Galbūt vidaus degimo variklio versijos į rinką patekę lengvieji automobiliai nebus paskutiniai. Bent jau taip tvirtina vienas aukšto rango „Porsche“ vadovas.
Per naujausio „Macan EV“ pasaulinę premjerą „Porsche“ finansų vadovas Lutzas Meschke padarė pranešimą apie vidaus degimo variklių ateitį Europoje. Pasak jo, šiuo metu Senajame žemyne vyksta daug diskusijų dėl Europos Sąjungoje įvesto draudimo teisėtumo. Pasak L. Meschke’s, priimta 2035 m. data, kai bus baigta prekiauti CO2 išmetančiais automobiliais, nebus pasiekta.
Neatmetama galimybė, kad Vokietijos bendrovė yra teisi. Per svarstymus, kai Briuselyje buvo sprendžiama dėl draudimo, vieningos nuomonės šiuo klausimu nebuvo, o tokio sprendimo priešininkai turėjo gana svarių argumentų. Galiausiai įsigaliojo draudimas Europos Sąjungoje pardavinėti automobilius, išmetančius CO2. Be kita ko, šis reglamentas netaikomas automobiliams, kurių varikliai varomi elektroniniu kuru. Jį gaminant absorbuojamas anglies dioksidas, kuris kompensuoja vėlesnį benzino deginimą variklyje. Taip pat skaitykite: „Didžiausia Europos politinė partija nori sustabdyti vidaus degimo variklių draudimą“.
Tiesa, šio sprendimo priešininkai teigia, kad niekada nebus įmanoma pasiekti visiškai nulinio e. degalų balanso, tačiau verta prisiminti, kad tas pats pasakytina ir apie elektros energijos gamybą. Europos Sąjungai, o ypač tokioms šalims kaip Lietuva, iki nulinės emisijos energetikos sektoriuje dar toli. Taigi, jei automobilių važiavimas elektra reikš išmetamųjų teršalų kiekį, kodėl tai turėtų būti uždrausta e. kuru varomiems automobiliams su vidaus degimo varikliais?
Tai, kad kol kas elektromobiliai vis dar yra akivaizdžiai brangesni už vidaus degimo varikliais varomus automobilius, ir tai, kad kai kurioms šalims taip pat gali būti iššūkis parengti pakankamą infrastruktūrą, kad po 2035 m. būtų galima įkrauti eksponentiškai didėjantį elektromobilių skaičių.
Visos šios abejonės nereiškia, kad „Porsche“ nesiruošia pokyčiams. Kaip ir planuota, Zuffenhauseno prekės ženklas 2030 m. turi parduoti 80 proc. elektromobilių. Po to Europoje palaipsniui bus atsisakoma vidaus degimo modelių. Taip pat skaitykite: „Vokiečiams jau atsibodo elektromobiliai ir hibridai. Jie grįžta prie benzino!“