Perėjimas nuo šimtmetį gyvuojančios dujinių automobilių pramonės prie elektros ir kitų alternatyvių degalų pramonės niekada nebus sklandus. Kinijoje, didžiausioje pasaulyje elektromobilių ir lengvųjų automobilių rinkoje, šis perėjimas pasirodė esąs audringesnis, nei tikėtasi.
Naujausias įtampos stipriai konkurencingoje Kinijos elektromobilių rinkoje rodiklis – laikas, kurį prekių ženklai užtrunka atsiskaityti su savo tiekėjais. Remiantis „Bloomberg“ duomenimis, 2023 m. pabaigoje „Nio“ užtruko beveik 300 dienų, kad padengtų savo įsiskolinimus, palyginti su 197 dienomis 2021 m. Panašiai ir „Xpeng“ vidutiniškai užtrukdavo 221 dieną, kad apmokėtų savo sąskaitas.
Tuo tarpu „Tesla“ savo įsipareigojimams padengti užtrunka tik apie 101 dieną. Per pastaruosius trejus metus šis terminas iš esmės nepakito.
Užsitęsę mokėjimo ciklai atspindi spaudimą, su kuriuo susiduria daugelis Kinijos automobilių gamintojų. Apie 200 elektromobilių prekės ženklų kovoja dėl rinkos dalies ir tikimasi, kad iki dešimtmečio pabaigos išliks tik keli. Kadaise sparčiai augusi elektromobilių rinka dabar susiduria su mažesne paklausa, kurią automobilių gamintojai mažina agresyviai mažindami kainas.
Nuolat nerimaujama dėl perteklinių pajėgumų Kinijoje. Šimtai kiniškų elektromobilių užkimšo Europos uostus dėl atvėsusios paklausos ir sunkumų užtikrinant tolesnį komercinį vežimą. Neaišku, ar prekės ženklai sugebėjo išvežti savo elektromobilius iš šių uostų, nes „Financial Times“ pirmą kartą šią žinią paskelbė balandžio mėn.
Didieji tiekėjai gali būti pajėgūs absorbuoti šį spaudimą, tačiau dar neaišku, kaip su vėluojančiais mokėjimais susitvarkys mažesni žaidėjai.