Siekdama įgyvendinti anglies dioksido kiekio mažinimo tikslus, Europos Komisija pateikė naujus planus, kaip sumažinti transporto priemonių keliamą oro taršą.
Euro 7 – taip vadinamos naujosios taisyklės
Siekiama, kad automobiliai taptų švaresni ir pagerėtų oro kokybė, nes, palyginti su ankstesniais Euro 6 standartais, lengvųjų automobilių ir mikroautobusų išmetamų azoto oksidų kiekis sumažės 35%, o autobusų ir sunkvežimių – 56%.
Trečiadienį už vidaus rinką atsakingas Europos Komisijos narys Thierry Bretonas LinkedIn pranešime teigė:
„Šiandien kalbama ne apie kovą su klimato kaita, o apie oro kokybę. Dėl tos pačios oro kokybės, tiksliau, jos trūkumo, dėl kurio Europoje dėl kelių transporto kasmet anksčiau laiko miršta iki 70 000 žmonių.“
„Kalbu apie vidaus degimo variklių automobilių, kurie iki 2035 m. ir toliau bus tiekiami mūsų rinkai, ir apie sunkiasvorių krovininių transporto priemonių bei elektromobilių išmetamus teršalus.“
„Todėl visiškai suprasdami šias aplinkybes parengėme ir šiandien pristatau „Euro 7“.“
Reglamente bus apribotos iš stabdžių išmetamos teršiančios dalelės, taip pat bus įvestos taisyklės dėl mikroplastiko taršos iš padangų.
Bus reikalaujama, kad elektromobilių baterijos būtų patvaresnės, nes ES siekia padidinti jų gamybą ir pardavimus
„Kartais manome, kad elektromobiliai yra visiškai švarūs“, – ketvirtadienį per spaudos konferenciją sakė Bretonas.
„Žinoma, jie yra daug švaresni, kai kalbama apie CO2. Tai visiškai aišku. Tačiau elektromobiliai yra maždaug 40 proc. sunkesni už vidutinę vidaus degimo varikliu varomą transporto priemonę, todėl jie išmeta daugiau šių dalelių.“
„Tiek dėl padangų trinties joms važiuojant, tiek dėl stabdžių, kai elektrinė transporto priemonė stabdo. Be to, įkraunant bateriją taip pat išsiskiria dalelės. Taigi tai svarbi tema, kuri išliks aktuali ir po 2035 m.“
Europos Komisijos skaičiavimais, poveikis vartotojams turėtų būti nedidelis – nuo 90 iki 150 eurų lengviesiems automobiliams ir apie 2600 eurų autobusams ir sunkvežimiams.
Tačiau Nyderlandų žaliųjų frakcijos narys Basas Eickhoutas teigė, kad „Euro 7“ ir Europos Komisijos pasiūlymai yra silpni ir kelia pavojų, kad dešimtmečius bus daroma žala žmonių sveikatai ir aplinkai.
„Europos Komisija, beveik dvejus metus privertusi Europos piliečius ir pramonės atstovus laukti užgniaužusi kvapą, pateikė vadinamąjį atnaujintą išmetamųjų teršalų normatyvų projektą, kuriame neatsižvelgiama į jos pačios ekspertus ir aplinkosaugos tikslus. Taikydama šias palaidas taisykles, Komisija rizikuoja, kad į Europos gatves išvažiuos 100 mln. labai taršių automobilių“, – sakė B. Eickhoutas.
„Komisija akivaizdžiai dar kartą nusileido automobilių pramonės reikalavimams.“
„Kinijoje ir JAV jau sugriežtinti keli standartai, tačiau Komisija leidžia pramonei artimiausią dešimtmetį praktiškai nieko nedaryti dėl benzininių ir dyzelinių transporto priemonių išmetamųjų teršalų. ES negali būti pasaulinė lyderė, jei Komisija atsisako rimtai patobulinti beveik prieš dešimtmetį priimtas automobilių išmetamųjų teršalų taisykles.“