• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Vairuotojų įpročiai prie šviesoforų: kas labiausiai kenkia automobiliui?

pagal Andžej Biaigo
2025.02.04, 10:37
Patarimai
A A
0
koja ant sankabo pedalo ispaustas sankaba neutrali pavara

Kojos laikymas įspaudus sankabą

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Artėdami prie raudono šviesoforo signalo, vairuotojai dažnai įgyja įpročių, kurie gali atrodyti nekenksmingi, tačiau gali turėti didelių pasekmių transporto priemonės nusidėvėjimui, degalų sąnaudoms ir net eismo saugumui. Kai kurie vairuotojai sumažina pavarą ir leidžia varikliui lėtinti automobilį, o kiti mieliau važiuoja neutralioje padėtyje arba laikydami nuspaustą sankabą. Tačiau kuris būdas yra geriausias?

Kodėl visada turėtumėte naudoti stabdymą varikliu

Veiksmingiausias ir saugiausias būdas sulėtinti greitį artėjant prie raudono šviesoforo signalo – neperjungti pavaros ir stabdyti varikliu. Šis būdas sumažina stabdžių trinkelių ir diskų nusidėvėjimą, pagerina automobilio stabilumą ir užtikrina, kad vairuotojas ir toliau visiškai jį kontroliuos. Be to, šiuolaikiniai automobiliai visiškai nutraukia degalų įpurškimą, kai stabdoma varikliu, todėl taikant šį būdą degalai nenaudojami.

automobilio-variklio-apsukos-ir-kuro-lygis-bake
Variklio apsukos

Gera vairavimo praktika – artėjant prie sustojimo laipsniškai mažinti pavarą. Taip padidinamas variklio stabdymo efektyvumas ir sumažinama priklausomybė nuo stabdžių pedalo, todėl prailginamas stabdžių komponentų tarnavimo laikas.

Kodėl važiavimas neutralioje padėtyje yra blogas įprotis

Daugelis vyresnio amžiaus vairuotojų ar profesionalių vairuotojų vis dar mano, kad važiuoti neutralioje padėtyje (važiuoti iki sustojimo išjungus pavarą) yra ekonomiškiausia. Tačiau ši idėja pasenusi.

mechanine pavaru deze
Mechaninė pavarų dėžė neutralioje padėtyje

Šiuolaikiniai varikliai degalus vartoja dirbdami tuščiąja eiga, o tai reiškia, kad automobilis, riedantis neutralioje padėtyje, sudegina daugiau degalų nei automobilis, naudojantis variklio stabdymą, kuris degalų neįleidžia. Be to, neutralioje padėtyje važiuojantis automobilis yra mažiau stabilus ir mažiau reaguoja, todėl vairuotojas negali greitai reaguoti į pavojus.

Galiausiai, važiuojant neutralioje padėtyje, didėja stabdžių nusidėvėjimas, nes nestabdant varikliu, vairuotojas turi pasikliauti tik stabdžių pedalu, todėl tenka dažniau ir brangiau keisti stabdžius.

Kodėl vairavimas su nuspausta sankaba yra blogiausias variantas

Kai kurie vairuotojai bando derinti abu būdus, laikydami automobilį įjungtą pavarą, tačiau važiuodami neutralia eiga spaudžia sankabą. Gali atrodyti, kad šis būdas suteikia geriausią iš abiejų pasaulių – važiuoti toliau ir tuo pat metu išlaikyti įjungtą pavarą, tačiau iš tikrųjų tai yra žalingiausias būdas.

sankaba koja ant sankabos ispausta sankaba
Sankabos problemos išryškėja ne iš karto, todėl sunku nustatyti gedimą.

Taikant šį metodą vis tiek deginami degalai, kaip ir važiuojant neutralioje padėtyje, tačiau didžiausia problema yra pernelyg didelis sankabos ir dvigubos masės smagračio susidėvėjimas. Nuolatinis sankabos išjungimas ir įjungimas gerokai sutrumpina jos tarnavimo laiką, o tai lemia brangiai kainuojantį remontą.

Skaitykite  Ar teisingai naudojate automatinę pavarų dėžę?

Šiuolaikinėse transporto priemonėse dviejų masių smagračiai yra standartinė įranga ir turi būti keičiami kartu su sankaba. Visiškas sankabos pakeitimas, įskaitant dalis ir darbą, priklausomai nuo automobilio modelio, gali kainuoti nuo 500 iki daugiau kaip 2 000 eurų.

Koks metodas geriausias?

Kad degalų sąnaudos būtų optimalios, nusidėvėjimas minimalus, o valdymas maksimalus, visada:

  • Lėtinkite greitį neperjungdami pavaros – naudokite variklio stabdymą, kad natūraliai sumažintumėte greitį.
  • Palaipsniui mažinkite pavarą artėdami prie raudono šviesoforo signalo.
  • Stabdžių pedalą naudokite tik tada, kai būtina, o ne pasikliaukite tik juo.

Laikydamiesi šių metodų, vairuotojai gali sumažinti techninės priežiūros išlaidas, padidinti saugumą ir optimizuoti degalų sąnaudas.

Ar naudojate stabdymą varikliu, ar mieliau renkatės kitą būdą? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!

Žymos: stabdymas varikliu
Dalintis8DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz