Nepaisant vis populiarėjančių automatinių pavarų dėžių, mechaninės pavarų dėžės vis dar plačiai naudojamos ir suteikia puikių galimybių taupyti degalus – jei žinote, kaip tinkamai jomis naudotis. Tinkamu metu perjungti pavaras – vienas veiksmingiausių būdų važiuoti ekonomiškiau, neaukojant našumo.
Idealus pavarų perjungimo sūkių dažnių diapazonas
Šiuolaikiniai benzininiai varikliai efektyviausiai veikia nuo 2 000 iki 3 000 apsisukimų per minutę (RPM). Dyzelinių variklių optimalus diapazonas yra šiek tiek mažesnis – apie 1 500-2 500 aps/min. Paprastai benzininiuose automobiliuose aukštesnę pavarą perjunkite esant maždaug 2 500 aps/min, o dyzeliniuose – 2 000 aps/min.
Per ankstyvas pavarų perjungimas, pavyzdžiui, penktos pavaros įjungimas važiuojant 50 km/val. greičiu, gali atrodyti ekonomiškas, tačiau variklis vargsta esant mažiems sūkių dažniams, todėl sunaudojama daugiau degalų. Ir atvirkščiai, per aukštas apsukų dažnis važiuojant žemesnėmis pavaromis, pavyzdžiui, važiuojant 60 km/val. greičiu antra pavara, taip pat yra neekonomiškas.
Variklio stabdymas – paslėptas degalų taupymo būdas
Vienas iš labiausiai nepastebimų būdų yra variklio stabdymas. Lėtindami greitį, užuot perjungę pavarą į neutraliąją, neperjunkite jos. Šiuolaikinės degalų įpurškimo sistemos visiškai nutraukia degalų tiekimą, kai sulėtinate greitį įjungę pavarą, todėl degalų sąnaudos yra nulinės. Priešingai, važiuojant tuščiąja eiga neutralioje padėtyje, degalai naudojami be reikalo.
Sklandus ir prognozuojamas vairavimas
Važiuojant taupiai naudoti degalus taip pat reikia numatyti eismo sąlygas. Stebėkite kelią priekyje ir atitinkamai planuokite pavarų perjungimą. Pavyzdžiui, užuot smarkiai stabdę degant raudonam šviesoforo signalui, palaipsniui pristabdykite, naudodami variklio stabdymą ir žemesnes pavaras.
Šešių greičių mechaninės pavarų dėžės leidžia tiksliau valdyti automobilį. Šeštoji pavara idealiai tinka važiuoti didesniu nei 90 km/val. greitkeliu. Tačiau ją naudojant važiuojant mažesniu greičiu variklis gali veikti neefektyviai. Važiuodami pastoviu greičiu išlaikykite didesnį nei 1 500 sūkių skaičių, kad variklis nebūtų apkrautas.
Skubūs patarimai, kaip efektyviai vairuoti rankiniu būdu
- Sklandžiai, bet greitai įsibėgėkite iki norimo greičio.
- Pavartokite pavaras optimalių sūkių diapazone.
- Didesnes pavaras naudokite tik tada, kai variklis neapkraunamas.
- Lėtėdami naudokite variklio stabdymą, užuot važiavę neutralioje padėtyje.
- Venkite ilgos tuščiosios eigos – šiuolaikinių variklių nereikia įšildyti stovint.
Įvaldę šiuos įpročius ne tik sumažinsite degalų sąnaudas, bet ir prailginsite variklio ir transmisijos komponentų tarnavimo laiką.
Važinėjate mechanine pavarų dėže? Pasidalykite geriausiais degalų taupymo būdais toliau esančiuose komentaruose!