo daugiau cilindrų, tuo sudėtingesnis variklis. Šiuolaikiniai agregatai vis dar turi daugybę priedų, kad, be kita ko, būtų ekologiškesni.

Kiek oro reikia, kad variklis galėtų laisvai „kvėpuoti“?

Varikliui, kaip ir žmogui, taip pat reikia kvėpuoti. Kiek oro jam reikia? Tarkime, kad 1 kg degalų reikia 14,7 kg oro (esant tokioms proporcijoms, vyksta idealus mišinio degimas). Tai reiškia, kad, norint sudeginti vieną litrą benzino, varikliui reikia 9074 litrų oro. Jei darytume prielaidą, kad automobilis sudegina 7 l/100 km, greitai prieitume prie išvados, kad tokio automobilio varikliui įveikti šį atstumą reikia apie 63500 litrų oro.

Skaitykite  Ar Lietuva privalės įgyvendinti ES privalomus techninės apžiūros patikrinimus?

Palyginimui, per žmogaus plaučius kasdien prateka beveik 20000 litrų oro, o su kiekvienu įkvėpimu įkvepiame apie 0,5 litro. Fizinio krūvio metu įkvepiamo oro kiekis gali padidėti šešis kartus.

Kelias, kuriuo oras patenka į variklį
Kelias, kuriuo oras patenka į variklį.

Ar domėjotės, kokie karšti yra išmetamieji dūmai?

Akimirką stabtelėkime prie dujų. Optimali bet kurio vidaus degimo variklio darbinė temperatūra yra apie 90 laipsnių C, o aukštesnė temperatūra gali reikšti, kad jį reikia remontuoti. Tačiau verta žinoti, kad tai yra vertė, susijusi su aušinimo skysčio, o ne su pačių išmetamųjų dujų temperatūra.

Variklis veikia, nes nedideliais sūkiais stūmokliai pakyla ir nusileidžia. Todėl sąlygos variklio viduje yra visai kitokios, nei rodo variklio temperatūros indikatorius, ir tai visiškai normalu. Dujų, kurios kiekvieno ciklo metu išeina iš kiekvieno cilindro, temperatūra benzininiame variklyje yra apie 700-900 laipsnių C (tai panaši į žvangančios cigaretės temperatūrą), o dyzeliniame – 400-600 laipsnių C.

Vyraujantis slėgis kelis kartus viršija padangų slėgį

Variklis apskritai gali veikti dėl slėgio degimo kamerose. Jis reikalingas tam, kad degalų ir oro mišinio sprogimo energija neišeitų į erdvę, o stumtų stūmoklį. Benzininiuose varikliuose suspaudimo slėgis yra apie 6-15 barų, o dyzeliniuose varikliuose jis turi būti didesnis ir siekti 14-18 barų.

Didelis slėgis reikalingas tam, kad kuo daugiau energijos būtų sunaudota stūmokliui judinti, o šis varo veleną, kuris perduoda galią ratams
Didelis slėgis reikalingas tam, kad kuo daugiau energijos būtų sunaudota stūmokliui judinti, o šis varo veleną, kuris perduoda galią ratams.

Tai didžiulės vertybės, kurias lengviausia parodyti mus supančio spaudimo pavyzdžiu. Jis svyruoja apie 1013 hPa, kai 6 barai yra 6000 hPa, o 18 barų – 18000 hPa.

Iliustratyvesnis pavyzdys – slėgis padangose. Tinkamas padangų slėgis lengvajam automobiliui yra maždaug 2,2 baro, o sunkvežimiams – nuo 5,5 iki 9 barų. Tokios padangos sprogimas gali baigtis net mirtimi. Taigi jokių juokų!

Nė vienos iš šių vertybių žmogus neišlaikytų

Pavyzdžių būtų galima pateikti daug daugiau, tačiau jau iš šių pavyzdžių matyti, kaip sunkiai dirba variklis. Todėl verta jam atsilyginti laiku keičiant filtrus ir alyvą, kad jis galėtų jums atsilyginti tolesniu sunkiu darbu.

Žymos: variklisvidaus degimo variklis
Dalintis74DalintisSiųstiDalintis13

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.