Elektromobilių įkrovimo greitis visuomet buvo skaudus klausimas žmonėms, norintiems pereiti nuo vidaus degimo variklių prie elektrinių.
Nors per daugelį metų JAV elektromobilių įkrovimo patirtis pagerėjo – ir dar labiau pagerės, nes daugiau gamintojų gaus prieigą prie „Tesla Supercharger“ tinklo – JAV vis dar negali pasivyti to, kas vyksta Kinijoje.
Pavyzdžiui, atnaujintas „Zeekr 001 shooting brake“. Jis reklamuojamas kaip visiškai naujas modelis, nors būtų sunku tiksliai nustatyti senojo ir naujojo automobilio skirtumus, ypač jei jį matote pirmą kartą.
Tačiau atnaujinant pirmąjį „Zeekr“ modelį, jis buvo gerokai patobulintas: įdiegta nauja CATL baterija, patobulintos pažangios vairavimo pagalbos sistemos, įskaitant ant stogo sumontuotą „Lidar“ įrenginį, ir 800 voltų architektūra, dėl kurios ratų bazė pailgėjo maždaug ketvirčiu colio.
Tačiau mūsų dėmesį patraukė naujasis akumuliatorius ir jo įspūdingos įkrovimo galimybės. „Shenxing“ vadinamoje baterijoje yra 95 kilovatvalandės energijos, o „Zeekr“ atlikto įkrovimo bandymo metu ji nuo 10% iki 80% įkrovos būsenos pakilo vos per 11 minučių ir 28 sekundes.
Vos po penkių įkrovimo minučių nuvažiuojama 264 kilometrais daugiau, tačiau nepamirškite, kad šis skaičius apskaičiuotas remiantis labai atlaidžia CLTC bandymų procedūra.
Šis procentinis pokytis reiškia, kad nuvažiuojamų kilometrų skaičius padidėjo beveik 473 kilometrais. Tačiau didžiausią įspūdį daro naujasis CATL akumuliatorius, kurio įkrovimo greitis yra didžiausias. Šio bandymo metu „Zeekr 001“ pasiekė 546,4 kW, kai buvo prijungtas prie 600 kW „Zeekr V3“ greitojo įkroviklio. Dar svarbiau, kad, kaip matote oficialiame vaizdo įraše, paskelbtame bendrovės „Weibo“ paskyroje, automobilis išlaikė daugiau nei 540 kW įkrovimo galią nuo 10% iki 35% SoC, po to įkrova palaipsniui sumažėjo iki žemiškesnių 250 kW.
Pasak „CarNewsChina“, naujojoje „CATL Shenxing“ baterijoje integruota temperatūros kontrolės technologija, padedanti išlaikyti kuo didesnį įkrovimo greitį net ir šaltyje, o gamintojas teigia, kad baterija iki 80% įkraunama per mažiau nei 30 minučių, kai temperatūra yra -10 laipsnių Celsijaus.
„Zeekr 001“, kurio galia pasiekė 546,4 kW, stovėjo automobilių stovėjimo aikštelėje, kurioje temperatūra buvo 26 laipsniai Celsijaus. Taip pat verta paminėti, kad naująjį ličio geležies fosfato (LFP) CATL Shenxing akumuliatorių galima užsakyti tik visų varančiųjų ratų 001 versijoje, o visose kitose modifikacijose naudojamas įprastesnis nikelio mangano kobalto (NMC) 100 kWh akumuliatorius, kurį taip pat gamina CATL.
Tai ne pirmas kartas, kai Kinijos elektromobilių gamintojas pateko į laikraščių antraštes su itin greitai įkraunamu automobiliu. Vasario mėn. sužinojome apie „Li Auto Mega“ mikroautobusą, kuris iš suderinamo greitojo įkrovimo įrenginio gali ištraukti iki 521,2 kW ir vos per 10 minučių papildyti 499 kilometrų ridą.
Palyginimui, kalbant apie tai, kiek kilometrų nuotolio galima nuvažiuoti per valandą, prijungus prie greitojo įkroviklio, šiuo metu Jungtinėse Valstijose greičiausiai įkraunamas modelis yra „Hyundai Ioniq 6“, kurio įkrovimo sparta siekia 1397 kilometrai per valandą, teigia „Edmunds“. Kalbant apie kilovatus, karūną gauna GMC Hummer EV ir Chevrolet Silverado EV, kurių deklaruojama 350 kW galia.