Atnaujintas „Toyota Corolla Cross“ atkeliavo į Europą su subtiliais dizaino patobulinimais, atnaujintomis technologijomis ir pažįstama hibridine pavaros sistema. Mes išbandėme 2.0 Hybrid AWD-i Executive versiją, kad pamatytume, kaip ji veikia realiomis sąlygomis – ir nors degalų sąnaudos mus sužavėjo, vienas aspektas išsiskyrė neigiamai.
Bandymo tipas ir vairavimo sąlygos
Tai pirmasis 2025 m. „Toyota Corolla Cross Executive 2.0 Hybrid“ su AWD-i ir e-CVT pavarų dėže važiavimas. Mūsų 250 km bandymų maršrutas apėmė miesto gatves Vilniuje, priemiesčio aplinkkelius ir lengvųjų greitkelių ruožus. Bandymo metu aplinkos temperatūra buvo apie 22 °C, būdinga Lietuvos vasarai.
Vairavimo patirtis ir našumas
2.0 Hybrid sistema per e-CVT pavarų dėžę išvysto bendrą 178 AG galią. Nors greitėjimas yra sklandus ir tiesus, nesitikėkite sportiško jaudulio – šis visureigis teikia pirmenybę komfortui ir efektyvumui. Jis tyliai slysta miesto eismu, o visų varančiųjų ratų sistema užtikrina patikimą sukibimą su kelio danga.
Variklis ir dinamika
„Dynamic Force“ variklis kartu su hibridine sistema yra rafinuotas ir tylus. Perėjimas tarp elektrinės ir benzininės pavaros yra beveik sklandus. Vairavimas lengvas ir nuspėjamas, todėl kasdienės kelionės į darbą ir atgal yra lengvos, tačiau grįžtamasis ryšys minimalus. Naujasis važiavimo režimas „Snow“ nebuvo išbandytas dėl vasaros oro sąlygų.
Degalų sąnaudos ir elektrinis atstumas
„Toyota“ teigia, kad vidutinės degalų sąnaudos yra 5,3–5,7 l/100 km. Įveikę 250 km maršrutą, įskaitant spūstis ir važiavimą priemiestyje, pasiekėme išskirtines 4,4 l/100 km sąnaudas – šis rezultatas netgi pranoko lūkesčius.
- Deklaruojamos degalų sąnaudos: 5,3–5,7 l/100 km
- Bandymo rezultatas: 4,4 l/100 km
- Kuro tipas: Benzinas
- Akumuliatorius: Mažo hibrido palaikymas (ne įkraunamas iš elektros tinklo)
Salono ir borto technologijos
Atnaujinimas atneša pastebimų patobulinimų: didesnę centrinę konsolę, perprojektuotą pavarų perjungimo svirtį ir dvigubus ekranus – 12,3 colio skaitmeninį prietaisų skydelį ir 10,5 colio informacinę ir pramoginę sistemą. Belaidis įkrovimas dabar yra standartinė visų komplektacijų dalis. Informacijos ir pramogų sistema siūlo sklandų ryšį su „Android“, nors „Apple“ naudotojams ji gali pasirodyti ne tokia intuityvi.
Praktiškumas ir kasdienis naudojimas
„Corolla Cross“ tvirtai užima vietą kompaktiškų visureigių segmente, siūlydamas 473 litrų bagažinę, o nulenkus galines sėdynes – iki 1333 litrų. Salone yra daug vietos daiktams susidėti, o ergonomika yra „Toyota“ stiprioji pusė. Kiekvienas mygtukas ir jungiklis yra būtent ten, kur ir tikėtumėtės.
Eksploatavimo išlaidos ir patikimumas
Kaina Lietuvoje prasideda nuo maždaug 31 000 EUR („Executive AWD-i“ – nuo 38 000 EUR), todėl „Corolla Cross“ užima konkurencingą poziciją. „Toyota“ hibridinė technologija žinoma dėl ilgalaikio patikimumo ir mažų eksploatavimo išlaidų. OTA (belaidžiai) atnaujinimai ir naujausias T-MATE saugos paketas suteikia ilgalaikės vertės.
Techninės specifikacijos
Spec | Vertė |
---|---|
Variklis | 2.0 Hybrid Dynamic Force |
Bendra galia | 178 AG (131 kW) |
Pavarų sistema | AWD-i (elektrinė galinė ašis) |
Pavarų dėžė | e-CVT |
Degalų sąnaudos | 4,4 l/100 km (išbandytas) |
Bagažinė Talpa | 473–1333 litrai |
Alternatyvos ir konkurentai
- „Kia Sportage Hybrid“ – minkštesnės medžiagos, šiek tiek didesnė kaina
- „Hyundai Tucson Hybrid“ – drąsesnis dizainas, panašus efektyvumas
- „VW Tiguan eHybrid“ – įkraunamo elektra varomo automobilio variantas, brangesnis
Privalumai ir trūkumai
- Privalumai: Puikios degalų sąnaudos, sklandi pavaros sistema, atnaujintos technologijos
- Trūkumai: Pernelyg kietas plastikas, neįkvepiančios medžiagos
Galutinis verdiktas ir įvertinimas
Įvertinimas: 4,0 / 5
Atnaujintas „Toyota Corolla Cross“ išlieka geriausiu miesto vairuotojų, ieškančių ekonomiškumo ir komforto, pasirinkimu. Tačiau per didelis kietų plastikų naudojimas kenkia kitaip rafinuotai vairavimo patirčiai. Vis dėlto, atsižvelgiant į „Toyota“ patikimumą ir hibridinio efektyvumo savybes, tai yra patrauklus rinkinys.
Ar atsisakytumėte kietų medžiagų dėl geresnės degalų ekonomijos? Pasidalinkite savo nuomone arba pažymėkite draugą, kuris svarsto apie naują kompaktišką visureigį!