Kai renkatės naudotą automobilį, žinodami dažniausiai pasitaikančių spąstų, galite išvengti daugybės rūpesčių kelyje. Pavyzdžiui, variklio problemos yra pagrindinė raudona vėliava. Norėsite pasiklausyti, ar nesigirdi keistų garsų, ir patikrinti, ar nėra alyvos nuotėkio – tai gali reikšti rimtas problemas. Tačiau tai tik ledkalnio viršūnė. Nuo transmisijos gedimų iki netikėtų elektros gedimų – kiekvienas komponentas reikalauja jūsų dėmesio. Smalsu, į ką dar turėtumėte atkreipti dėmesį?
Naudotų automobilių variklio problemų nustatymas
Apžiūrėdami naudotą automobilį, pirmiausia pasiklausykite variklio; bet kokie neįprasti garsai gali būti raudona vėliava, rodanti galimas problemas. Stuksenimas, šlifavimas ar ūžimas gali reikšti įvairias problemas – nuo susidėvėjusių guolių iki sugedusių paskirstymo mechanizmų.
Taip pat norėsite patikrinti, ar iš išmetimo sistemos nekyla dūmų. Mėlyni dūmai rodo, kad dega alyva, o balti dūmai gali reikšti aušinimo skysčio nuotėkį.
Tada apžiūrėkite variklį, ar nėra nuotėkio arba korozijos požymių. Alyvos ar aušinimo skysčio likučiai aplink variklio bloką gali rodyti, kad yra problemų su tarpikliais ar žarnomis.
Nepraleiskite pro akis alyvos matuoklio; putota, pieno pavidalo alyva yra aušinimo skysčio užterštumo požymis , o tai gali reikšti, kad sprogo galvutės tarpinė.
Galiausiai apžiūrėkite bendrą diržų ir žarnų būklę. Įtrūkimai ar įtrūkimai gali lemti gedimus ateityje.
Šie patikrinimai padės įvertinti variklio būklę ir išvengti brangiai kainuojančio vėlesnio remonto.
Transmisijos patikros svarba
Ieškodami naudoto automobilio nepamirškite transmisijos – ji tokia pat svarbi kaip ir variklis.
Turėtumėte patikrinti skysčio lygį ir kokybę, nes tai gali rodyti esmines problemas.
Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, kaip automobilis elgiasi bandomojo važiavimo metu; bet kokie neįprasti garsai ar svyravimai gali būti pavarų dėžės problemų požymiai.
Transmisijos problemų nustatymas
Jei ketinate įsigyti naudotą automobilį, prieš perkant labai svarbu patikrinti transmisiją.
Bandomojo važiavimo metu klausykite, ar nesigirdi neįprastų garsų, pvz. Šie garsai gali reikšti susidėvėjusius guolius arba krumpliaračius. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip automobilis perjungia pavaras; vėlavimas ar trūkčiojimas perjungiant pavaras yra pavojaus signalas. Jei automobilis sunkiai įjungia pavarą, tai gali reikšti rimtą pavarų dėžės problemą.
Taip pat atkreipkite dėmesį į bet kokį keistą elgesį perjungiant pavaras. Jei perjungiant pavaras automobilis slysta, tai ženklas, kad pavarų dėžė tinkamai neįsijungia.
Visada išbandykite automobilį įvairiais režimais – atbulinės eigos, važiavimo ir, jei įmanoma, rankinio pavarų perjungimo, kad galimas problemas užfiksuotumėte kiekvienu darbo režimu.
Skysčio lygis ir kokybė
Transmisijos skysčio lygio ir kokybės tikrinimas yra toks pat svarbus, kaip ir jos mechaninių komponentų tikrinimas.
Ieškodami naudoto automobilio, nepamirškite šio žingsnio. Žemas skysčio lygis gali rodyti nuotėkį arba buvusią nepriežiūrą, o nešvarus ar degėsių kvapą skleidžiantis skystis rodo, kad pavarų dėžė galėjo būti įtempta arba perkaitusi.
Taip pat norėsite patikrinti spalvą; geras transmisijos skystis paprastai būna ryškiai raudonos spalvos. Tamsus arba rusvas skystis yra įspėjamasis ženklas, kad jį reikia keisti arba kad gali būti vidinių pažeidimų.
Tikrindami visada įsitikinkite, kad automobilis stovi ant lygaus paviršiaus, o dėl tinkamos procedūros ir specifikacijų kreipkitės į savininko vadovą.
Bandomojo važiavimo pastebėjimai
Ištyrę pavarų dėžės skystį, važiuokite automobiliu bandomuoju važiavimu ir stebėkite, kaip pavarų dėžė veikia realiomis sąlygomis.
Atkreipkite dėmesį, kaip sklandžiai automobilis perjungia pavaras. Jei perjungiant pavaras jaučiate svyravimus arba girdite neįprastus garsus, gali būti problemų.
Be to, atkreipkite dėmesį į vėlavimą perjungiant iš stovėjimo į važiavimo arba atbulinės eigos režimą; tai neturėtų užtrukti ilgiau nei sekundę ar dvi. Jei automobilis vargsta arba trūkčioja, tai ženklas, kad transmisijai gali prireikti rimto dėmesio.
Nepraleiskite pro akis, kaip automobilis veikia važiuojant įkalnėmis arba greitėjant – šios situacijos atskleidžia tikrąją transmisijos būklę.
Visada pasikliaukite savo nuojauta; jei kas nors atrodo negerai, greičiausiai taip ir yra.
Automobilio stabdžių nusidėvėjimo požymių atpažinimas
Kai tikrinate naudotus automobilius, labai svarbu atkreipti dėmesį į automobilio stabdžius.
Patikrinkite stabdžių trinkelių storį; jei jis mažesnis nei 1/4 colio, jas greitai reikės keisti.
Taip pat įsiklausykite, ar nesigirdi neįprastų garsų įjungus stabdžius, nes tai gali reikšti nusidėvėjimą arba pažeidimus.
Stabdžių trinkelių storis
Stabdžių trinkelių storis yra labai svarbus jūsų automobilio saugumui, o pastebėję nusidėvėjimo požymius galite išvengti brangiai kainuojančio remonto ir nelaimingų atsitikimų.
Geriausia, jei stabdžių trinkeles tikrinsite kiekvieną kartą, kai atliksite automobilio techninę priežiūrą. Dauguma trinkelių turi nusidėvėjimo indikatorių, kuris padės pastebėti, kada jos yra per plonos. Paprastai stabdžių trinkelės turėtų būti keičiamos, jei jų storis mažesnis nei ¼ colio.
Nelaukite, kol pajusite, kad pablogėjo stabdymo efektyvumas. Jei nesate tikri, kaip juos išmatuoti, nuvežkite automobilį pas profesionalą.
Neįprasti stabdžių garsai
Nors stabdžių trinkelių storio stebėjimas yra pagrindinis transporto priemonės techninės priežiūros aspektas, atkreipiant dėmesį į neįprastus stabdžių skleidžiamus garsus taip pat svarbu nustatyti nusidėvėjimą.
Jei stabdant girdite girgždėjimą, šlifavimą ar spragtelėjimą, laikas stabdžius patikrinti. Šie garsai dažnai signalizuoja, kad stabdžių trinkelės susidėvėjo ir jas reikia pakeisti. Neignoruokite šių įspėjamųjų ženklų; susidėvėjusios trinkelės gali sukelti rimtesnius pažeidimus, pavyzdžiui, susidėvėjusius rotorius ar net stabdžių gedimą.
Be to, važiuodami per vandenį ar purvą atkreipkite dėmesį į triukšmo pokyčius, nes į stabdžius gali patekti šiukšlių. Reguliarus valymas padeda, tačiau jei garsai nesiliauja, geriausia atlikti profesionalią patikrą, kad būtų užtikrintas jūsų saugumas kelyje.
Elektros sistemos gedimai: Į ką atkreipti dėmesį?
Jei perkate naudotą automobilį, atkreipkite dėmesį į elektros sistemos gedimų požymius , kurie dažnai būna nepastebimi, tačiau labai svarbūs.
Pradėkite nuo prietaisų skydelio patikrinimo. Jei mirksi lemputės arba blogai veikia matuokliai, tai gali reikšti gilesnę problemą.
Nepamirškite akumuliatoriaus; jis yra automobilio elektros sistemos širdis. Patikrinkite, ar ant gnybtų nėra korozijos, ir įsitikinkite, kad akumuliatorius yra įkrautas.
Tada patikrinkite visus elektrinius komponentus. Tai apima priekinius ir galinius žibintus, posūkių signalus, elektra valdomus langus ir garso sistemą. Jei kas nors negerai, gali būti, kad turite problemų su laidais arba sugedusiu generatoriumi.
Be to, užvedę variklį paklausykite, ar nesigirdi neįprastų garsų, nes jie gali rodyti starterio problemas.
Aušinimo sistemos problemų nustatymas
Tikrindami naudotą automobilį nepamirškite aušinimo sistemos, kuri yra labai svarbus komponentas, apsaugantis variklį nuo perkaitimo. Pastebėję jos problemas, galite išvengti brangiai kainuojančio vėlesnio remonto.
Štai keli požymiai, rodantys, kad gali kilti problemų:
- Patikrinkite, ar nėra nuotėkio – patikrinkite, ar po automobiliu nėra aušinimo skysčio nuotėkio požymių. Priklausomai nuo aušinimo skysčio tipo, juos dažnai galima pastebėti kaip žalio, oranžinio ar rausvo skysčio balas. Neignoruokite net ir nedidelių lašelių – tai įspėjamieji ženklai.
- Patikrinkite radiatorių – apžiūrėkite, ar nėra korozijos arba pažeidimų. Rūdys ar mineralinės nuosėdos gali rodyti, kad aušinimo skystis buvo keičiamas nereguliariai arba kad jame buvo sumaišytos skirtingos aušinimo skysčio rūšys.
- Įvertinkite žarnas – švelniai suspauskite radiatoriaus žarnas. Jos turi būti tvirtos ir spyruokliuoti. Jei jie minkšti, trapūs ar išbrinkę, juos gali tekti greitai pakeisti.
Visada atminkite, kad gerai prižiūrima aušinimo sistema yra automobilio ilgaamžiškumo pagrindas.
Pakabos ir vairo mechanizmo gedimų diagnostika
Pereinant prie pakabos ir vairo sistemų, labai svarbu nustatyti bet kokias problemas, kol jos nepakenkė jūsų vairavimo patirčiai.
Kai bandote važiuoti naudotu automobiliu, atkreipkite dėmesį į tai, kaip automobilis suvaldo nelygumus ir posūkius. Jei jaučiate, kad važiuojama neįprastai nelygiai arba automobilis traukia į vieną pusę, tai gali reikšti, kad susidėvėję amortizatoriai arba neteisingai sureguliuoti ratai. Įsiklausykite, ar nesigirdi neįprastų garsų, pavyzdžiui, girgždėjimo ar girgždėjimo, nes tai gali reikšti, kad pažeisti pakabos komponentai arba susidėvėję vairo mechanizmo šarnyrai.
Norėdami patikrinti toliau, pastatykite automobilį ir pasukite vairą iš vienos kraštutinės padėties į kitą. Jei jį sunku pasukti arba girdite stuksenimo garsus, gali būti problemų su vairo kolonėle arba traukėmis.
Taip pat apžiūrėkite padangų nusidėvėjimą; netolygus padangų nusidėvėjimas dažnai rodo, kad yra geometrijos problemų. Galiausiai, vizualiai patikrinkite, ar po automobiliu nėra nutekėjusių skysčių arba sulūžusių dalių, ir tai gali išgelbėti jus nuo būsimo galvos skausmo.
Rūdžių ir kėbulo pažeidimų rizika
Apžiūrėdami naudotą automobilį nepamirškite rūdžių ir kėbulo pažeidimų tikimybės, nes šios problemos gali turėti didelės įtakos transporto priemonės vientisumui ir vertei.
Toliau pateikiame keletą svarbiausių dalykų, kuriuos reikėtų įsidėmėti:
- Patikrinkite dažniausiai pasitaikančias rūdžių vietas: Pradėkite nuo ratų įdubų, durų kraštų ir važiuoklės apačios. Šiose vietose dažniausiai kaupiasi drėgmė ir druska, dėl kurių gali atsirasti rūdžių. Naudokite žibintuvėlį ir nedidelį veidrodėlį sunkiau matomoms vietoms apžiūrėti.
- Ieškokite dažų burbuliukų ir neatitikimų: Dažų burbuliukai dažnai rodo, kad po jais yra rūdžių. Be to, nesuderintos dažų spalvos arba nelygūs dažai gali rodyti buvus netinkamai atliktą kėbulo remontą.
- Patikrinkite kėbulą: Įsitikinkite, kad visi skydai tinkamai sulygiuoti. Nesutapimai gali reikšti, kad anksčiauįvyko *nelaimingi atsitikimai*, kurie galėjo pažeisti transporto priemonės konstrukcijos vientisumą.
Automobilio techninės priežiūros istorijos ir ridos įvertinimas
Įsitikinus naudoto automobilio fiziniu vientisumu, ne mažiau svarbu įvertinti jo techninės priežiūros istoriją ir ridą. Gerai dokumentais pagrįsta techninės priežiūros istorija gali atskleisti, kaip kruopščiai ankstesnis savininkas prižiūrėjo transporto priemonę. Nenorite praleisti jokių detalių – patikrinkite, ar reguliariai keičiami tepalai, ar laiku keičiamos detalės, ar atliekamas kapitalinis remontas. Šie dokumentai dažnai pasako daugiau apie automobilio būklę nei greita vizualinė apžiūra.
Kita vertus, rida leidžia sužinoti apie automobilio eksploatavimo trukmę. Mažesnė rida paprastai rodo ilgesnį likusį tarnavimo laiką, tačiau neleiskite, kad maži skaičiai jus apgautų. Itin maža rida gali reikšti, kad automobilis buvo retai naudojamas, o tai gali sukelti mechaninių problemų, pavyzdžiui, išdžiūvusių sandariklių ar užsistovėjusių skysčių.
Visada sutikrinkite odometro rodmenis su automobilio salono ir pedalų nusidėvėjimu. Jei kas nors atrodo ne taip, gali būti, kad taip ir yra.
Pasitikėkite savo nuojauta ir apsvarstykite galimybę atlikti profesionalų patikrinimą, kad susidarytumėte aiškesnį vaizdą.
Išvada
Prieš sudarydami sandorį dėl naudoto automobilio, įsitikinkite, kad atlikote namų darbus. Apžiūrėkite variklį, pavarų dėžę, stabdžius ir elektros sistemas, ar nėra gedimų požymių. Nepamirškite ir aušinimo sistemos, pakabos bei galimų rūdžių problemų. Visada patikrinkite techninio aptarnavimo istoriją ir ridą, kad įvertintumėte, kaip gerai buvo prižiūrimas automobilis. Jei nesate tikri, išmintinga pasisamdyti mechaniką. Imdamiesi šių veiksmų galite išvengti brangiai kainuojančių klaidų ir galvos skausmo ateityje.