Elektromobilių akumuliatoriai, o tiksliau – susirūpinimas dėl akumuliatoriaus veikimo trukmės, yra vienas iš pagrindinių veiksnių, dėl kurių daugelis klientų atsisako pirkti nulinės taršos automobilius. Konsultacinė bendrovė P3 patikrino net 7 000 automobilių dėl šios problemos. Paaiškėjo, kad nuogąstavimai dėl greito akumuliatoriaus talpos sumažėjimo neatitinka tikrovės.
Ne visiems žinoma, kad daugelis žmonių atsargiai vertina bet kokias naujoves. Taip yra ir su elektromobiliais. Tai, kad Europos Sąjungos valdžios institucijos įpareigojo pereiti prie elektromobilių, kartu su toli gražu netobula įkrovimo infrastruktūra ir neįrodytu elektromobilių ilgaamžiškumu lėmė, kad nulinės taršos automobiliai turi beveik tiek pat šalininkų, kiek ir priešininkų.
Žinoma, elektromobilių gerbėjai nepriima jokios kritikos, net ir pagrįstos. Kita vertus, oponentai dažnai perdeda su elektromobilių naudojimu susijusias problemas, o tiesa, kaip dažniausiai būna, yra per vidurį. Vienas iš labiausiai paplitusių mitų yra tas, kad elektromobilių akumuliatoriai jau po kelerių metų tampa nebereikalingi. Problema atrodo rimta, nes akumuliatorius yra viena brangiausių elektromobilių sudedamųjų dalių. Laimei, ji visai nėra tokia bloga.
Elektromobilių baterijos patvaresnės, nei tikėtasi
Konsultacinė bendrovė P3, kaip praneša chip.de, kartu su pradedančiąja įmone „Aviloo“ ištyrė akumuliatorių tarnavimo laiką. Ekspertai išanalizavo daugiau nei 7 000 elektromobilių duomenis ir rezultatas aiškus: šiuolaikiniai akumuliatoriai savo savybes išlaiko gerokai ilgiau, nei tikėtasi iš pradžių.
Paaiškėjo, kad akumuliatoriai intensyviausiai praranda savo talpą per pirmuosius 30 000 km. Per šį laiką naudingoji talpa sumažėja nuo vidutiniškai 100 proc. iki maždaug 95 proc. Išvertus tai į praktiką, 300 km nuvažiuojamo atstumo automobilio atveju, įveikus minėtą atstumą, maksimalus nuvažiuojamas atstumas sumažėja iki 285 km. Teoriškai tai gana didelis sumažėjimas, tačiau iš tikrųjų tuo blogos naujienos ir baigiasi.
Nuvažiavus tam tikrą atstumą, kai akumuliatoriaus talpa gana sparčiai mažėja, akumuliatoriaus talpa pastebimai stabilizuojasi. Todėl 100 000 km nuvažiavę automobiliai dažnai turi vidutiniškai 90 proc. pradinės akumuliatoriaus talpos. Be to, jau 200 000 km nuvažiavusių automobilių akumuliatoriaus talpa paprastai išlieka didesnė nei 87 proc.
Akumuliatoriaus veikimo trukmė labai priklauso nuo to, kaip ir kokiomis sąlygomis naudojama transporto priemonė
Nors paprastai nėra pagrindo nerimauti – kai kurių automobilių, kurių rida viršijo 200 000 km, akumuliatoriaus talpa vis dar viršijo 95 proc., tačiau pasitaikė atvejų, kai vos nuvažiavus 10 000 km akumuliatoriaus talpa nukrito žemiau 90 ar net žemiau 80 proc. – Tačiau dažniausiai tai būdavo akumuliatoriaus sugadinimo arba gamybos klaidų pasekmė, o tokiems gedimams taikoma garantija.
Chip.de, remdamasis P3 pateikta informacija, nurodo, kad talpos mažėjimo greitis labai priklauso nuo automobilio naudojimo būdo ir naudojamos technologijos. Dažnas įkrovimas greitaisiais įkrovikliais, didelis karštis ir šaltis bei agresyvus greitėjimas smarkiai apkrauna akumuliatorių ir pagreitina degradacijos procesą. Tačiau paprasčiausiai naudojant lėtesnius įkroviklius ir laikantis švelnesnio vairavimo stiliaus galima gerokai pailginti akumuliatoriaus tarnavimo laiką.