Neįpareigojančiame, bet vis tiek įtakingame balsavime Europos Sąjungos vyriausybės išreiškė skirtingas nuomones dėl ES tarifų, taikomų iš Kinijos pagamintų elektrinių transporto priemonių importui, pagrįstumo, teigė su balsavimu susipažinę šaltiniai.
Europos Komisija, kuri prižiūri bloko prekybos politiką, nustatė laikinus iki 37,6 proc. muitus iš Kinijos importuojamiems elektra varomiems automobiliams, siekdama kovoti su, jos teigimu, nesąžiningomis subsidijomis, ir surengė vadinamąjį patariamąjį balsavimą dėl ES narių nuomonės.
Pasak šaltinių, keliolika ES narių balsavo už tarifus, keturi balsavo prieš, o 11 susilaikė.
Tikimasi, kad Komisija į tai atsižvelgs spręsdama, ar taikyti galutinius muitus šioje kol kas svarbiausioje ES prekybos byloje.
Jei Komisija, baigusi tyrimą, rekomenduos nustatyti muitus, dėl jų privalomai balsuos ES narės ir jie bus nustatyti, nebent kvalifikuota 15 valstybių narių, atstovaujančių 65 proc. ES gyventojų, dauguma balsuotų prieš.
Jei pasikartotų patariamojo balsavimo balsavimo modelis, įsigaliotų galutinės pareigos, paprastai taikomos penkerius metus.
Tačiau didelis susilaikiusiųjų skaičius rodo, kad daugelis ES narių, žinančių Komisijos argumentus, kad prekybai turi būti sudarytos vienodos sąlygos, tačiau taip pat nepamirštančių prekybos karo su Kinija pavojaus, svyruoja.
Pekinas pagrasino imtis plataus masto atsakomųjų veiksmų.
Vokietijos automobilių gamintojai, kurių trečdalis pardavimų praėjusiais metais vyko Kinijoje, paragino ES atsisakyti muitų, kurie būtų taikomi ne tik tokiems Kinijos gamintojams kaip BYD, „Geely“ ir SAIC, bet ir Kinijoje pagamintiems Vakarų automobilių gamintojų, tokių kaip „Tesla“ ir BMW, automobiliams.
Per balsavimą Prancūzija, Italija ir Ispanija pritarė tarifams, o Vokietija, Suomija ir Švedija susilaikė, pranešė vyriausybės šaltiniai.
Vokietijos šaltinis teigė, kad Vokietija susilaikė dėl „kritiško solidarumo“ su Komisija. Suomija abejojo, ar tai atitinka ES interesus, atsižvelgiant į tai, kad ne visi Europos automobilių gamintojai pritarė priemonėms, sakė ambasados pareigūnas.
Švedijos prekybos ministras Johanas Forssellas teigė, kad Komisijos ir Kinijos dialogas siekiant rasti sprendimą būtų labai svarbus.
Komisija tęs tyrimą dar tris mėnesius.
Kaip vieną iš kompromiso ženklų, Europos Komisija pranešė, kad gali svarstyti galimybę nustatyti mažesnį tarifą BMW Kinijoje pagamintam elektriniam automobiliui „Mini“ ir „Volkswagen Group“ automobiliui „Cupra Tavascan“, teigė du su šiuo klausimu susipažinę šaltiniai.