Vasaros temperatūrai kylant visoje Europoje, Lietuvos vairuotojai turėtų būti ypač atsargūs ir atkreipti dėmesį į tai, kaip karštis gali nejučia pakenkti jų transporto priemonėms. Pasak automobilių techninės priežiūros specialistų, tam tikros problemos per karščius tampa kritinės ir jų niekada nereikėtų ignoruoti, jei norite išvengti brangiai kainuojančių gedimų.
1. Aušinimo sistemos perkrova
Didelė lauko temperatūra padidina jūsų automobilio aušinimo sistemos apkrovą. Dėl iš dalies užsikimšusio radiatoriaus arba žemo aušinimo skysčio lygio variklis gali perkaisti, ypač transporto spūstyse ar miesto spūstyse. Jei jūsų automobilis pradeda „virti“ eisme, tai aiškus ženklas, kad sistema veikia nepakankamai efektyviai.
- Reguliariai tikrinkite aušinimo skysčio lygį
- išvalykite arba pakeiskite radiatorių, jei užblokuotas oro srautas
- Patikrinkite, ar tinkamai veikia termostatas ir ventiliatoriai
2. Oro kondicionavimo sistemos apkrova
Jeigu šaldymo skysčio lygis žemas arba radiatorius nešvarus, oro kondicionieriaus kompresoriui gali tekti dirbti visu pajėgumu, kad palaikytų vėsą. Ilgalaikė įtampa sukelia perkaitimą ir sutrumpina kompresoriaus tarnavimo laiką. Tai viena dažniausių vasaros problemų, apie kurias praneša mechanikai.
Patarimas:
Kiekvienais metais, ypač prieš vasaros keliones, patikrinkite savo oro kondicionavimo sistemą. Salono oro filtro pakeitimas taip pat gali pagerinti veikimą.
3. Filtrų ir jutiklių pažeidimai dėl dulkių
Sausa ir dulkėta vasara užkemša oro filtrus ir gali paveikti jautrius komponentus, pavyzdžiui, masinio oro srauto jutiklį. Kai oro srautas ribojamas arba matuojamas neteisingai, variklis gali deginti netinkamą degalų mišinį – dėl to sumažėja našumas ir padidėja degalų sąnaudos.
- Vasaros metu dažniau keiskite oro filtrus
- Patikrinkite ir išvalykite MAF jutiklį, jei jaučiasi, kad variklio veikimas prastėja
4. Akumuliatoriaus susidėvėjimas dėl aukštos temperatūros
Dėl karščio greičiau garuoja akumuliatoriaus elektrolitas, ypač senesniuose arba „silpnuose“ akumuliatoriuose. Didėja gnybtų korozijos tikimybė, o kai kurie akumuliatoriai gali net išsikrauti ilgą laiką stovėdami tiesioginiuose saulės spinduliuose.
Automobilių technikos specialistų teigimu, „Akumuliatoriai paprastai sugenda tyliai. Vasarą net ir nedidelis silpnumas gali lemti visišką galios praradimą.”
5. Alyvos degradacija ir variklio nusidėvėjimas
Didelė temperatūra pagreitina variklinės alyvos oksidaciją, todėl sumažėja jos apsauginės savybės. Jei važiuojate didelius atstumus arba dažnai važiuojate tuščiąja eiga, alyva gali greičiau prarasti klampumą, todėl padidėja variklio trintis ir nusidėvėjimas.
- Vasaros metu dažnai tikrinkite alyvos lygį
- Alyvą keiskite trumpesniais intervalais per karščius arba esant didelei ridai
- Keiskite alyvą, rekomenduojamą naudoti šilto klimato šalyse (patikrinkite klampumo klasę)
Kaip apsaugoti automobilį per karščius
Lietuvoje ir kitose ES šalyse dėl karščio atsirandantys gedimai vasarą yra dažnesni, nei daugelis vairuotojų įsivaizduoja. Reguliari profilaktinė techninė priežiūra yra svarbiausia, kad jūsų automobilis būtų patikimas karščiausiais mėnesiais. Automobilio stovėjimas pavėsyje, vengimas važiuoti tuščiąja eiga ir aktyvi techninė priežiūra gali daug ką pakeisti.
Kokia jūsų nuomonė? Ar esate turėję su karščiu susijusių automobilio problemų? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.