Rūdys yra viena didžiausių grėsmių automobilio ilgaamžiškumui. Jos ne tik gadina išorę, bet ir gali pakenkti konstrukcijos vientisumui, todėl automobilis tampa nesaugus. Kai kurie automobiliai dėl silpnos antikorozinės apsaugos arba prastos konstrukcijos rūdija daug greičiau nei kiti. Štai penki modeliai, kurie yra ypač linkę į rūdis – jei turite tokį modelį, galbūt norėtumėte imtis papildomų atsargumo priemonių.
1. Ford Focus II (2004–2011) – Rūdžių klasika
Silpnosios vietos: slenksčiai, ratų arkos, bagažinės dangtis
Antrosios kartos „Ford Focus“ savo laiku buvo neįtikėtinai populiarus. Tačiau netrukus savininkai pastebėjo rimtų rūdžių problemų, ypač metalinėse jungtyse. Jei jų nevalydavo, per 5-7 metus galėjo atsirasti gilios rūdžių kišenės, ypač ant buferių ir ratų arkų, kur apsauga nuo korozijos buvo silpna.
2. Opel Astra H (2004–2014) – Neilgaamžis metalas
Silpnosios vietos: priekiniai sparnai, apatinės durų dalys, kėbulo apačia
„Opel Astra H“ yra mėgstamiausias Europos vairuotojų automobilis, tačiau jo atsparumas rūdims yra didelė problema. Rūdys dažniausiai prasideda nuo priekinių sparnų ir plinta į duris. Taip pat labai pažeidžiama kėbulo apačia, ypač drėgnu oru arba žiemą, kai keliai barstomi druska.
3. Nissan Almera Classic (2006–2012) – Dažna „Nissan“ problema
Silpnosios vietos: ratų arkos, slenksčiai, priekinio rėmo juostos.
Daugelis 2000-ųjų „Nissan“ modelių yra prastai cinkuoti, ir „Almera Classic“ nėra išimtis. Vos po kelerių metų savininkai dažnai pastebi rūdis, atsirandančias ant ratlankių ir ratų arkų, ypač tose vietovėse, kur žiemos būna atšiaurios, o keliai gausiai barstomi druska.
4. Chevrolet Aveo (2003–2015) – Pigus metalas, greitai rūdija
Silpnosios vietos: ratų arkos, sparnai, durys
„Chevrolet Aveo“ buvo vienas įperkamiausių to meto automobilių, tačiau dėl medžiagų taupymo atsirado rimtų rūdžių problemų. Prastai apsaugotos suvirinimo siūlės ir ploni dažų sluoksniai leido drėgmei greitai prasiskverbti į vidų, todėl rūdijo sparnai ir ratų arkos.
5. Dacia Logan (2005–2019) – Ne toks „amžinas“, kaip atrodo
Silpnosios vietos: variklio dangtis, kėbulo apačia, galinių ratų arkos
„Renault Logan“ garsėja patvarumu, tačiau jo kėbulo metalas nėra labai atsparus rūdims. Senesni modeliai yra ypač pažeidžiami, ypač jei naudojami drėgnoje ar pakrantės aplinkoje. Be papildomo antikorozinio apdorojimo rūdys greitai išplinta po visą automobilio kėbulą.
Kaip išvengti automobilio rūdžių
Norėdami apsaugoti automobilį nuo ankstyvo rūdijimo, vadovaukitės šiais ekspertų patarimais:
- Reguliariai plaukite automobilį, ypač po žiemos, kad pašalintumėte kelio druską ir purvą.
- Padenkite nuo rūdžių apsaugančiomis dangomis buferius, ratų arkas ir kitas pažeidžiamas vietas.
- Patikrinkite drenažo angas, kad kėbulo viduje nesikauptų vanduo.
- Nedelsdami užtaisykite įskilimus ir įbrėžimus, kad rūdys neplistų.
Prieš pirkdami naudotą automobilį visada apžiūrėkite, ar nėra rūdžių, nes net ir pigus pirkinys gali virsti brangiai kainuojančiu remonto košmaru.
Ar turite vieną iš šių rūdžių pažeistų automobilių? Ar esate susidūrę su rūdžių problemomis? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!