Pagrindiniai automobilių gamintojai lenktyniauja, kad patenkintų netikėtai išaugusią hibridinių ilgų nuotolių automobilių paklausą Kinijoje. Rinkoje, kurioje anksčiau dominavo visiškai elektrinių automobilių ambicijos, vyksta strateginiai pokyčiai, kurie gali apimti visą pasaulio pramonę.
Kinijos poslinkis: Kodėl hibridai vėl laimi
Dar visai neseniai Kinija buvo laikoma pasauline lydere elektromobilių (EV) diegimo srityje. Tačiau vartotojų pasirinkimai keičiasi. Vairuotojai vis dažniau renkasi ilgo nuotolio hibridinius automobilius, kurie siūlo elektrinio važiavimo ir vidaus degimo variklių lankstumo derinį.
„Reuters“ praneša, kad pirmąjį 2025 m. ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, PHEV automobilių pardavimai išaugo beveik 84 proc. Tai lenkia baterijomis varomų elektromobilių augimą ir atkreipia automobilių gamintojų dėmesį visame pasaulyje.
Kas vadovauja iniciatyvai?
- BYD – Kinijos elektromobilių milžinė, agresyviai plečianti savo hibridinių automobilių asortimentą.
- Toyota – Bendradarbiaujant su vietos partneriu GAC, dvigubai daugiau dėmesio skiriama hibridiniams automobiliams.
- Volkswagen – Pagal bendrąją įmonę su FAW išleidžia hibridinius modelius, kad susigrąžintų rinkos dalį.
„Kinijos pirkėjai yra pragmatiški“, – sakė Guangdžou automobilių analitikas. „Jie nori lankstumo, prieinamumo ir patogumo, o hibridiniai automobiliai atitinka visus šiuos reikalavimus.“

Kuo ypatingi šie hibridai?
Naujos kartos PHEV elektromobilių veikimo nuotolis daugiau nei 100 km, kurio pakanka kasdieniam važinėjimui į darbą ir atgal daugelyje Kinijos miestų. Prireikus vairuotojai gali sklandžiai persijungti į degalų režimą, taip išvengdami nerimo dėl ridos ir priklausomybės nuo įkrovimo infrastruktūros.
Dėl šio technologinio patobulinimo ir sumažėjusių sąnaudų hibridai tapo patrauklūs platesnei auditorijai.
Poveikis pasaulinei rinkai
Keičiantis Kinijos vartotojų įpročiams, tarptautiniai gamintojai priversti permąstyti savo strategijas. Įmonės, kurios anksčiau daugiausia dėmesio skyrė tik elektra varomiems automobiliams su akumuliatoriais, dabar atnaujina hibridinių automobilių programas, kad išliktų konkurencingos didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje.
Šis pokytis gali turėti įtakos tendencijoms Europoje ir kituose regionuose, ypač tuose, kur įkrovimo infrastruktūra dar neišplėtota arba nenuosekli.
Poveikis Lietuvai ir ES
Nors ši tendencija ryškėja Kinijoje, ji gali turėti įtakos ES strategijoms. Lietuvos vairuotojai vis dar susiduria su ribotomis viešojo įkrovimo galimybėmis, ypač už didžiųjų miestų ribų. Ilgo nuotolio PHEV galėtų tapti praktišku tarpiniu sprendimu prieš visiškai įsisavinant elektromobilius.
„Baltijos šalyse yra hibridinių automobilių augimo potencialas, ypač jei Kinijos automobilių gamintojai agresyviai eksportuos“, – pažymėjo Vilniuje dirbantis automobilių konsultantas.
Reguliavimo ir aplinkosaugos aspektai
Šiuo metu ES remia visišką elektromobilių diegimą taikydama paskatas ir išmetamųjų teršalų taisykles. Tačiau, jei hibridiniai automobiliai ir toliau populiarės visame pasaulyje, gali tekti pritaikyti politiką, kad ji būtų pritaikyta šioms pereinamojo laikotarpio technologijoms.
Ne tik Kinijos fenomenas?
Tolimojo nuotolio hibridai nebėra laikomi kompromisu. Kinijoje jie yra laimėjusi formulė, kuri suderina ridą, kainą ir patogumą. Pasauliniams gamintojams atkreipus dėmesį, Europoje – ir Lietuvoje – gali kilti antroji hibridinių automobilių banga.
Ar esate su tuo susidūrę realiame gyvenime? Praneškite mums žemiau!