• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naudoti automobiliai

Dažniausiai pasitaikančios naudotų automobilių problemos ir kaip jų išvengti

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.04.13, 19:15
Naudoti automobiliai
A A
0
naudoto automobilio patikra meistas apziuri automobili is apacios automobilio dugnas ismetimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kai renkatės naudotą automobilį, žinodami dažniausiai pasitaikančių spąstų, galite išvengti daugybės rūpesčių kelyje. Pavyzdžiui, variklio problemos yra pagrindinė raudona vėliava. Norėsite pasiklausyti, ar nesigirdi keistų garsų, ir patikrinti, ar nėra alyvos nuotėkio – tai gali reikšti rimtas problemas. Tačiau tai tik ledkalnio viršūnė. Nuo transmisijos gedimų iki netikėtų elektros gedimų – kiekvienas komponentas reikalauja jūsų dėmesio. Smalsu, į ką dar turėtumėte atkreipti dėmesį?

Naudotų automobilių variklio problemų nustatymas

vyras stovi prie atidaryto automobilio variklio dangcio sugedes automobilis sugedo

Apžiūrėdami naudotą automobilį, pirmiausia pasiklausykite variklio; bet kokie neįprasti garsai gali būti raudona vėliava, rodanti galimas problemas. Stuksenimas, šlifavimas ar ūžimas gali reikšti įvairias problemas – nuo susidėvėjusių guolių iki sugedusių paskirstymo mechanizmų.

Taip pat norėsite patikrinti, ar iš išmetimo sistemos nekyla dūmų. Mėlyni dūmai rodo, kad dega alyva, o balti dūmai gali reikšti aušinimo skysčio nuotėkį.

Tada apžiūrėkite variklį, ar nėra nuotėkio arba korozijos požymių. Alyvos ar aušinimo skysčio likučiai aplink variklio bloką gali rodyti, kad yra problemų su tarpikliais ar žarnomis.

Nepraleiskite pro akis alyvos matuoklio; putota, pieno pavidalo alyva yra aušinimo skysčio užterštumo požymis , o tai gali reikšti, kad sprogo galvutės tarpinė.

Galiausiai apžiūrėkite bendrą diržų ir žarnų būklę. Įtrūkimai ar įtrūkimai gali lemti gedimus ateityje.

Šie patikrinimai padės įvertinti variklio būklę ir išvengti brangiai kainuojančio vėlesnio remonto.

Transmisijos patikros svarba

automatine pavaru deze volkswagen

Ieškodami naudoto automobilio nepamirškite transmisijos – ji tokia pat svarbi kaip ir variklis.

Turėtumėte patikrinti skysčio lygį ir kokybę, nes tai gali rodyti esmines problemas.

Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, kaip automobilis elgiasi bandomojo važiavimo metu; bet kokie neįprasti garsai ar svyravimai gali būti pavarų dėžės problemų požymiai.

Transmisijos problemų nustatymas

Jei ketinate įsigyti naudotą automobilį, prieš perkant labai svarbu patikrinti transmisiją.

Bandomojo važiavimo metu klausykite, ar nesigirdi neįprastų garsų, pvz. Šie garsai gali reikšti susidėvėjusius guolius arba krumpliaračius. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip automobilis perjungia pavaras; vėlavimas ar trūkčiojimas perjungiant pavaras yra pavojaus signalas. Jei automobilis sunkiai įjungia pavarą, tai gali reikšti rimtą pavarų dėžės problemą.

Taip pat atkreipkite dėmesį į bet kokį keistą elgesį perjungiant pavaras. Jei perjungiant pavaras automobilis slysta, tai ženklas, kad pavarų dėžė tinkamai neįsijungia.

Visada išbandykite automobilį įvairiais režimais – atbulinės eigos, važiavimo ir, jei įmanoma, rankinio pavarų perjungimo, kad galimas problemas užfiksuotumėte kiekvienu darbo režimu.

Skysčio lygis ir kokybė

tamsi mase po variklio ausinimo skyscio bakelio dangteliu
Tamsi masė po variklio aušinimo skysčio bakelio dangteliu

Transmisijos skysčio lygio ir kokybės tikrinimas yra toks pat svarbus, kaip ir jos mechaninių komponentų tikrinimas.

Ieškodami naudoto automobilio, nepamirškite šio žingsnio. Žemas skysčio lygis gali rodyti nuotėkį arba buvusią nepriežiūrą, o nešvarus ar degėsių kvapą skleidžiantis skystis rodo, kad pavarų dėžė galėjo būti įtempta arba perkaitusi.

Taip pat norėsite patikrinti spalvą; geras transmisijos skystis paprastai būna ryškiai raudonos spalvos. Tamsus arba rusvas skystis yra įspėjamasis ženklas, kad jį reikia keisti arba kad gali būti vidinių pažeidimų.

Tikrindami visada įsitikinkite, kad automobilis stovi ant lygaus paviršiaus, o dėl tinkamos procedūros ir specifikacijų kreipkitės į savininko vadovą.

Bandomojo važiavimo pastebėjimai

vyras vairuoja automobili variklio pravalymas vairavimas vairuotojas

Ištyrę pavarų dėžės skystį, važiuokite automobiliu bandomuoju važiavimu ir stebėkite, kaip pavarų dėžė veikia realiomis sąlygomis.

Atkreipkite dėmesį, kaip sklandžiai automobilis perjungia pavaras. Jei perjungiant pavaras jaučiate svyravimus arba girdite neįprastus garsus, gali būti problemų.

Be to, atkreipkite dėmesį į vėlavimą perjungiant iš stovėjimo į važiavimo arba atbulinės eigos režimą; tai neturėtų užtrukti ilgiau nei sekundę ar dvi. Jei automobilis vargsta arba trūkčioja, tai ženklas, kad transmisijai gali prireikti rimto dėmesio.

Nepraleiskite pro akis, kaip automobilis veikia važiuojant įkalnėmis arba greitėjant – šios situacijos atskleidžia tikrąją transmisijos būklę.

Visada pasikliaukite savo nuojauta; jei kas nors atrodo negerai, greičiausiai taip ir yra.

Automobilio stabdžių nusidėvėjimo požymių atpažinimas

autoservisas mechanikas automobilis stabdziai stabdziu diskas

Kai tikrinate naudotus automobilius, labai svarbu atkreipti dėmesį į automobilio stabdžius.

Patikrinkite stabdžių trinkelių storį; jei jis mažesnis nei 1/4 colio, jas greitai reikės keisti.

Taip pat įsiklausykite, ar nesigirdi neįprastų garsų įjungus stabdžius, nes tai gali reikšti nusidėvėjimą arba pažeidimus.

Stabdžių trinkelių storis

Stabdžių trinkelių storis yra labai svarbus jūsų automobilio saugumui, o pastebėję nusidėvėjimo požymius galite išvengti brangiai kainuojančio remonto ir nelaimingų atsitikimų.

Geriausia, jei stabdžių trinkeles tikrinsite kiekvieną kartą, kai atliksite automobilio techninę priežiūrą. Dauguma trinkelių turi nusidėvėjimo indikatorių, kuris padės pastebėti, kada jos yra per plonos. Paprastai stabdžių trinkelės turėtų būti keičiamos, jei jų storis mažesnis nei ¼ colio.

Nelaukite, kol pajusite, kad pablogėjo stabdymo efektyvumas. Jei nesate tikri, kaip juos išmatuoti, nuvežkite automobilį pas profesionalą.

Neįprasti stabdžių garsai

Nors stabdžių trinkelių storio stebėjimas yra pagrindinis transporto priemonės techninės priežiūros aspektas, atkreipiant dėmesį į neįprastus stabdžių skleidžiamus garsus taip pat svarbu nustatyti nusidėvėjimą.

Jei stabdant girdite girgždėjimą, šlifavimą ar spragtelėjimą, laikas stabdžius patikrinti. Šie garsai dažnai signalizuoja, kad stabdžių trinkelės susidėvėjo ir jas reikia pakeisti. Neignoruokite šių įspėjamųjų ženklų; susidėvėjusios trinkelės gali sukelti rimtesnius pažeidimus, pavyzdžiui, susidėvėjusius rotorius ar net stabdžių gedimą.

Be to, važiuodami per vandenį ar purvą atkreipkite dėmesį į triukšmo pokyčius, nes į stabdžius gali patekti šiukšlių. Reguliarus valymas padeda, tačiau jei garsai nesiliauja, geriausia atlikti profesionalią patikrą, kad būtų užtikrintas jūsų saugumas kelyje.

Elektros sistemos gedimai: Į ką atkreipti dėmesį?

elektroninio stovejimo stabdzio mygtukas

Jei perkate naudotą automobilį, atkreipkite dėmesį į elektros sistemos gedimų požymius , kurie dažnai būna nepastebimi, tačiau labai svarbūs.

Pradėkite nuo prietaisų skydelio patikrinimo. Jei mirksi lemputės arba blogai veikia matuokliai, tai gali reikšti gilesnę problemą.

Nepamirškite akumuliatoriaus; jis yra automobilio elektros sistemos širdis. Patikrinkite, ar ant gnybtų nėra korozijos, ir įsitikinkite, kad akumuliatorius yra įkrautas.

Tada patikrinkite visus elektrinius komponentus. Tai apima priekinius ir galinius žibintus, posūkių signalus, elektra valdomus langus ir garso sistemą. Jei kas nors negerai, gali būti, kad turite problemų su laidais arba sugedusiu generatoriumi.

Be to, užvedę variklį paklausykite, ar nesigirdi neįprastų garsų, nes jie gali rodyti starterio problemas.

Aušinimo sistemos problemų nustatymas

Tikrindami naudotą automobilį nepamirškite aušinimo sistemos, kuri yra labai svarbus komponentas, apsaugantis variklį nuo perkaitimo. Pastebėję jos problemas, galite išvengti brangiai kainuojančio vėlesnio remonto.

Štai keli požymiai, rodantys, kad gali kilti problemų:

  1. Patikrinkite, ar nėra nuotėkio – patikrinkite, ar po automobiliu nėra aušinimo skysčio nuotėkio požymių. Priklausomai nuo aušinimo skysčio tipo, juos dažnai galima pastebėti kaip žalio, oranžinio ar rausvo skysčio balas. Neignoruokite net ir nedidelių lašelių – tai įspėjamieji ženklai.
  2. Patikrinkite radiatorių – apžiūrėkite, ar nėra korozijos arba pažeidimų. Rūdys ar mineralinės nuosėdos gali rodyti, kad aušinimo skystis buvo keičiamas nereguliariai arba kad jame buvo sumaišytos skirtingos aušinimo skysčio rūšys.
  3. Įvertinkite žarnas – švelniai suspauskite radiatoriaus žarnas. Jos turi būti tvirtos ir spyruokliuoti. Jei jie minkšti, trapūs ar išbrinkę, juos gali tekti greitai pakeisti.

Visada atminkite, kad gerai prižiūrima aušinimo sistema yra automobilio ilgaamžiškumo pagrindas.

Pakabos ir vairo mechanizmo gedimų diagnostika

vairo koloneles pazeidimo pozymiai
Vairo kolonėlės pažeidimo požymiai.

Pereinant prie pakabos ir vairo sistemų, labai svarbu nustatyti bet kokias problemas, kol jos nepakenkė jūsų vairavimo patirčiai.

Kai bandote važiuoti naudotu automobiliu, atkreipkite dėmesį į tai, kaip automobilis suvaldo nelygumus ir posūkius. Jei jaučiate, kad važiuojama neįprastai nelygiai arba automobilis traukia į vieną pusę, tai gali reikšti, kad susidėvėję amortizatoriai arba neteisingai sureguliuoti ratai. Įsiklausykite, ar nesigirdi neįprastų garsų, pavyzdžiui, girgždėjimo ar girgždėjimo, nes tai gali reikšti, kad pažeisti pakabos komponentai arba susidėvėję vairo mechanizmo šarnyrai.

Norėdami patikrinti toliau, pastatykite automobilį ir pasukite vairą iš vienos kraštutinės padėties į kitą. Jei jį sunku pasukti arba girdite stuksenimo garsus, gali būti problemų su vairo kolonėle arba traukėmis.

Taip pat apžiūrėkite padangų nusidėvėjimą; netolygus padangų nusidėvėjimas dažnai rodo, kad yra geometrijos problemų. Galiausiai, vizualiai patikrinkite, ar po automobiliu nėra nutekėjusių skysčių arba sulūžusių dalių, ir tai gali išgelbėti jus nuo būsimo galvos skausmo.

Rūdžių ir kėbulo pažeidimų rizika

automobilio kebulo korozija rudys

Apžiūrėdami naudotą automobilį nepamirškite rūdžių ir kėbulo pažeidimų tikimybės, nes šios problemos gali turėti didelės įtakos transporto priemonės vientisumui ir vertei.

Toliau pateikiame keletą svarbiausių dalykų, kuriuos reikėtų įsidėmėti:

  1. Patikrinkite dažniausiai pasitaikančias rūdžių vietas: Pradėkite nuo ratų įdubų, durų kraštų ir važiuoklės apačios. Šiose vietose dažniausiai kaupiasi drėgmė ir druska, dėl kurių gali atsirasti rūdžių. Naudokite žibintuvėlį ir nedidelį veidrodėlį sunkiau matomoms vietoms apžiūrėti.
  2. Ieškokite dažų burbuliukų ir neatitikimų: Dažų burbuliukai dažnai rodo, kad po jais yra rūdžių. Be to, nesuderintos dažų spalvos arba nelygūs dažai gali rodyti buvus netinkamai atliktą kėbulo remontą.
  3. Patikrinkite kėbulą: Įsitikinkite, kad visi skydai tinkamai sulygiuoti. Nesutapimai gali reikšti, kad anksčiauįvyko *nelaimingi atsitikimai*, kurie galėjo pažeisti transporto priemonės konstrukcijos vientisumą.

Automobilio techninės priežiūros istorijos ir ridos įvertinimas

Įsitikinus naudoto automobilio fiziniu vientisumu, ne mažiau svarbu įvertinti jo techninės priežiūros istoriją ir ridą. Gerai dokumentais pagrįsta techninės priežiūros istorija gali atskleisti, kaip kruopščiai ankstesnis savininkas prižiūrėjo transporto priemonę. Nenorite praleisti jokių detalių – patikrinkite, ar reguliariai keičiami tepalai, ar laiku keičiamos detalės, ar atliekamas kapitalinis remontas. Šie dokumentai dažnai pasako daugiau apie automobilio būklę nei greita vizualinė apžiūra.

Kita vertus, rida leidžia sužinoti apie automobilio eksploatavimo trukmę. Mažesnė rida paprastai rodo ilgesnį likusį tarnavimo laiką, tačiau neleiskite, kad maži skaičiai jus apgautų. Itin maža rida gali reikšti, kad automobilis buvo retai naudojamas, o tai gali sukelti mechaninių problemų, pavyzdžiui, išdžiūvusių sandariklių ar užsistovėjusių skysčių.

Visada sutikrinkite odometro rodmenis su automobilio salono ir pedalų nusidėvėjimu. Jei kas nors atrodo ne taip, gali būti, kad taip ir yra.

Pasitikėkite savo nuojauta ir apsvarstykite galimybę atlikti profesionalų patikrinimą, kad susidarytumėte aiškesnį vaizdą.

Išvada

Prieš sudarydami sandorį dėl naudoto automobilio, įsitikinkite, kad atlikote namų darbus. Apžiūrėkite variklį, pavarų dėžę, stabdžius ir elektros sistemas, ar nėra gedimų požymių. Nepamirškite ir aušinimo sistemos, pakabos bei galimų rūdžių problemų. Visada patikrinkite techninio aptarnavimo istoriją ir ridą, kad įvertintumėte, kaip gerai buvo prižiūrimas automobilis. Jei nesate tikri, išmintinga pasisamdyti mechaniką. Imdamiesi šių veiksmų galite išvengti brangiai kainuojančių klaidų ir galvos skausmo ateityje.

Žymos: apžiūra prieš perkant
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.