Europos Sąjungos muitai liepos mėn. pristabdė Kinijoje pagamintų elektrinių transporto priemonių antplūdį, nes blokas siekė apsaugoti savo automobilių gamintojus nuo pigios konkurencijos.
Remiantis „Dataforce“ atlikto tyrimo duomenimis, praėjusį mėnesį, palyginti su birželio mėn., Kinijos automobilių gamintojų, tokių kaip BYD ir SAIC MG, ES užregistruotų naujų elektromobilių skaičius sumažėjo 45 proc., surinkus 16 šalių narių, kurios iki šiol pateikė liepos mėn. duomenis, rezultatus.
Šis sumažėjimas galėjo būti perdėtas dėl to, kad automobilių gamintojai skubėjo pristatyti elektromobilius pardavėjams prieš liepos 5 d. įsigaliojant papildomiems mokesčiams.
Netoli Hamburgo įsikūręs nepriklausomas automobilių rinkos analitikas Matthiasas Schmidtas sakė: „Matėme didžiulį Kinijos gamintojų spaudimą“ birželio mėn. ištuštinti atsargas. „Tai greičiausiai sukėlė atsargų deginimą“.
Laikinaisiais muitais, kuriais importo muitai padidinami iki 48 proc., siekiama apsaugoti svarbią ES pramonę nuo Kinijos konkurentų, turinčių struktūrinių pranašumų svarbiausiose srityse, pavyzdžiui, akumuliatorių technologijų srityje, ir pasinaudojusių valstybės subsidijomis.
Politinė įtampa tebėra didelė, o Pekinas grasina imtis atsakomųjų veiksmų vykstant deryboms dėl šio klausimo sprendimo.
Apskritai, Kinijos prekių ženklai smarkiai nenusileido 36 proc. sumažėjusiems elektromobilių pardavimams 16-oje „Dataforce“ stebimų šalių.
BMW, „Stellantis“ ir „Tesla“ taip pat importuoja Kinijoje pagamintus elektromobilius, kuriems taikomi papildomi ES tarifai.
Schmidtas teigė, kad birželio mėn. šuolis nebuvo toks ryškus Vakarų bendrovėse, kurios atsargiau valdė savo atsargas.
Liepos mėn. duomenys mažai ką rodo, kad Kinijos prekių ženklai sumažino savo užmojus plėstis Europoje – trečioje pagal dydį regioninėje automobilių rinkoje pasaulyje po Azijos ir JAV.
Didėjanti elektromobilių dalis
MG, BYD ir kt. nuo 2019 m. pradžios, kai tik pradėjo veiklą, nuolat augo – „Dataforce“ duomenimis, liepos mėn. jų dalis ES elektromobilių rinkoje sudarė 8,5 proc., palyginti su 7,4 proc. prieš metus.
Nors elektromobiliai vis dar sudaro nedidelę visos Europos rinkos dalį, laikui bėgant jie taps dominuojančia transporto priemone, nes bus atsisakoma vidaus degimo varikliais varomų automobilių.
BYD liepos mėn. 16-oje rinkų pardavė tris kartus daugiau elektromobilių nei prieš metus. Kinijos valstybinei įmonei SAIC priklausančios bendrovės MG pardavimai liepą, palyginti su ankstesniais metais, sumažėjo 20 proc., o Kinijos „Geely“ dukterinės įmonės „Polestar“ pardavimai sumažėjo 42 proc.
„BYD padidėjimas tikrai sušvelnina Kinijos prekės ženklų kritimą“, sakė ‚Dataforce‘ analitikas Julianas Litzingeris.
BYD, geriausiai parduodamų Kinijos automobilių prekės ženklas, toliau tęsia plėtrą Europoje. Remdama „Euro 2024“ futbolo turnyrą Vokietijoje, bendrovė sulaukė 5 mlrd. televizijos žiūrovų.
Kol kas BYD kainų strategija Europoje po tarifų įvedimo nesikeičia. Rugpjūčio 6 d. ji išplėtė savo veiklą Lenkijoje, taip parodydama, kad yra pasirengusi gyventi su didesniais muitais, nes stato naują gamyklą Vengrijoje.
Naujieji muitai buvo nustatyti po to, kai ES tyrimas parodė, kad Pekinas taip subsidijuoja savo elektromobilių pramonę, kad daro ekonominę žalą bloko automobilių gamintojams.
Koncernui MG taikomas papildomas 37,6 proc. muito mokestis prie esamo 10 proc. tarifo, o „Volvo“ savininkė „Geely“ ir BYD mokės atitinkamai 19,9 proc. ir 17,4 proc. daugiau.
Jei Briuselis ir Pekinas nesudarys susitarimo, lapkričio mėn. mokesčiai taps nuolatiniai.
Diskusijos dėl tarifų sutapo su pasauliniu elektromobilių augimo sulėtėjimu, dėl kurio gamintojai visuose regionuose patiria spaudimą. ES politikos formuotojai siekia suderinti darbo vietų apsaugą ir tikslą iki 2035 m. palaipsniui atsisakyti naujų iškastinį kurą deginančių automobilių.
„Dataforce“ liepos mėn. duomenys apima didžiausias ES rinkas, pavyzdžiui, Vokietiją, Prancūziją ir Italiją. Visų 27 šalių rezultatai bus paskelbti vėliau šį mėnesį.
„Dataforce“ duomenimis, Vokietijoje liepos mėn. Kinijos prekės ženklai sudarė 8 proc. visų įregistruotų transporto priemonių, palyginti su 13 proc. birželį. Prancūzijoje šis rodiklis sumažėjo nuo 8 iki 5 proc. Jungtinėje Karalystėje, kuri nėra ES narė, kinų prekės ženklai įsitvirtino.
Europos gamintojai, įskaitant „Volkswagen Group“ ir „Stellantis“, siekdami sumažinti sąnaudas ir išlikti konkurencingi, užmezgė partnerystes su Kinijos gamintojais. Kinijos automobilių gamintojai taip pat spartina planus surinkinėti elektromobilius Europoje.
BYD gali sau leisti absorbuoti tarifus ir ryžtingiau žengti į Europą, teigė Schmidtas, pridurdamas, kad laivybos pajėgumų trūkumas stabdo šį procesą.
„Tai – atkaklumas, – sakė Schmidtas. „Jei jie nori, kad Europa veiktų, jie turi belstis į duris Europoje.“