Pradurta padanga yra vienas nemaloniausių, tačiau neišvengiamų kiekvieno vairuotojo patirčių. Nesvarbu, ar tai įvyko dėl vinies, varžto ar aštraus akmens, žinojimas, kaip saugiai ir teisingai pakeisti ratą, gali sutaupyti laiko, pinigų ir streso. Štai nuoseklus vadovas, pritaikytas Lietuvos vairuotojams, kartu su svarbiausiais saugos patarimais ir galimybėmis, jei neturite atsarginės padangos.
Žingsnis po žingsnio padangos keitimo vadovas
Pastebėję vibraciją ar dunksėjimą, sustokite, kai tik tai bus saugu. Venkite sustojimo pavojingose vietose ar ant minkštos žemės. Idealios vietos yra avarinė juosta greitkeliuose arba asfaltuotos automobilių stovėjimo aikštelės.
- Įjunkite avarinius žibintus
- Įjunkite stovėjimo stabdį
- Padėkite ratų kaladėles arba sunkius daiktus po priešingos pusės ratais
- Suraskite atsarginį ratą, domkratą ir veržliaraktį – dažnai bagažinėje arba po visureigių galu
Prieš keldami automobilį, šiek tiek atlaisvinkite ratų veržles – tai neleis ratui suktis, kai jas atsukate. Kad išvengtumėte pažeidimų, naudokite tik tam skirtus kėlimo taškus po automobiliu.
Kaip tinkamai sumontuoti atsarginį ratą
Išėmę pradurtą padangą, uždėkite atsarginį ratą ventilio koteliu į išorę. Ranka įsukite visas ratų veržles, o tada priveržkite jas veržliarakčiu. Svarbu: nepriveržkite eilės tvarka. Naudokite žvaigždės arba kryžminę schemą, kad užtikrintumėte tolygų slėgį.
- 5 varžtų ratams: priveržkite vieną, tada priešingą ir tęskite
- 4 varžtų ratams: pirmiausia priveržkite du priešingus varžtus
Galutinis priveržimas turėtų būti atliekamas tik nuleidus automobilį ant žemės. Neperveržkite, bet įsitikinkite, kad veržlės yra tvirtai pritvirtintos.
Nepamirškite padangų slėgio ir apribojimų
Patikrinkite atsarginio rato slėgį. Kompaktiškiems atsarginiams ratams dažnai reikia didesnio slėgio (iki 4,2 baro) ir jie turi apribojimų: paprastai maksimalus greitis yra 80 km/h ir ribotas atstumas. Šie ratai skirti nuvažiuoti iki netoliese esančio serviso, o ne įprastam važiavimui.
Ką daryti, jei neturite atsarginio rato?
Šiuolaikiniuose automobiliuose vietoj atsarginio rato gali būti padangų remonto rinkiniai. Šiuose rinkiniuose yra sandariklis ir kompresorius. Jie naudingi laikinais atvejais, tačiau tinka tik nedideliems pradūrimams ir padangą paverčia netinkama profesionaliam remontui ateityje.
- Sandariklio purškikliai užsandarina tik mažas skylutes
- Panaudotą padangą dažnai reikia pakeisti
- Naudinga norint pasiekti vulkanizacijos tašką, bet ne ilgoms kelionėms
Kai kuriose transporto priemonėse naudojamos padangos, skirtos važiuoti be pralaidumo, kurios leidžia ribotai važiuoti net ir po pradūrimo. Tačiau jas vis tiek reikia pakeisti arba profesionaliai patikrinti netrukus po naudojimo.
Kokia jūsų nuomonė? Ar kada nors keitėte padangą kelyje? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.