„Lexus“ ir „Toyota“ garsėja patikimumu, tačiau daugelis vairuotojų klausia: ar jų varikliai iš tiesų yra vienodi? Šiame straipsnyje nagrinėjame, kiek šių dviejų Japonijos prekės ženklų technologijos sutampa – ir kur prasideda skirtumai.
Bendra kilmė ir gamyba
Tiek „Toyota“, tiek „Lexus“ priklauso tai pačiai įmonių grupei, o „Lexus“ yra laikomas prabangiuoju padaliniu. Daugelis variklių gaminami tose pačiose Japonijos gamyklose, įskaitant pažangiąją „Shimoyama“ gamyklą.
Tai reiškia, kad kai kurie „Toyota“ ir „Lexus“ modeliai turi identiškus variklio blokus, ypač kalbant apie 4 ir 6 cilindrų atmosferinius variklius.
- 2.0 l „Dynamic Force“ variklis – naudojamas tiek „Lexus UX“, tiek „Toyota Corolla“
- 3.5 l V6 variklis – montuojamas „Lexus RX“ ir „Toyota Highlander“ modeliuose
- Bendra hibridinė pavara kai kuriuose miesto visureigiuose
Kas iš tikrųjų skiriasi?
Nors techniniai parametrai gali būti identiški, „Lexus“ dažnai taiko papildomus garso izoliacijos, vibracijos slopinimo ir rafinuotumo sprendimus. Pasak SlashGear, „Lexus“ varikliai dažnai būna tylesni ir veikia sklandžiau dėl specialių triukšmo izoliacijos sprendimų.
Be to, „Lexus“ dažnai koreguoja programinę įrangą – pagerina akceleratoriaus reakciją ar transmisijos darbą, kad sukurtų rafinuotesnę vairavimo patirtį.
Ar „Lexus“ kaina tikrai pagrįsta?
Galbūt atrodo, kad „Lexus“ – tai tiesiog prabangesnė „Toyota“ versija, tačiau yra ir daugiau skirtumų:
- Aukštesnės kokybės salono medžiagos ir apdaila
- Pagerinta važiuoklės amortizacija – komfortiškesnė važiavimo patirtis
- Išskirtinės multimedijos ir saugos sistemos
Taigi, nors variklis gali būti tas pats, visa transporto priemonės patirtis yra perkurta, kad atitiktų aukštesnį lygį.
Ar „Lexus“ turi išskirtinių variklių?
Taip – kai kurie sportiniai „Lexus“ modeliai turi unikalius agregatus:
- 5.0 l V8 variklis „Lexus RC F“ – neturi analogo „Toyota“ modeliuose
- Aukštesnės klasės hibridai – su galingesniais ir skirtingai sukalibruotais varikliais
Tai rodo, kad „Lexus“ neapsiriboja tik ženkliuko keitimu – tam tikriems modeliams kuriami visiškai unikalūs sprendimai.
Ekspertų įžvalgos apie skirtumus
Kaip sako automobilių inžinierius Takeshi Sato: „Toyota ir Lexus varikliai dažnai yra techniniai broliai, bet Lexus priduria inžinerinių sprendimų, kurie pakelia bendrą kokybės įspūdį. Svarbu ne tik galia – bet ir tai, kaip ji pateikiama.“
Toks požiūris leidžia „Lexus“ išlaikyti prestižo įvaizdį, remiantis „Toyota“ kokybės pagrindu.
Išvada: daugiau panašumų nei skirtumų
Daugelis „Lexus“ ir „Toyota“ modelių dalijasi varikliais, tačiau tai nereiškia, kad vairavimo patirtis vienoda. Gamybos panašumai užtikrina kokybę, bet „Lexus“ pritaiko papildomas technologijas, kad pateisintų prabangos klasę.
Ar jums teko vairuoti abu prekės ženklus? Pastebėjote skirtumų? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!