Naujuoju susitarimu, kuriuo sudaromos sąlygos iš esmės pagerinti kelių būklę, numatoma iš esmės atnaujinti infrastruktūrą ir pagerinti tarpvalstybines keliones tarp Lietuvos ir Lenkijos. Praėjusią savaitę buvo pasirašyta INTERREG programos finansavimo sutartis, pagal kurią bus rekonstruota 11,33 km ilgio kelio atkarpa, dar labiau sustiprinsianti susisiekimą tarp kaimyninių šalių.
Pasienio konkurencingumo stiprinimas
Kaip praneša „Via Lietuva“, sutartis yra 2021-2027 m. INTERREG VI-A Lietuva-Lenkija programos dalis. Iniciatyva, įgyvendinama bendradarbiaujant su Lazdijų rajono savivaldybe ir Lenkijos partneriais, bus sutvarkyta 10 km ilgio regioninio kelio atkarpa nuo Kapčiamiesčio iki Kauknorio, taip pat 1,33 km ilgio vietinės reikšmės kelias, jungiantis Kauknorį su Lenkijos siena.
Iš viso Lietuvoje ir Lenkijoje bus atnaujinta 22,25 km kelių. Beveik 13 mln. eurų vertės projektą didžiąja dalimi finansuos Europos regioninės plėtros fondas (ERPF), kuris skiria daugiau kaip 10 mln. eurų.
Tikimasi, kad šios investicijos padidins pasienio bendruomenių socialinę gerovę ir paskatins ekonominę plėtrą, pagerins prieinamumą ir saugumą, kartu skatindamos regioninį augimą. Gerai veikianti infrastruktūra yra labai svarbi mažinant pasienio teritorijų atskirtį, skatinant prekybą ir didinant bendrą konkurencingumą.
Statybos terminai ir funkcijos
Viešųjų pirkimų procedūros pradėtos vasario viduryje, o sutartį tikimasi pasirašyti iki gegužės pabaigos. Baigus sutartį, statybos darbai galėtų prasidėti birželio mėn. ir turėtų būti baigti iki 2026 m. pabaigos. Visas statybos laikotarpis truks 14 mėnesių, neįskaitant žiemos sezonų.
Atnaujinimo plane numatyta atnaujinti kelio dangą, rekonstruoti tiltus per Nidos (18,325 km) ir Kalvio (22,722 km) upes, įrengti svarbiausias eismo saugumo priemones, pavyzdžiui, atitvarus, greičio mažinimo kalnelius ir šviesą atspindinčius ženklus. Taip pat bus pastatyta nedidelė žiedinė sankryža Kapčiamiestyje, kuri pagerins eismo pralaidumą.
Be to, bus atnaujintos šešios esamos sankryžos, o šešios privačių privažiavimų jungtys bus pakeistos į viešas sankryžas. Siekiant pagerinti vietos bendruomenių gyvenimo kokybę, gyvenamosiose zonose bus naudojamos triukšmą mažinančios asfalto dangos.
Paskutinis „Via Baltica“ modernizavimo etapas
Šis projektas – tik viena iš kelių „Via Lietuva“ iniciatyvų prie Lietuvos ir Lenkijos sienos. 2023 m. bendrovė pradėjo rekonstruoti paskutinę likusią „Via Baltica“ magistralės atkarpą, besitęsiančią 12 km nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos. Darbai šiame ruože vyksta sparčiau, nei tikėtasi, ir jau atlikta daugiau kaip 50 proc. projekto. Modernizuotame kelyje bus:
- Du žalieji tiltai laukinei gamtai – pirmieji tokie tiltai Lietuvoje
- 10 tunelinių perėjų
- 10 viadukų
- Septyni tiltai
- 25 sankryžos
- 18,9 km triukšmo užtvarų
- Dvi modernios poilsio aikštelės
- 90,5 km jungiamųjų kelių
Nuo 2022 m. „Via Lietuva“ rekonstravo beveik 30 km kelio „Via Baltica“, paversdama jį modernia keturių juostų automagistrale su pažangia infrastruktūra, įskaitant žiedines sankryžas, viadukus ir pirmąją Lietuvoje estakadą per laukinę gamtą.
Saugesnės ateities link
Šiais plataus užmojo projektais Lietuva stiprina savo kelių tinklą, gerina tarpvalstybinį prieinamumą ir užtikrina saugesnes bei efektyvesnes keliones vairuotojams. Šios investicijos ne tik sustiprins ekonominius ryšius su Lenkija, bet ir padidins regionų plėtrą bei transporto saugumą.
Ką manote apie šiuos patobulinimus? Ar jie turės teigiamos įtakos jūsų kelionių patirčiai? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!