Didžiausios Vokietijos partijos ES Parlamente nori, kad nuo 2035 m. būtų panaikintas draudimas parduoti vidaus degimo varikliais varomus automobilius. Tokį reikalavimą ką tik iškėlė CDU ir CSU, praneša „Berliner Zeitung“.
Diskusijos dėl draudimo nuo 2035 m. prekiauti vidaus degimo automobiliais įgauna vis didesnį pagreitį. Dabar vis daugiau gamintojų skelbia apie savo elektrifikavimo planų pakeitimus.
Pavyzdžiui, „Land Rover“ stato ant hibridinių automobilių su didelėmis traukos baterijomis, o „Mercedes“ paskelbė apie tolesnes investicijas į vidaus degimo agregatus ir dabartinės A klasės modelio gyvavimo ciklo pratęsimą dvejiems metams.
Elektromobilumas – klaida?
Šiuo metu elektrifikavimo procesas atvėsta. Dėl didėjančio visuomenės nusistatymo prieš elektromobilius vis dažniau kalbama apie galimą jų pardavimų nuosmukį artimiausioje ateityje.
Todėl CDU ir gimininga CSU, turinčios daugiausiai atstovų ES Parlamente iš visų Vokietijos partijų, garsiai išreiškė norą nuo 2035 m. panaikinti draudimą parduoti vidaus degimo varikliais varomus automobilius.
Laikraštis „Berlinger Zeitung“ praneša apie bendrą pasiūlymą, kuriame abi partijos teigia, kad „Vokietija šiuo metu pirmauja vidaus degimo variklių kūrimo srityje ir nori ir toliau išlaikyti savo lyderystę“.
Be to, jame rašoma, kad Vokietijos automobilių bendrovės vis dar nori tobulinti vidaus degimo variklius „technologiškai natūraliu būdu“. Be to, abi šalys nori, kad būtų atliktas tyrimas siekiant nustatyti, kokie būtų privalumai ir trūkumai, jei nuo 2035 m. būtų uždrausta prekiauti benzininiais ir (arba) dyzeliniais automobiliais.
„Uždrausti vidaus degimo variklius buvo klaidingas sprendimas. Dabar turime jį kuo greičiau ištaisyti. Klientai susiduria su problema, kaip priimti elektromobilius, o įkrovimo infrastruktūra yra netinkama“, – sako CDU atstovas Jensas Gieseke.
Mažėjantis susidomėjimas elektromobiliais
Nors pastaraisiais metais elektromobilių pardavimas smarkiai išaugo, šiuo metu pastebima mažėjimo tendencija. Taip yra ne tik dėl didėjančio klientų nenoro rinktis elektra varomus automobilius, bet ir dėl vis dar nepakankamai išvystytos technologijos, kaip, pavyzdžiui, parodė šiemet Skandinavijoje užklupęs itin didelis šaltis.
Be to, beveik niekas nenori pirkti naudotų elektromobilių. Juo labiau kad jie kelia didžiulį klientų susirūpinimą, ypač dėl traukos baterijos ir būtinybės atlikti galimai brangiai kainuojantį šio komponento remontą.
Todėl, Europos automobilių pardavėjams atstovaujančios pramonės grupės ZDK duomenimis, Vokietijoje, didžiausioje Europos Sąjungos automobilių rinkoje, naudotų elektrinių automobilių pardavimai labai smarkiai stringa.
Nuo 2023 m. pradžios iki lapkričio mėn. jie sudarė tik 1,58 proc. visų registracijų mūsų vakarų kaimynėse, o tai vis dar žymi pažangą. Visus 2022 m. jų buvo vos 1,23 %. Tuo tarpu Ispanijos ir Italijos asociacijos skaičiuoja, kad jų šalyse šie rodikliai net nesiekia 1%.