Nervingas Kinijos automobilių gamintojų ir platintojų iš Artimosios Karalystės laukimas užsitęsė. Vokiečių „Spiegel“ sužinojo, kad sprendimas dėl muitų kiniškiems elektriniams automobiliams nebus paskelbtas iki Europos Parlamento rinkimų, kurie numatyti sekmadienį, birželio 9 d. Anksčiau buvo pranešta, kad preliminarios muitų normos bus atskleistos birželio 5 d.
Muitai elektrai iš Kinijos. Jų pranašas gali būti „Omoda E5“ iš Ispanijos kainos
Atidėjimas esą susijęs su artėjančiais rinkimais – jie nenorėjo, kad muitinės klausimas taptų rinkimų kampanijos dalimi, o vėliau – su technine dokumento problema, pranešė „Reuters“ (šaltinis). Nauja sprendimo paskelbimo data – birželio 10 d., pirmadienis. Kinija Europos Komisijos tyrimą vadina „nepagrįstu“ ir nesuderinamu su tarptautinės prekybos taisyklėmis.
Tyrimas gali užtrukti iki 13 mėnesių, o pirmieji preliminarūs sprendimai gali būti paskelbti praėjus devyniems mėnesiams po oficialaus paskelbimo, t. y. po birželio 4 d. Į taikinį pateko BYD, Geely (Volvo, Polestar, Lynk & Co, Zeekr, Lotus prekės ženklų savininkė) ir SAIC (MG, Maxus, IM), kurias Europos Sąjunga kaltina gavus Kinijos vyriausybės subsidijas, kad įgytų konkurencinį pranašumą Europos rinkoje, tačiau taisyklės gali būti taikomos visiems Kinijoje pagamintiems modeliams. Laikinieji muitai bus taikomi tiek naujoms, tiek jau parduotoms transporto priemonėms, t. y. jais bus apmokestinamas gamintojas, platintojas arba, kraštutiniu atveju, automobilio savininkas.
Pirmasis didesnių Kinijos automobilių importo į Europos Sąjungą tarifų pranašas yra… „Chery“ gaminamo „Omoda E5“ – elektrinės „Omoda 5“ versijos – kainos. EVadam su jais susidūrė Ispanijoje. Pasirodo, modelio „Comfort“ versija kainuoja nuo 37 900 eurų. „Omoda E5“ yra C segmento krosoveris, tiesioginis „Kia Niro EV“ konkurentas, kuris su šiek tiek didesne baterija (64,8 kWh „Kia“ ir 61 kWh „Omoda E5“).