„Volkswagen“ 2024 m. ruošia daugybę naujų arba atnaujintų modelių. Su kai kuriais iš jų jau susipažinome, o su kai kuriais dar tik susipažinsime. Be to, vokiečiai nepaskelbė ketinantys atsisakyti elektromobilių populiarinimo, tačiau šiuo atžvilgiu jie turi būti lankstūs.
Įtempti „Volkswagen Group“ metai. Iš viso 2024 m. grupė ruošiasi parodyti 30 naujų arba atnaujintų automobilių. Praėjusių metų pabaiga buvo pažymėta visiškai naujų „Volkswagen Tiguan“ ir „Passat“ bei „Škoda Kodiaq“ ir „Superb“ kartų pristatymais, o šie metai, be kita ko, turėtų priklausyti elektriniam „ID.7 Tourer“ arba „Porsche Macan EV“.
Be dviejų minėtų modelių, Vokietijos milžinė, be kitų, jau parodė atnaujintas „Volkswagen Golf“ ir „Porsche Taycan“ versijas (įskaitant galingą „Turbo GT“ variantą) arba sportiškesnes „Volkswagen ID.7 Tourer“ ir „ID.3“ versijas (pristatytas kaip GTX).
Netrukus prie jų prisijungs dar vienas elektrinis GTI modelis – ID.Buzz GTX, kurį planuojama išleisti kovo 21 d.
Daug naujovių bus ir „Audi“, kuri šiemet, be kita ko, pristatys visiškai naują Q6 e-tron, A5 (A4 įpėdinį) arba atnaujintą A7. Taip pat daug kalbama apie A6 įpėdinį.
Tolesnis pardavimų augimas
Tikimasi, kad dėl visų minėtų naujovių „Volkswagen“ grupės pardavimai šiais metais padidės 3%. Tačiau tai yra mažesnis augimas nei praėjusiais metais, o tam įtakos gali turėti tikėtinas elektromobilių rinkos sulėtėjimas.
Įdomu tai, kad giganto vadovas Oliveris Blūmas vis dar tiki, kad elektriniai automobiliai yra ateitis. Todėl „Volkswagen“ neketina atsisakyti savo planų dėl elektromobilių. Tačiau O. Blume „Automotive News“ pridūrė, kad „bendrovė yra pakankamai lanksti, kad galėtų prisitaikyti prie pokyčių įvairiose rinkose“.
Kita vertus, turime Gernoto Dollnerio – naujai paskirto „Audi“ generalinio direktoriaus – balsą. Na, o 2023 m. pabaigoje jis teigė, kad jo vadovaujamas prekės ženklas didelę reikšmę skirs naujiems iš tinklo įkraunamiems hibridiniams automobiliams. Taip, elektriniai automobiliai vis dar bus kuriami, tačiau jiems nebebus teikiama pirmenybė.
Todėl turėtume tikėtis ne tik daugiau hibridinių „Volkswagen“ grupės modelių, bet galbūt ir naujų hibridinių jėgainių. Šiaip ar taip, kartu su minėtų „Tiguan“ ar „Kodiaq“ išleidimu į rinką jie sulaukė modifikuotų įkraunamų sistemų su, visų pirma, didesniu akumuliatoriumi.
Jis ne tik įgavo 25,7, o ne 12,7 kWh talpą, bet ir greitojo įkrovimo galimybę iki 50 kW. Šią jėgainę turinčių automobilių elektrinis nuotolis siekia daugiau kaip 100 km.
Atvėsimas Kinijoje
Dabar „Volkswagen“ ruošiasi dar labiau sumažinti pardavimus Kinijoje, kur jos siūlomi elektromobiliai laikomi … nepakankamai moderniais. Praėjusiais metais Vokietijos prekės ženklas pirmą kartą per daugelį metų prarado savo pozicijas šios šalies rinkoje. Ją aplenkė BYD, kuri pardavė daugiau kaip 2,57 mln. automobilių, t. y. beveik 300 000 automobilių daugiau nei „Volkswagen“.
Tačiau mažėjantį susidomėjimą savo automobiliais Kinijoje vokiečiai kompensuoja Jungtinėse Valstijose. Pernai jų pardavimai ten padidėjo 9%, o šiemet kalbama net apie 22% augimą.
Įdomu tai, kad „Volkswagen“ nori tai pasiekti daugiausia elektra varomomis transporto priemonėmis. Šiuo atveju jos atstovai daugiausia tikisi padidinti pardavimus JAV rinkai pristatydami elektrinius ID.Buzz ir ID.7. Galbūt bus siūlomi ir nauji iš tinklo įkraunami hibridai.
Pigūs elektromobiliai
Žvelgdamas į ateitį, O. Blūmas ir toliau laikosi planų gaminti iki 20 000 eurų kainuojantį elektromobilį. Kurdamas jį, koncernas yra atviras bendradarbiavimui su kitomis įmonėmis. Viena iš jų neabejotinai bus „Renault“, nors neseniai buvo kalbama ir apie bendro konsorciumo su „Stellantis“ kūrimą.
Kita vertus, Kinijoje „Volkswagen“ per kelerius ateinančius metus nori parodyti naujus modelius, sukurtus ant Vidurinėje Karalystėje sukurtos „Xpeng“ platformos (daugiau apie tai galite paskaityti ČIA).
Šiuo metu „Volkswagen“ išgyvena vidinės transformacijos etapą. O. Blūmas pabrėžia, kad daugelis koncerno markių bendradarbiauja daug glaudžiau nei anksčiau, o tai, tikimasi, leis sutaupyti daug lėšų.
Bendradarbiavimas bus taikomas ir programinės įrangos padaliniui „Cariad“, kurio restruktūrizavimas 2023 m. kainavo net 2,4 mlrd. eurų.