Dabar, kai Europa paskelbė muitus Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams, žemynas ruošiasi sužinoti, ar bus įvestas kitas tarifas.
Kinija pasmerkė ES sprendimą padidinti muitus kiniškoms elektrinėms transporto priemonėms kaip „akivaizdų protekcionizmo aktą“.
Europos Komisija, ES vykdomoji institucija, pareiškė, kad nuo liepos mėn. pradžios nustatys laikinus muitus, kuriais Kinijos automobilių gamintojams bus taikomi papildomi 38 proc. muitai, palyginti su dabartiniu 10 proc. lygiu, jei derybose su Kinija nepavyks rasti veiksmingo sprendimo.
Ketvirtadienį Kinijos prekybos ministerijos atstovas spaudai He Yadongas pasmerkė šį žingsnį.
„Tai ne tik pakenks teisėtoms Kinijos elektrinių transporto priemonių pramonės teisėms ir interesams, sutrikdys abipusiai naudingą Kinijos ir Europos bendradarbiavimą naujos energijos transporto priemonių srityje, bet ir iškraipys pasaulinę automobilių pramonę ir tiekimo grandines, įskaitant ES“, – sakė jis per kassavaitinį spaudos brifingą.
„Tai akivaizdus protekcionizmo aktas“, – pridūrė jis.
ES Komisija teigė, kad pernai pradėtame tyrime nustatyta, jog Kinijos elektrinių transporto priemonių pramonė „gauna naudos iš nesąžiningo subsidijavimo, dėl kurio kyla ekonominės žalos grėsmė ES (elektrinių transporto priemonių su baterijomis) gamintojams“.
Siūlomi papildomi tarifai priklausytų nuo įmonės. BYD būtų taikomas papildomas 17,4% mokestis, „Geely“, kuriai priklauso Švedijos „Volvo“, – dar 20%, o SAIC – 38,1%.
Jis teigė, kad Kinija pasilieka teisę pateikti bylą Pasaulio prekybos organizacijai ir imsis „visų būtinų priemonių teisėtoms Kinijos įmonių teisėms ir interesams apsaugoti“.
JAV prezidentas Joe Bidenas neseniai nustatė naujus didelius tarifus Kinijos elektromobiliams, pažangiosioms baterijoms, saulės elementams, plienui, aliuminiui ir medicinos įrangai.
J. Bidenas teigė, kad Kinijos vyriausybės subsidijos užtikrina, kad šalies bendrovėms nereikėtų gauti pelno, todėl jos turi nesąžiningą pranašumą pasaulinėje prekyboje.
„Sulėtintas eismo įvykis“
Analitikai įspėjo, kad kyla rimtas prekybos karo pavojus, kuris padidintų kainas vartotojams ir pakenktų eksportuotojams bei jų darbuotojams tiek Europoje, tiek Kinijoje, nors abi šalys yra viena kitai svarbi rinka.
„Tai šiek tiek panašu į sulėtintą eismo įvykio eigą“, – šių metų pradžioje sakė Europos prekybos rūmų Kinijoje prezidentas Jensas Eskelundas. „Nelaimingas atsitikimas dar neįvyko ir… vis dar galima rasti nuvažiavimą nuo kelio. Tai darosi skubu.“
Sausį Kinija paleido įspėjamąjį šūvį ir pradėjo antidempingo tyrimą dėl Europos brendžio, įskaitant prancūzišką konjaką, eksporto. Prancūzija buvo viena iš pagrindinių ES tyrimo, po kurio trečiadienį buvo paskelbti muitai, rėmėjų.
ES taip pat tiria Kinijos vėjo ir saulės energijos bendrovėms teikiamas subsidijas ir įtarimus, kad Kinija nesąžiningai riboja patekimą į medicinos prietaisų rinką – dėl to Europos gamintojai jau seniai skundžiasi.