Plečiantis švarios transporto zonose (LTZ) Europos miestuose, įskaitant diskusijas Lietuvoje, „Euro 6“ standartą atitinkančių dyzelinių variklių paklausa išlieka. Tarp dyzelinių variantų varikliai iki 1,6 litro išlieka populiarūs dėl mažų degalų sąnaudų, tinkamų eksploatacinių savybių ir gebėjimo atitikti miesto susisiekimo reikalavimus. Štai labiausiai rekomenduojami „Euro 6“ dyzeliniai varikliai, kurių darbinis tūris mažesnis nei 1,6 litro.
Kodėl verta rinktis mažą „Euro 6“ dyzelinį variklį 2025 m.?
„Euro 6“ standartai, įvesti 2014–2015 m., žymiai sumažino azoto oksido (NOx) išmetimą. Kad atitiktų reikalavimus, gamintojai įdiegė pažangias išmetamųjų teršalų apdorojimo sistemas, tokias kaip SCR ir NOx gaudyklės, todėl varikliai tapo sudėtingesni, bet švaresni. Šie varikliai vis dar leidžiami švariose zonose (SCT) visoje Europoje, priklausomai nuo „Euro 6“ redakcijos: 6b, 6c, 6d-TEMP ir 6d. Pasirinkus „Euro 6d“ variklį, kai kuriose šalyse užtikrinama neribota prieiga net ir po 2032 m.
Geriausi „Euro 6“ dyzeliniai varikliai iki 1,6 l
Žemiau pateikiami patikimiausi ir ekonomiškiausi tokio dydžio dyzeliniai varikliai, remiantis naudotojų atsiliepimais ir ilgalaikiu veikimu:
1.3 MultiJet (Fiat grupė)
- Naudojamas „Fiat“, „Opel“, „Suzuki“ modeliuose
- 4 cilindrų, sklandus veikimas
- Mažos degalų sąnaudos
- Atkreipkite dėmesį į: DPF užsikimšimą važiuojant mieste, paskirstymo grandinės susidėvėjimą
1.6 MultiJet (Fiat/Opel/Alfa Romeo)
- Tvirtas blokas, „Bosch“ purkštukai, VGT turbo
- DPF integruotas su katalizatoriumi
- Dažna problema: alyvos paėmimo vamzdžio tarpinė degradacija
1.6 TDI EA288 („Volkswagen Group“)
- Naudojama VW, Skoda, Audi, SEAT automobiliuose
- Efektyvus, vėlesniuose modeliuose atitinka „Euro 6d“ standartą
- Galimos problemos: vandeniu aušinamo tarpinio aušintuvo nuotėkis, aktyvaus aušinimo skysčio siurblio gedimas
1.5 dCi („Renault“, „Dacia“)
- Modernios, patikimos versijos po 2014 m.
- Dažni didelės ridos pavyzdžiai
- Patobulintos ankstesnės guolių ir purkštukų problemos
1.6 CRDi („Hyundai“ / „Kia“)
- Grandininė pavara (U2), vėlesniuose U3 modeliuose diržas
- Daugelyje variantų nėra dviejų masių smagračio
- Nuo 2018 m. U3 versijose reikalingas „AdBlue“
1.6 i-DTEC („Honda“)
- Mažos degalų sąnaudos, tylus veikimas
- Didelis sukimo momentas: iki 300 Nm standartinėje versijoje, 350 Nm dviejų turbinų versijoje
- Montuota „Civic“, „CR-V“, „HR-V“ automobiliuose
Kurį variantą turėtų pasirinkti Lietuvos vairuotojai?
Tiems, kurie teikia pirmenybę mažoms išlaidoms ir ilgalaikiam važiavimui mieste, „Honda 1.6 i-DTEC“ ir „Hyundai 1.6 CRDi“ išsiskiria patvarumu ir patikimumu. „Volkswagen“ 1.6 TDI išlieka populiarus ir saugus pasirinkimas, ypač naujesnėse „Euro 6d“ versijose. Tuo tarpu „Fiat“ 1.3 ir 1.6 „MultiJet“ varikliai vis dar praktiški ilgiems atstumams, tačiau reikalauja atsargumo su DPF ir alyvos komponentais.
Prieš pirkdami visada patikrinkite tikslią „Euro 6“ versiją transporto priemonės dokumentuose. Ne visi „Euro 6“ dyzeliniai varikliai ateityje turės tokią pačią teisinę prieigą.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo patirtimi su „Euro 6“ dyzeliniais varikliais komentaruose arba socialiniuose tinkluose.