ES tarifai Kinijoje pagamintoms elektrinėms transporto priemonėms pažeidžia pasaulinės prekybos taisykles ir turi būti ištaisyti, šią savaitę vykusiame Europos Komisijos posėdyje pareiškė pramonės organizacija, atstovaujanti 12 Kinijos automobilių gamintojų.
Ketvirtadienį vykusiame posėdyje Kinijos mašinų ir elektroninių gaminių importo ir eksporto prekybos rūmai (CCCME) pateikė savo nuomonę, kad ES preliminarus vertinimas neatitinka ES ir Pasaulio prekybos organizacijos taisyklių.
„Esame labai susirūpinę. Raginame Komisiją ištaisyti šias neteisėtas išvadas ir nutraukti tyrimą (dėl Kinijos elektromobilių subsidijų)“, – penktadienį žurnalistams sakė CCCME viceprezidentas Shi Yonghong.
Liepos mėn. Europos Sąjunga Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams, įskaitant kinų prekės ženklų BYD, „Geely“ ir SAIC, taip pat Vakarų gamintojų, tokių kaip „Tesla“ ir BMW, Kinijoje pagamintiems modeliams, nustatė laikinus 17,4-37,6 proc. tarifus.
Shi teigė, kad vietos gamintojai užima stabilią ES rinkos dalį, todėl nėra jokių neišvengiamos žalos požymių, ES pramonė nuostolių patyrė ne dėl importo, o tyrimas buvo nepakankamai skaidrus ir su procedūriniais pažeidimais.
ES prekybos politiką prižiūrinti Komisija, kuri tęs tyrimą iki spalio pabaigos, teigia, kad nesiekia uždrausti kiniškų elektromobilių, tačiau reikia imtis priemonių, kad būtų užtikrintos vienodos sąlygos.
„Mūsų tyrimas visiškai atitinka visas atitinkamas ES ir PPO taisykles“, – sakė atstovas spaudai.
Shi sakė, kad Kinijos automobilių gamintojai nori, kad Briuselis ir Pekinas derėtųsi dėl subalansuoto sprendimo, nors tarp vidutinio 20,8% ES laikinojo muito ir Kinijos siekio netaikyti jokių priemonių tebėra didelis atotrūkis.
„Kad pasiektume aukso viduriuką, kalbame apie 0-20 proc.“, – sakė jis.
Shi vidutinį tarifą pavadino „nepagrįstu ir išpūstu“ ir teigė, kad atskiri ES tyrimai dėl užsienio subsidijų poveikio ES rinkai gali atgrasyti Kinijos automobilių ir akumuliatorių gamintojus nuo investicijų Europoje.
„Manau, kad tai labai domina (ES) valstybes nares, nes daugelis valstybių narių tikisi investicijų iš Kinijos“, – sakė jis.
Galutinį sprendimą dėl muitų ES narės priims pasibaigus tyrimui. Šią savaitę vykusiame neįpareigojančiame balsavime jų nuomonės dėl muitų pagrįstumo išsiskyrė.