• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 14 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Kodėl vairo sukimas iki galo gali sugadinti jūsų automobilį? Meistrų perspėjimas

pagal Andžej Biaigo
2025.03.30, 18:00
Eksploatacija
A A
0
automobilio vairas vyras laiko vaira
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Gali atrodyti nekenksminga pasukti vairą iki galo, kai parkuojatės arba manevruojate ankštoje erdvėje. Tačiau šis įprastas įprotis gali nejučia pažeisti svarbiausius automobilio komponentus – nuo vairo stiprintuvo iki padangų. Štai ką turėtų žinoti Lietuvos vairuotojai.

Kas nutinka, kai vairą suki iki galo

Siaurose gatvėse, automobilių stovėjimo aikštelėse ar kiemuose daugelis vairuotojų instinktyviai pasuka vairą iki maksimalaus kampo, kad galėtų atlikti staigius posūkius. Tačiau taip elgdamiesi, ypač laikydami vairą tokioje padėtyje, pernelyg apkraunate savo automobilio vairo sistemą.

Automobiliuose su hidrauliniu vairo stiprintuvu dėl to sistemoje susidaro didelis slėgis. Skystis gali perkaisti, todėl greičiau dėvisi siurblys. Elektrinio vairo stiprintuvo sistemose variklis veikia visu pajėgumu, todėl padidėja perkaitimo ar net valdymo modulio gedimo rizika.

automobilio vairo stiprintuvas

Vilniuje dirbantis mechanikas pastebi:

„Mes matome daug susidėvėjusių vairo mechanizmo siurblių ir sandariklių vien dėl to, kad vairuotojai per ilgai laiko vairą kraštinėje padėtyje.“

Kodėl tai yra dar blogiau, kai variklis šaltas

Šaltesniais mėnesiais, kurie Lietuvoje ilgi, šis įprotis tampa dar rizikingesnis. Žemoje temperatūroje vairo stiprintuvo skystis tirštėja. Kol variklis neįšyla, vairo sistema veikia ribotai sutepta. Šiuo etapu vairą sukite iki ribos:

  • Padidėja trintis
  • Spartina sudedamųjų dalių susidėvėjimą
  • Gali pažeisti sandariklius ir sukelti nuotėkį

Štai kodėl žiemą prieš atliekant įtemptus vairavimo manevrus rekomenduojama kelias minutes pavažiuoti.

Tai ne tik vairas: kenčia ir pakaba bei padangos

automobilio-pakaba-is-apacios

Kai ratai visiškai pasukami, šarnyrai taip pat išnaudoja savo galimybių ribas. Laikui bėgant jie išsitempia:

  • Guminiai batai (apsauginiai dangteliai), kurie gali įtrūkti
  • Vidinius komponentus, dėl to anksti sugenda
  • Didėja nešvarumų ir drėgmės užterštumas

Dėl įtrūkusio CV bagažinės batelio posūkių metu gali pasigirsti spragtelėjimas – tai ženklas, kad gali laukti brangus remontas.

Nebijokite netikėtumų – apskaičiuokite Kasko draudimo kainą vos per minutę.

Tuo pat metu padangos patiria didesnę šoninę trintį. Visiškai pasisukus, išorinis protektoriaus kraštas trinasi į asfaltą. Tai sukelia:

  • Netolygus padangų nusidėvėjimas
  • Šoninės sienelės perkaitimas
  • Padangos gedimo rizika važiuojant dideliu greičiu

Tamsios žymės, liekančios ant žemės po staigių parkavimo manevrų, yra per didelio padangų įtempimo požymiai.

Skaitykite  Ar verta naudoti tirštesnę alyvą senam varikliui?

Ką rekomenduoja ekspertai?

Kad išvengtumėte nereikalingos žalos:

  • Nelaikykite vairo iki galo užfiksuoto ilgiau nei sekundę ar dvi
  • Pasukę iki galo, šiek tiek atsitraukite, kad sumažintumėte spaudimą
  • Stenkitės sukti ratus automobiliui šiek tiek judant – net ir lėtai riedant
  • Venkite ekstremalių manevrų, kol variklis ir vairo stiprintuvo skystis neįšilęs

Šie patarimai galioja tiek senesniems, tiek šiuolaikiniams automobiliams, nepriklausomai nuo to, ar jie turi hidraulinį, ar elektrinį vairo mechanizmą.

Vairo pasukimas iki galo gali padėti ankštoje erdvėje, tačiau jei tai darysite dažnai arba laikysite vairą pasukę iki galo, galite nejučia sugadinti automobilio vairo sistemą, padangas ir pakabą. Lietuvos vairuotojams, ypač šaltesniais mėnesiais, šio įpročio vengimas gali padėti išvengti brangiai kainuojančio remonto ateityje.

Ar statydami automobilį pasukate vairą iki galo? Ar esate susidūrę su vairo mechanizmo ar padangų problemomis? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose ir padėkite kitiems apsaugoti savo automobilius!

Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz