Penktadienį Kinijos prekybos ministerija susitiko su automobilių gamintojais ir pramonės asociacijomis aptarti importo tarifų didinimo benzininėms transporto priemonėms su dideliais varikliais ir perspėjo, kad Europos Sąjunga netrukus priims sprendimą dėl tarifų kiniškiems elektriniams automobiliams.
Spalio mėn. 27 valstybių blokas turi balsuoti dėl to, ar patvirtinti papildomus iki 36,3% muitus Kinijoje pagamintoms elektrinėms transporto priemonėms, kurie papildytų standartinį 10% importo tarifą.
Antradienį ES sumažino siūlomus muitus nuo liepos mėn. nustatytos 37,6 proc. normos, tačiau, Pekino siaubui, jų neatsisakė.
Trečiadienį Kinija atsakė pranešdama, kad ji išplėtė importuojamų ES produktų tyrimus ir prie kiaulienos ir brendžio antidempingo patikrinimų pridėjo įvairių sūrio, pieno ir grietinėlės prekių antisubsidijų tyrimą.
Penktadienį paskelbtame pareiškime Prekybos ministerija teigė, kad pareigūnai „išklausė pramonės atstovų, ekspertų ir mokslininkų nuomones ir pasiūlymus dėl importo tarifų didinimo degalais varomiems automobiliams su didelio darbinio tūrio varikliais“.
Prie susitikimo prisijungė atitinkamų pramonės asociacijų, mokslinių tyrimų asociacijų ir automobilių gamintojų atstovai.
Valstybinis bulvarinis laikraštis „Global Times“, kuris pirmasis pranešė apie Europos kiaulienos ir pieno produktų tyrimus, birželio mėn. taip pat iškėlė perspektyvą, kad Kinija padidins importo tarifą dideliems benzininiams automobiliams.
Dėl to labiausiai nukentėtų Vokietija. Praėjusiais metais į Kiniją eksportuota transporto priemonių su 2,5 litro ar didesniais varikliais už 1,2 mlrd. dolerių, rodo Kinijos muitinės duomenys.
Prancūzija, Italija ir Ispanija pritarė pasiūlytiems tarifams ir yra vienos iš tų šalių, kurias labiausiai paveiktų bet kokie baudžiamieji muitai, taikomi dėl didėjančio Kinijos prekybos tyrimų skaičiaus.