Policijos stabdymas kelyje retai kada būna malonus vairuotojui. Tačiau, pasirodo, ir patys patruliai kartais sąmoningai vengia tam tikrų situacijų. Pasak patyrusio teisininko, yra trys vairuotojų kategorijos, su kuriomis policininkai stengiasi neprasidėti be būtinybės.
Valdininkai ir asmenys su valdžios galiomis
Pirmoji grupė – tai aukštas pareigas užimantys asmenys: teisėjai, prokurorai, politikai ar kiti valstybės tarnautojai. Net jei pažeidimas akivaizdus, pareigūnas dažnai dvejoja – tokia sustabdymo situacija gali baigtis nemalonumais: tarnybiniu patikrinimu ar spaudimu iš vadovybės. Kita vertus, inspektorius negali apsimesti, kad nieko nemato – todėl tokie atvejai dažnai tampa rizikingi.
Teisiškai išprusę vairuotojai su vaizdo kameromis
Antra grupė – tai vairuotojai, kurie puikiai išmano įstatymus ir fiksuoja visą bendravimą su policija. Jie dažnai užduoda sudėtingus klausimus, nesutinka su pareigūnų argumentais, o kiekvienas jų žodis gali būti panaudotas kaip įrodymas teisme.
- Jie filmuoja pokalbius ir situacijas
- Gina savo poziciją remdamiesi įstatymais
- Dažnai stengiasi paveikti pareigūną psichologiškai
Teisininkas Dainius Vaitiekūnas pažymi: „Pareigūnai privalo būti itin atsargūs – bet koks netikslumas ar frazė gali atsisukti prieš juos.“
Neadekvatūs ar neblaivūs vairuotojai
Trečioji ir pavojingiausia kategorija – vairuotojai apsvaigę nuo alkoholio ar narkotikų. Jų elgesys gali būti agresyvus, neprognozuojamas, o kai kada – net pavojingas. Policininkai privalo laikytis teisės aktų ir išlikti korektiški, tačiau realybėje tokie sustabdymai gali baigtis konfliktais ar net smurtu.
„Turėjome atvejų, kai iš pirmo žvilgsnio paprastas sustabdymas virto fiziniu konfliktu“, – pasakoja vienas patrulis, daugiau nei 10 metų dirbantis kelių policijoje.
Psichologinė įtampa patruliams
Policininkai kasdien rizikuoja. Kiekvienas sustabdymas – ne tik administracinė procedūra, bet ir psichologinis iššūkis. Jie turi greitai įvertinti situaciją, vairuotojo elgesį, galimus pavojus. Todėl kartais pareigūnai sąmoningai renkasi „nesivelti“, jei galima išvengti eskalacijos.
Pareigos, rizika ir žmogiškumas
Nors pareigūnai privalo reaguoti į kiekvieną pažeidimą, realybė – sudėtingesnė. Kiekviena situacija reikalauja sprendimo: ar sustabdyti rizikingą vairuotoją, ar rinktis saugumą. Šie trys vairuotojų tipai dažniausiai sukelia daugiausia streso ir įtampos patruliams.
Ar esate susidūrę su panašia situacija? Pasidalinkite komentaruose!