„Volkswagen“ vadovybė svarsto galimybę iš esmės pakeisti gamybą ir siūlo uždaryti devynias Vokietijos gamyklas. Priežastis? Įmonės vadovų teigimu, šioms gamykloms sunku konkuruoti su ekonomiškai efektyviais konkurentais užsienyje. Vienas iš svarstomų pakeitimų – perkelti elektrinio furgono ID.Buzz gamybą iš Hanoverio (Vokietija) į Poznanę (Lenkija). Šis perkėlimas atrodo tikėtinas, atsižvelgiant į tebesitęsiančias gamybos problemas Hanoverio gamykloje.
„ID.Buzz“ gamyba gali būti perkelta į Lenkiją
Šiuo metu „Volkswagen“ gamykla Hanoveryje yra vienintelė elektrinio automobilio ID.Buzz gamybos vieta. Tačiau jai sunkiai sekasi įgyvendinti tikslus, nes per pirmąjį 2024 m. pusmetį pagamino mažiau nei 15 000 vienetų – gerokai mažiau nei 130 000 automobilių per metus. Poznanės gamykla, priešingai, siūlo ekonomiškesnę ir efektyvesnę alternatyvą.
Profsąjungų protestai ir gamybos sulėtėjimas
Galimas perkėlimas papiktino Vokietijos profesines sąjungas, kurios griežtai priešinasi gamyklų uždarymui ir gamybos perkėlimui. Pasibaigus susitarimui, pagal kurį laikinai buvo užkirstas kelias streikams, profsąjungos greitai surengė dviejų valandų darbo pertrauką, kad parodytų savo nepasitenkinimą.
Ekonominis spaudimas verčia priimti sudėtingus sprendimus
„Volkswagen“ patiria vis didesnį finansinį spaudimą ir siekia sumažinti sąnaudas. Įmonė sulaukė profsąjungų, kurios kaltina vadovybę blogai valdant situaciją, kritikos. Nepaisant to, dar nepriimtas galutinis sprendimas, ar ID.Buzz gamyba bus visiškai perkelta į Lenkiją, ar bus padalinta tarp skirtingų vietų, ar liks Vokietijoje.
Kodėl Lenkija?
Lenkija turi didelių privalumų gamybai, įskaitant mažesnes darbo sąnaudas ir potencialiai didesnį gamybos efektyvumą. Kadangi „Volkswagen“ siekia optimizuoti gamybą, Lenkija tampa stipria pretendente į būsimos gamybos vietą.
Nors sprendimas dar nepriimtas, šis ginčas išryškina prieštaravimą tarp ekonominio spaudimo ir darbuotojų teisių automobilių pramonėje.