Šiuolaikinėje konkurencingoje automobilių rinkoje degalų sąnaudos nėra tik techninė specifikacija – tai lemiamas veiksnys, galintis turėti didelę įtaką eksploatacinėms išlaidoms ir poveikiui aplinkai. Naujausi žurnalo „What Car?“ bandymai atskleidė, kad kai kurie naujausi Europos salonuose parduodami modeliai pasižymi stulbinančiu realiu degalų naudojimo efektyvumu, kuris prieštarauja tradiciniams WLTP duomenims.
Realaus bandymai ir laboratorinės normos
Kiekvienas Europos rinkai pristatomas naujas automobilis turi praeiti homologacijos procesą, kurio metu atliekami laboratoriniai CO₂ emisijos ir degalų sąnaudų bandymai. Tačiau šie standartizuoti bandymai, pavyzdžiui, WLTP, atliekami pagal griežtus scenarijus, kurie dažnai skiriasi nuo kasdienio vairavimo sąlygų. „What Car?“ bandymai, kuriuos atlieka britų ekspertai, imituoja tipinius vairavimo įpročius – važiavimą mieste, greitkeliu ir mišrų naudojimą, kad būtų gauti tikroviškesni duomenys. Pavyzdžiui, nors „Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid“ testo „What Car?“ metu užfiksuotos vidutinės 4,7 l/100 km sąnaudos (važiuojant mieste – vos 2,7 l/100 km), WLTP įvertinimas buvo tik šiek tiek kitoks – 4,5 l/100 km. Visi duomenys pateikiami litrais 100 km (L/100 km) – tai standartinis matavimas visoje ES.
Pagrindiniai modeliai dėmesio centre
- Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid ir Toyota Yaris 1.5 Hybrid
Abu modeliai pademonstravo įspūdingą degalų naudojimo efektyvumą, pritaikytą važiavimui mieste. „Toyota Yaris Cross“ vidutinės sąnaudos ‚What Car?‘ bandymuose siekia 4,7 l/100 km, o mieste – net 2,7 l/100 km, greitkeliuose – 6,2 l/100 km, o mišriose važiavimo sąlygose – 4,0 l/100 km. Jo giminaitis „Toyota Yaris 1.5 Hybrid“ taip pat pasiekė 4,7 L/100 km vidurkį, tačiau jo rodikliai mieste šiek tiek didesni – 3,5 L/100 km, greitkeliuose – 6,0 L/100 km, o mišriomis sąlygomis – 3,8 L/100 km. Palyginimui, WLTP rodikliai yra atitinkamai 4,5 l/100 km ir 4,1 l/100 km, o tai rodo subtilią pusiausvyrą tarp variklio našumo ir salono komforto.
- Suzuki Ignis 1.2 Dualjet mild Hybrid
Šis modelis yra unikalus atvejis, kai realios 4,7 l/100 km sąnaudos yra dar mažesnės nei oficialus WLTP rodiklis – 5,0 l/100 km. Nors važiuojant mieste fiksuojamos 5,5 L/100 km, o greitkeliuose – 5,3 L/100 km, mišriu režimu važiuojant jo sąnaudos sumažėja iki 3,8 L/100 km, todėl jis yra ypač patrauklus pasirinkimas taupiems vairuotojams.
- Seat Ibiza 1.0 TSI ir Toyota Corolla 1.8 Hybrid
Šios transporto priemonės rodo, kad išmaniai sukonstruoti tradiciniai benzininiai varikliai vis dar gali pasižymėti efektyvumu. „Seat Ibiza 1.0 TSI“ vidutinės sąnaudos yra 5,2 l/100 km (6,3 l/100 km mieste, 5,8 l/100 km greitkelyje ir 4,1 l/100 km mišriame kelyje), o tai atitinka WLTP 5,1 l/100 km. Tuo tarpu „Toyota Corolla 1.8 Hybrid“ vidutiniškai sunaudoja 5,3 l/100 km, ypač mažos sąnaudos mieste – 3,1 l/100 km, nors važiuojant greitkeliu jos išaugo iki 6,9 l/100 km, o važiuojant mišriu režimu – 4,6 l/100 km (pagal WLTP – 4,9 l/100 km).
- Toyota Aygo X 1.0 ir Kia Picanto 1.0 DPI
Šie kompaktiški modeliai idealiai tinka ekonomiškam važiavimui, nes net ir ilgesnių kelionių metu sunaudojama nedaug degalų. „Toyota Aygo X 1.0“ vidutiniškai sunaudoja 5,4 l/100 km (mieste – 6,6 l/100 km, greitkeliuose – 5,9 l/100 km, mišriuose keliuose – 4,2 l/100 km), o pagal WLTP – 4,8 l/100 km. Panašiai ir „Kia Picanto 1.0 DPI“ užfiksuotas 5,5 L/100 km vidurkis (6,7 L/100 km mieste, 5,9 L/100 km greitkeliuose ir 4,4 L/100 km mišriame kelyje), kuris taip pat atitinka WLTP 4,8 L/100 km rodiklį.
- Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid
Šis modelis ypač optimizuotas važiavimui mieste, nes vidutiniškai sunaudoja 5,5 l/100 km. Mieste jis pasiekia 4,3 l/100 km, tačiau greitkeliuose jo sąnaudos padidėja iki 7,3 l/100 km, o mišrioje aplinkoje – iki 4,1 l/100 km. Honda Jazz WLTP rodiklis yra šiek tiek mažesnis – 4,6 L/100 km, o tai atspindi puikius jo rezultatus kasdienėse miesto sąlygose, nepaisant tam tikrų kompromisų važiuojant didesniu greičiu.
Poveikis Lietuvos rinkai
Lietuvos vairuotojai, kaip ir daugelis kitų Europos šalių, susiduria su svyruojančiomis degalų kainomis ir didėjančiu susirūpinimu aplinkosauga. Realūs degalų suvartojimo skaičiai leidžia susidaryti aiškesnį vaizdą apie ilgalaikį taupymą. Didėjant degalų kainoms, praktinė transporto priemonės, pasižyminčios didesniu degalų naudojimo efektyvumu, nauda neapsiriboja vien poveikiu aplinkai – ji tiesiogiai veikia jūsų biudžetą.
Išvada
„What Car?” reitingas suteikia vertingų įžvalgų tiems, kurie nori suderinti eksploatacines savybes, kainą ir atsakomybę už aplinką. Šie testai, atspindintys realias važiavimo sąlygas, padeda vartotojams priimti pagrįstus sprendimus rinkoje, kurioje svarbus kiekvienas sutaupytas litras.
Ką manote apie šias degalų naudojimo efektyvumo išvadas? Ar rinkdamiesi kitą automobilį pirmenybę teikiate mažoms degalų sąnaudoms? Pasidalykite savo mintimis ir palikite komentarą toliau!