Penkių cilindrų varikliai šiuolaikiniuose naujuose automobiliuose gali būti reti, tačiau automobilių entuziastai ir mechanikai juos dažnai prisimena kaip patvarius ir charakteringus jėgos agregatus. Derindami sukimo momentą, patikimumą ir unikalų išmetimo garsą, šie varikliai yra patraukli alternatyva keturių ar šešių cilindrų agregatams. Šiame straipsnyje apžvelgiame patikimiausius ir legendinius penkių cilindrų variklius, randamus naudotose transporto priemonėse – nuo „Audi“ ralio ikonų iki nesunaikinamų VW furgonų ir itališkos sielos „Alfa Romeo“ dyzelinių variklių.
Kuo ypatingi 5 cilindrų varikliai
Penkių cilindrų varikliai (dažniausiai eiliniai – R5) yra tarp I4 ir I6 agregatų tiek pagal dydį, tiek pagal našumą. Dėl nelyginio cilindrų skaičiaus jie pasižymi išskirtiniu giliu riaumojimu ir sklandesniu veikimu nei keturių cilindrų, tačiau yra lengvesni ir kompaktiškesni nei šešių cilindrų variantai.
„Penkių cilindrų garsas ir charakteris yra nepakartojami. Kartą juo pasivažinėjus, jis lieka su jumis“, – sako mechanikas Tomaszas Nowickis, senovinių „Volvo“ automobilių specialistas.
„Audi“ 2.5 TFSI – šiuolaikinė turbininė legenda
- Modelių pavyzdžiai: Audi RS3, TT RS
- Galingumas: Iki 400 AG (gamyklinis), 700+ AG (tiuninguotas)
- Blokas: Iki 2015 m. – ketaus, vėliau – aliuminio
- Įsidėmėtina savybė: didžiulės derinimo galimybės, agresyvus garsas
„Audi“ penkių cilindrų su turbokompresoriumi tradicijos siekia Ur-Quattro ralio laikus ir tęsiasi EA855evo 2.5 TFSI – šiuolaikiniame stebukle, kuris giriamas ir dėl našumo, ir dėl ilgaamžiškumo.
„Volvo“ ikoninis T5 variklis – iš Švedijos su galia
- Modelio pavyzdys: Volvo 850 T5-R
- Variklis: B5234T5, 2,3 l R5 su turbokompresoriumi
- Galia: 250 AG, 330 Nm
- Įdomus faktas: taip pat naudojamas „Ford Focus ST“ ir RS
Šis turbininis penkių cilindrų variklis riaumojo geltonuosiuose vagonuose ir pelnė kultinių gerbėjų. Dėl jo gilios išmetimo natos ir stebinančių charakteristikų net nuobodūs „Volvo“ automobiliai pasijuto tarsi maištininkai.
VW 2.5 TDI R5 – nesunaikinamas furgono dyzelinas
- Modelių pavyzdžiai: VW Transporter T4, T5
- Galingumas: 1: Nuo 102 iki 174 AG
- Variklio kodas: ACV ir kt.
- Reputacija: „Milijono kilometrų“ ilgaamžiškumas
Mechanikai vis dar giria šį variklį už neperšaunamą konstrukciją, degalų ekonomiją ir gebėjimą dešimtmečius vežti didelius krovinius.
„Norite furgono variklio, kuris atsisako numirti? Įsigykite seną VW R5 dyzelį“, – dalijasi mechanikas Andrius, restauruojantis komercinius automobilius.
„Mercedes OM602“ – 9-ojo dešimtmečio darbinis arklys
- Modelių pavyzdžiai: W124, 190D, G klasė
- Išvystoma galia: 1: Iki 120 AG
- Žinomas dėl: Ketaus tvirtumas, ilgaamžiškumas
- Naudojamas: Afrikos taksi, karinėse ir ekspedicinėse transporto priemonėse
Dėl mechaninio paprastumo ir tvirtos konstrukcijos šis variklis tapo mėgstamas visame pasaulyje, ypač besivystančiose šalyse. Net ir šiandien jie veikia po daugiau nei 30 metų eksploatacijos.
„Alfa Romeo“ 2.4 JTDM – itališkas dyzelinis variklis
- Modelio pavyzdys: Alfa Romeo 159
- Galia: 210 AG, 400 Nm
- Funkcijos: Daugiatikslis įpurškimas, 4 fazių degalų tiekimas
- Vartojimo sąnaudos: ~7 l/100 km
2.4 JTDM derino sportiškas charakteristikas ir dyzelinio variklio ekonomiškumą, todėl jį pamėgo tie, kurie norėjo aistros ir praktiškumo viename pakete.
Nors šiuolaikiniai varikliai linksta į mažinimą ir elektrifikavimą, penkių cilindrų varikliai tebėra naudotų automobilių pirkėjų lobis. Nesvarbu, ar ieškote „Volvo“ kelių maištininkų, ar „Audi“ turbininių variklių, ar milijonus kilometrų nuvažiuojančių VW dyzelinių variklių, penkių cilindrų varikliai turi tikrą sielą.
Ar esate turėję penkių cilindrų automobilį? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose – kuris variklis jums paliko neišdildomą įspūdį?