• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kaip automobilio lietaus jutikliai aptinka lietų dar prieš jums pastebint?

pagal Andžej Biaigo
2025.03.05, 12:00
Naujienos
A A
0
automobilio priekinis stiklas priekinio stiklo valytuvai lietaus jutikliai
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuolaikiniuose automobiliuose įdiegta daug išmaniųjų technologijų, o viena iš naudingiausių pastarųjų dešimtmečių naujovių – lietaus jutikliai valytuvai. Šie valytuvai automatiškai atpažįsta lietų ir reguliuoja savo greitį nereikalaudami vairuotojo įsikišimo. Tačiau kaip tiksliai jie veikia? Kaip automobilis „sužino“, kad lyja, dar prieš jums pastebint?

Ankstyvosios dienos: Nuo koncepcijos iki realybės

Automatinių priekinio stiklo valytuvų idėja nėra nauja. Pirmieji bandymai pradėti dar 1950 m., kai „General Motors“ 1951 m. koncepciniame automobilyje „LeSabre“ pademonstravo primityvią lietaus jutiklio sistemą. XX a. septintajame dešimtmetyje tokios bendrovės kaip „Ford“ ir „Denso“ kūrė laidžius jutiklius, kurie galėjo nustatyti drėgmę ant priekinio stiklo.

Tačiau pirmieji masinės gamybos lietaus jutikliniai valytuvai pasirodė 1970 m. moderniame „Citroën SM“ automobilyje. Ši sistema veikė matuojant valytuvų variklio varžą. Jei valytuvai vilkosi ant sauso priekinio stiklo, variklis dirbo stipriau, todėl sistema automatiškai pristabdydavo valytuvų darbą, kol susikaupdavo pakankamai lietaus.

Greitai persikėlus į aštuntąjį ir devintąjį dešimtmetį, technologija tapo sudėtingesnė. Devintojo dešimtmečio pradžioje „Nissan“ užpatentavo pažangią sistemą, tačiau tik 1996 m. „General Motors“ pristatė pirmąją modernią lietaus jutiklio sistemą, pavadintą „Rainsense“.

Kaip veikia šiuolaikiniai lietaus jutikliai

automobilio lietaus jutikliai

Šiuolaikiniai lietaus jutikliai aptinka lietų ne dėl sąlyčio su vandeniu. Vietoj to jie naudoja infraraudonųjų spindulių (IR) jutiklius ir šviesos lūžio technologiją. Štai kaip tai veikia:

1. Infraraudonųjų spindulių šviesos perdavimas:

    Mažas modulis, paprastai esantis už galinio vaizdo veidrodėlio, skleidžia infraraudonųjų spindulių šviesą į priekinį stiklą.

    2. Šviesos atspindys ir lūžis:

    • Kai priekinis stiklas sausas, beveik 100 % infraraudonųjų spindulių šviesos atsispindi atgal į jutiklį.
    • Kai ant priekinio stiklo susikaupia lietaus lašų, dalis infraraudonųjų spindulių šviesos išsklaidoma ir sugeriama.

    3. Duomenų apdorojimas ir valytuvų įjungimas:

    • Jutiklis nustato šviesos atspindžio pokyčius ir apskaičiuoja, kiek yra lietaus.
    • Įmontuotas kompiuteris nustato valytuvų greitį, kurio reikia, kad priekinis stiklas būtų švarus.
    • Ši sistema yra greita ir automatinė, ji reguliuoja valytuvų greitį realiuoju laiku, kai keičiasi lietaus intensyvumas.

    4. Kodėl vieni automobiliai turi šią funkciją, o kiti ne?

    Skaitykite  Liepos 20 d. nebus galima įsigyti e-vinječių – ką turi žinoti vairuotojai?

    Lietaus valytuvai iš pradžių buvo naudojami prabangiuose automobiliuose, pvz., „Cadillacs“, BMW ir „Mercedes-Benz“. Tačiau laikui bėgant ši technologija paplito ir prieinamesniuose modeliuose, o šiandien net tokiuose nebrangiuose automobiliuose kaip „Toyota Corolla“ ir „Volkswagen Golf“ ji dažnai yra standartinė arba papildoma funkcija.

    Nepaisant jos naudingumo, ne visi automobiliai turi lietaus valytuvus. Kai kurie gamintojai taupymo sumetimais nusprendžia palikti rankinį valytuvų valdymą, o kiti mieliau šią funkciją siūlo tik aukštesnės klasės automobiliuose.

    Lietaus jutiklinių valytuvų privalumai ir trūkumai

    Automobilių valytuvai, kaip tinkamai pasirinkti

    Privalumai:

    • Patogumas – nereikia nuolat rankiniu būdu reguliuoti valytuvų greičio.
    • Saugumas – geresnis matomumas staiga užklupus lietui.
    • Efektyvumas – automatiškai optimizuojamas valytuvų greitis, todėl mažiau dėvisi.

    Trūkumai:

    • Gali neteisingai suprasti drėgmę – jutikliai gali suveikti dėl rūko ar purvo.
    • Didesnės remonto išlaidos – jei jutiklis sugenda, jo keitimas gali būti brangus.
    • Ne visada įtraukiamas į komplektaciją – kai kuriuose modeliuose jis siūlomas tik aukštesnėse komplektacijose.

    Lietaus jutiklinių valytuvų ateitis

    Tobulėjant automobilių dirbtiniam intelektui ir jutikliams, lietaus jutikliai valytuvai gali tapti dar pažangesni. Ateityje gali būti:

    • Dirbtinio intelekto valdomą lietaus aptikimą, kuris prognozuoja, kada prasidės lietus.
    • Integracija su orų prognozavimo sistemomis, kad valytuvai įsijungtų prieš prasidedant lietui.
    • Išmanieji priekiniai stiklai, kuriuose naudojamos hidrofobinės dangos, atstumiančios vandenį, todėl valytuvų iš viso nereikia.

    Ar norėtumėte, kad jūsų automobilyje būtų lietaus jutikliniai valytuvai, ar jums labiau patiktų rankinis valdymas? Praneškite mums komentaruose!

    Žymos: lietaus jutikliaiPriekinio stiklo valytuvai
    Dalintis11DalintisSiųstiDalintis2
    Prenumeruoti
    Prisijungti su
    Prisijungti
    Leidžiu sukurti paskyrą
    Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
    NesutinkuSutinku
    Pranešti apie
    guest
    Prisijungti su
    Leidžiu sukurti paskyrą
    Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
    NesutinkuSutinku
    guest
    0 Komentarai
    Seniausi
    Naujausi Daugiausiai balsavo
    Įterpti atsiliepimai
    Žiūrėti visus komentarus

    Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

    Sekite mus Google News platformoje

    Rekomenduojami vaizdo įrašai

    Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

    Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

    0

    Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

    Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

    0

    Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

    Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

    0

    Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

    Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

    0

    Taip pat skaitykite

    Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

    Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

    Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

    Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

    TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

    Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

    Naujienos

    • Naujausios
    • Eismas
    • Baudos kvitas
    • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
    • Kriminalai
    • Elektromobiliai
    • Technologijos
    • Degalų kainos ir tendencijos
    • Premjeros

    Straipsniai

    • Apžvalgos
    • Kelių eismo taisyklės
    • Naudoti automobiliai
    • Patarimai
    • Testai
    • Vaizdo įrašai

    Naudinga

    • Privalomasis automobilio draudimas
    • KASKO draudimas
    • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
    • KET baudos
    • Greičio matuokliai
    • Kuro skaičiuoklė
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Vairavimo kategorijos
    • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

    Draugai

    Tlgrm.lt
    Misija-darbas.lt
    Tiksaviems.lt
    Sharklinker.lt
    automobilių supirkimas
    Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
    KepamVerdam.lt - Receptai
    • Privatumo politika
    • Slapukų naudojimo informacija
    • Partneriai
    • Apie mus
    • Kontaktai

    © 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

    Sveiki sugrįžę!

    Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

    Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

    Sukurti naują paskyrą!

    Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

    Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

    Atgauti slaptažodį

    Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

    Prisijungti

    Add New Playlist

    Rezultatų nėra
    Peržiūrėti visus rezultatus
    • Naujienos
      • Premjeros
    • Eismas
      • Baudos kvitas
    • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
    • Kriminalai
    • Naudoti automobiliai
    • Elektromobiliai
    • Technologijos
    • Patarimai
      • Eksploatacija
      • Kelio ženklai
      • Kelių eismo taisyklės
      • Vairuotojo pažymėjimas
    • Degalų kainos
    • Testai
      • Ilgalaikiai testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Pranešti naujieną
    • Įkelti vaizdo įrašą
    • Informacijos kanalai
    • Prisijungti
    • Užsiregistruoti

    © 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

    wpDiscuz