Vis daugiau Kinijos automobilių gamintojų bando patekti į Europos rinką, ne išimtis ir Lietuva. Neseniai Vokietijos automobilių klubo ADAC atlikta apklausa atskleidžia Europos vairuotojų požiūrį į kiniškus automobilius. Nors apklausa buvo atlikta Vokietijoje, jos įžvalgos labai tinka ir Lietuvos rinkai, kurioje ryškėja panašios tendencijos.
Dauguma rodo susidomėjimą
Apie 60 % apklausos respondentų pareiškė norą apsvarstyti galimybę įsigyti kinišką automobilį. Pastebėtina, kad jaunesni vairuotojai yra atviresni šiai idėjai, o vyresnio amžiaus respondentai apskritai yra mažiau suinteresuoti. Apklausa rodo, kad pirmenybė teikiama visiškai elektra varomiems modeliams, taip pabrėžiant ekologiško vairavimo patrauklumą. Tradiciniai benzininiai varikliai, priešingai, buvo mažiau mėgstami.
Kodėl verta rinktis kinišką automobilį?
Pagrindinis motyvas rinktis kinišką automobilį yra jo prieinama kaina. ADAC apklausos duomenimis:
- 83 proc. suinteresuotų pirkėjų nurodė, kad svarbiausias veiksnys yra ekonomiškumas.
- 55 proc. respondentų palankiai įvertino naujoviškas Kinijos prekių ženklų siūlomas technologijas.
- 37 % patiko patrauklus dizainas, o 26 % pripažino kokybišką meistriškumą.
Šie skaičiai rodo, kad Kinijos automobilių gamintojai populiarėja siūlydami nebrangius, tačiau technologiškai pažangius variantus.
Išlieka susirūpinimą keliančių klausimų
Vis dėlto ne visi respondentai entuziastingai vertino kiniškus automobilius. 54 % tų, kurie nesvarstytų galimybės įsigyti tokį automobilį, nurodė bendrą susirūpinimą – nuo duomenų privatumo klausimų iki abejonių dėl automobilio kokybės. Duomenų apsauga tebėra opi tema, nes daugelis baiminasi, kaip jų informacija gali būti naudojama ar dalijamasi, ypač kai šiuolaikinės transporto priemonės yra labai susietos su internetu.
ADAC technikos centro Transporto priemonių technologijų skyriaus vadovas Florianas Hördegenas nurodė, kad net ir priėmus naujus teisės aktus, pavyzdžiui, ES duomenų įstatymą, vis dar nerimaujama dėl duomenų apsaugos priemonių tinkamumo.
Iššūkiai Kinijos prekių ženklams
Nepaisant didėjančios paklausos, kiniški automobiliai Europoje vis dar susiduria su didelėmis problemomis. 2023 m. Vokietijoje jie sudarė tik 1,18 proc. visų naujų automobilių registracijų, panaši tendencija gali būti ir Lietuvoje. Tokios problemos kaip riboti prekybos tinklai ir abejonės dėl paslaugų prieinamumo apsunkina šių markių įsitvirtinimą.
Kiniškų automobilių ateitis Lietuvoje
Augant susidomėjimui elektra varomais ir nebrangiais automobiliais, Kinijos prekių ženklai gali įsitvirtinti Lietuvos rinkoje. Tačiau, norėdami pasiekti sėkmę, jie turės išspręsti problemas, susijusias su kokybe, duomenų apsauga ir paslaugų infrastruktūra.
Kadangi Lietuvos vairuotojai ieško prieinamesnių ir naujoviškesnių transporto priemonių, Kinijos prekių ženklai turi galimybę įsitvirtinti šioje rinkoje. Tik laikas parodys, ar jiems pavyks įveikti esamas abejones ir tapti įprastu reiškiniu Lietuvos keliuose.