Atšilus orams, Lietuvos gatvėse daugėja dviratininkų, paspirtukų, riedžių ir kitų mikrojudumo priemonių naudotojų. Ši tendencija reikalauja didesnio vairuotojų dėmesingumo ir atsakomybės, kad būtų išvengta nelaimingų atsitikimų ir užtikrintas visų eismo dalyvių saugumas.
Daugiau dviratininkų – daugiau atsakomybės
Šiltuoju metų laiku itin išauga elektrinių paspirtukų ir dviračių naudojimas tiek asmeninėms reikmėms, tiek darbui, pavyzdžiui, kurjerių paslaugoms. Automobilių vairuotojai ir pėstieji privalo prisitaikyti prie šių pokyčių.
Transporto kompetencijų agentūros (TKA) duomenimis, nuo balandžio 14 iki 27 dienos Lietuvoje užfiksuota 13 susidūrimų su dviračiais ir 9 su mopedais ar motociklais. Šie skaičiai parodo, kokia svarbi tampa vairuotojų budrumo stiprinimo tema.

Pavojingiausios vietos – važiuojamųjų dalių susikirtimai
Dauguma nelaimingų atsitikimų įvyksta ten, kur kertasi automobilių keliai su pėsčiųjų ar dviračių takais. Nors dažniausiai dviratininkai naudojasi atskirais takais, pavojingiausios išlieka būtent susikirtimo vietos.
„Didelę dalį susidūrimų lemia vairuotojų neatidumas, kai jie, įvažiuodami į kelią, nesugeba pastebėti greitai artėjančio dviratininko ar paspirtukininko“, – teigia draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.
Šviesoforais reguliuojamose sankryžose pirmumo teisės klausimai aiškesni, tačiau nereguliuojamose vietose vairuotojai turi būti ypač atidūs, įsitikinti, kad neartėja dviratininkas ar paspirtukininkas.

Kelių eismo taisyklių atnaujinimo svarba
A. Gučius pabrėžia, kad Kelių eismo taisyklės aiškiai reglamentuoja vairuotojų ir kitų eismo dalyvių veiksmus, todėl verta jas pasikartoti, ypač šiltuoju sezonu.
- Įvažiuodami į teritorijas ar išvažiuodami iš jų, vairuotojai privalo praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus.
- Dviratininkai privalo sumažinti greitį prieš kirsdami važiuojamąją dalį.
- Važiuojant pėsčiųjų ar dviračių taku, privaloma duoti kelią pėstiesiems, judėti 3–7 km/h greičiu.
- Elektrinėms mikrojudumo priemonėms leidžiamas maksimalus greitis – 20 km/h, o važiuojant pro pėsčiuosius – iki 7 km/h.

Dviračių transporto priemonių ir pėsčiųjų perėjos
Lietuvoje dviratininkams ir paspirtukininkams draudžiama važiuoti per pėsčiųjų perėjas. Deja, ši taisyklė dažnai ignoruojama, kas didina avarijų riziką.
Vairuotojai, artėdami prie nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų, turi sulėtinti greitį ir būti pasiruošę sustoti, nes dviratininkai gali pasirodyti netikėtai ir judėti didesniu greičiu nei pėstieji.

Visų eismo dalyvių atsakomybė
Pasak A. Gučiaus, ir vairuotojai, ir mikrojudumo priemonių naudotojai turi dalytis atsakomybe už saugumą. Dviratininkai ir paspirtukininkai privalo pasirinkti tokį greitį, kad bet kuriuo metu galėtų saugiai sustoti ir išvengti kliūties.
„Miestų eismas intensyvus ir nenuspėjamas. Negalima tikėtis, kad visi kelyje elgsis taisyklingai. Todėl kiekvienas turi būti budrus“, – sako A. Gučius.
Didėjant mikrojudumo priemonių skaičiui gatvėse, visiems – vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems – tenka didesnė atsakomybė už bendrą saugumą.
Išvada
Šiltasis sezonas atneša naujų iššūkių keliuose. Būkite dėmesingi, prisiminkite Kelių eismo taisykles ir gerbkite visus eismo dalyvius.
Ar pastebite šias situacijas kelyje? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!