• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 20 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

„Nissan“ revoliucinis variklis nepasiteisino – ar tai technologinis akligatvis?

pagal Andžej Biaigo
2025.03.17, 10:30
Naujienos
A A
0
nissan vc turbo variklis

„Nissan“ nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kai „Nissan“ pristatė kintamo suspaudimo (VC-Turbo) variklį, jis buvo vadinamas novatoriška naujove, žadančia didesnį efektyvumą ir geresnes eksploatacines savybes. Tačiau, praėjus beveik penkeriems metams po debiuto, atrodo, kad ši technologija yra labiau našta nei proveržis. VC-Turbo variklis pasirodė esąs labiau inžinerinis iššūkis nei rinkos sėkmė – nuo nepakankamo degalų taupymo iki mechaninių gedimų.

Kas yra kintamo suspaudimo variklis ir kaip jis veikia?

Teoriškai kintamo suspaudimo variklis yra neįtikėtina koncepcija. Tradiciniai vidaus degimo varikliai veikia esant fiksuotam suspaudimo laipsniui, o tai reiškia, kad jie turi išlaikyti pusiausvyrą tarp galios ir efektyvumo. Didesnis suspaudimo laipsnis pagerina degalų ekonomiją, tačiau padidina detonacijos (išankstinio užsidegimo) riziką, kuri gali sugadinti variklį.

Nissan VC-Turbo sistema dinamiškai reguliuoja suspaudimo santykį nuo 8,0:1 iki 14,0:1, prisitaikydama prie važiavimo sąlygų realiuoju laiku. Tai leidžia varikliui optimizuoti galią ir efektyvumą, sumažinti degalų sąnaudas esant nedidelėms apkrovoms ir padidinti našumą, kai to reikia.

VC-Turbo variklis tai pasiekia naudodamas daugiasvirtį mechanizmą, kuris keičia stūmoklių padėtį cilindrų galvutės atžvilgiu. Tai inžinerijos stebuklas, tačiau jo sudėtingumas tapo didžiausia silpnybe.

Realus veikimas: Ar jis atitinka gandus?

Kai „Nissan“ pristatė VC-Turbo 2,0 l variklį „Infiniti QX50“ ir vėliau „Nissan Altima“, lūkesčiai buvo dideli. Tačiau realus veikimas nuvylė:

  • „Car and Driver“ bandymuose „Infiniti QX50“ kombinuotoji degalų ekonomija pagerėjo tik 2,6 mpg, palyginti su pirmtaku V6. Tai beveik nepagerina įprastinių variklių su turbokompresoriais rodiklių.
  • Abejonės dėl patikimumo – „Nissan“ VC-Turbo varikliai patyrė daugybę mechaninių gedimų, įskaitant pagrindinių komponentų guolių susidėvėjimą.
  • Nėra konkurencinio pranašumo prieš hibridinius varžovus – nors VC-Turbo varikliu buvo galima kukliai sutaupyti degalų, hibridiniai modeliai, pavyzdžiui, „Toyota RAV4 Hybrid“, pasižymėjo kur kas didesniu efektyvumu ir paprastesniu bei patikimesniu jėgos agregatu.
nissan vc turbo variklis 1
„Nissan“ nuotrauka

Patikimumo problemos: Didelė „Nissan“ nesėkmė

2023 m. gruodį Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) pradėjo tyrimą dėl „Nissan“ 2019-2023 m. VC-Turbo modelių, įskaitant „Altima“, QX50 ir „Rogue“, variklių gedimų.

  • Guolių gedimai – „Nissan“ pripažino, kad valdymo ir apatinės jungties guolių gedimai buvo pasikartojanti problema, dėl kurios galėjo sugesti variklis.
  • 0,39 % gedimų – nors „Nissan“ teigia, kad gedimai pasitaiko palyginti retai, net ir nedidelis procentas kelia nerimą naujai technologijai.
  • Įspėjamieji ženklai prieš gedimą – „Nissan“ teigia, kad prieš visišką gedimą vairuotojai gauna daugybę įspėjamųjų signalų, įskaitant variklio triukšmą, netolygų darbą ir prietaisų skydelio įspėjimus.
Skaitykite  „Ford“ atšaukia beveik 200 tūkst. visureigių dėl galimo durų gedimo

Nors „Nissan“ patobulino savo gamybos procesą, žala VC-Turbo reputacijai jau padaryta.

Ar „Nissan“ pasirinko netinkamą technologiją?

Rinkoje dominuojant hibridiniams ir elektra varomiems automobiliams (EV), „Nissan“ dėmesys VC-Turbo variklio kūrimui atrodo brangiai kainavęs klaidingas žingsnis. Nors bendrovė dešimtmečius investavo į kintamo suspaudimo variklio tobulinimą, konkurentai, pavyzdžiui, „Toyota“, daugiausia dėmesio skyrė hibridiniams varikliams, kurie šiuo metu tapo priimtiniausiu sprendimu degalų ekonomijai didinti.

Hibridų pranašumas prieš VC-Turbo:

  • 2021 m. „Nissan Rogue AWD“ su VC-Turbo varikliu degalų ekonomija pagerėjo nuo 29 MPG iki 33 MPG – nedidelis laimėjimas tokiai sudėtingai sistemai.
  • Tuo tarpu 2021 m. „Toyota RAV4 Hybrid“ šoktelėjo nuo 28 MPG iki 40 MPG, siūlydamas kur kas didesnį efektyvumą su paprastesne hibridine jėgaine.

Atsižvelgdamas į dabartines „Nissan“ finansines problemas, generalinis direktorius Makoto Uchida pripažino, kad bendrovė atsiliko hibridų lenktynėse. Masiškai investuodama į VC-Turbo technologiją, „Nissan“ galėjo praleisti galimybę sutelkti dėmesį į hibridinių ir elektrinių variklių kūrimą.

Kas toliau laukia „Nissan“ VC-Turbo?

VC-Turbo ateitis:

  • „Nissan“ jau nutraukė VC-Turbo „Altima“ gamybą dėl mažų pardavimų.
  • „Infiniti QX50“ ir „Rogue“ vis dar naudoja šį variklį, tačiau jų ilgalaikė ateitis neaiški.
  • „Nissan“ dabar orientuojasi į hibridinius ir elektrinius automobilius, todėl kintamo suspaudimo variklio ateitis kelia abejonių.

Ar „Nissan“ atsisakys VC-Turbo?

Atsižvelgiant į nepakankamą degalų taupymą, mechanines problemas ir rinkos perėjimą prie elektrifikavimo, tikėtina, kad „Nissan“ palaipsniui atsisakys VC-Turbo variklių hibridinių ir EV technologijų naudai.

Inžinerijos entuziastams „Nissan“ variklis su kintamo suspaudimo varikliu buvo nepaprastas pasiekimas. Tačiau jo trūkumai realiame pasaulyje nusveria jo naudą, todėl tai buvo brangus eksperimentas, kuris greitai gali būti pamirštas.

Ką manote jūs? Ar „Nissan“ VC-Turbo technologija pralenkė laiką, ar ji buvo pasmerkta nuo pat pradžių? Praneškite mums komentaruose!

Žymos: nissanvariklis
Dalintis3DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz