Europos automobilių žurnalistai „Renault 5“, o kartu ir „Alpine A290“, pripažino Metų automobiliu. Prancūzai gali džiaugtis pelnytai. Nes „5“ vertė pagrįsta ne vien pirkėjų silpnybe retro stiliui. Tai tvirtai sukonstruotas miesto elektromobilis.
Briuselio automobilių parodoje paskelbtas Europos metų automobilio nugalėtojas. Šioje apklausoje „Renault 5 E-Tech“ surinko 353 taškus. Antrąją vietą užėmė „Kia EV3“ (291 taškas), trečiąją – „Citroën C3-ëC3“ (215 taškų), toliau liko „Hyundai Inster“ (172 taškai) ir „Dacia Duster“ (168 taškai). Gerai sekasi „Renault“. 2024 m. „Scenic“ tapo Europos metų automobiliu. Tai antras kartas per visą apklausos istoriją, kai vienas prekės ženklas du kartus iš eilės užėmė aukščiausią apdovanojimą. Anksčiau šis žygdarbis pavyko „Fiat“ su „Punto“ ir „Bravo“ modeliais.
Žiuri sprendimą nesunku suprasti. Nuo pat pirmųjų vaizdų „Renault 5“ jau kėlė jaudulį. Šio modelio atveju perėjimas nuo braižymo lentos prie surinkimo linijos neturėjo neigiamos įtakos automobilio išvaizdai, ir šiandien prancūziško miesto automobilio pirkėjai gali džiaugtis dizainu, kuris yra stilistinis perlas. Ir tai turi įtakos ne tik išorei, nes interjere taip pat yra skoningų nuorodų į prieš daugelį metų sukurtą originalą. Dar daugiau, viduje visa tai atrodo gana solidžiai.
„Renault 5“ yra elektromobilis, kurio bazinės versijos kaina Lietuvoje yra 27 290 eurų. Tačiau jei 120 AG ir 40 kWh baterijos, užtikrinančios 300 km ridą, jums nepakanka, galite rinktis versiją su 52 kWh baterija (410 km rida) ir 150 AG. Tačiau čia turėsite išleisti ne mažiau kaip 33 000 eurų. Ar verta?
Nedaugelis automobilių, prie kurių vairo esu sėdėjęs, yra sukėlę tiek daug emocijų gatvėse per pirmuosius važiavimus. Galvų sukimasis, pakelti nykščiai, šypsenos – tai nebuvo atsitiktinumas. Net perpildytoje gatvėje, automobilių sraute, iš kurių daugelis akivaizdžiai brangesni, „penketukas“ išsiskyrė savo netradiciškumu. Ir tai dar ne viskas, ką jis gali pasiūlyti, nes jis taip pat yra gerai važiuojantis miestietis, pasižymintis geru kelio pojūčiu ir ekonomiškumu bei svoriu, kuris neverčia griebtis už galvos.
Ar „Renault 5“ patiks mums? Dėl vairavimo greičiausiai ne. Tačiau tai įdomus ir sėkmingas automobilis, ir tai atsispindėjo žiuri sprendime.