Remiantis „JATO Dynamics“ duomenimis atliktas „Samar“ tyrimas rodo, kad Kinijos prekės ženklų pozicijos Europos elektromobilių rinkoje sparčiai auga.
Automobilių pardavimai Europoje auga, tačiau vangiai – pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo tik 4,4 proc. Priežastys aiškios: didėja automobilių kainos, o entuziazmas dėl elektromobilių sumažėjo. Nepaisant to, būtent elektromobiliai yra Europos automobilių rinkos augimo varomoji jėga.
Kol kas neaišku, kaip ką tik įvesti tarifai kiniškiems elektriniams automobiliams paveiks šių transporto priemonių įperkamumą, o kartu ir Europos bei Korėjos markių elektromobilių kainas. Yra rizika, kad paklausa sumažės, nors ji jau gerokai sumažėjo, palyginti su, pavyzdžiui, prieš metus buvusiais lūkesčiais.
Kinai jau parduoda dešimtis tūkstančių elektromobilių
Per pirmąjį šių metų pusmetį ES užregistruota 70 000 kiniškų elektromobilių, t. y. 26 proc. daugiau nei pernai. Taigi kinų augimas yra didelis, o kitų – mažesnis arba mažėjantis. Bendra kinų prekės ženklų dalis elektromobilių rinkoje sudarė 7,37 proc.
Populiariausias Kinijos elektromobilis yra…
…Volvo EX30. Pirmąjį pusmetį šis modelis užėmė trečiąją vietą pagal pardavimų apimtis elektromobilių kategorijoje. Ketvirtoji vieta taip pat priklauso „kinui“ – tai MG4.
Analitikų teigimu, be problemų, kurias Europos gamintojams kelia agresyvi Kinijos prekių ženklų kainų politika, jų buvimas rinkoje yra ir naudingas. Mažos „kiniškų“ prekių ženklų kainos padeda skatinti rinką. Be jų kainos didės, o pardavimai mažės.
„VW Group“ vis dar parduoda daugiausiai Europoje, tačiau…
Pirmąjį 2024 m. pusmetį Europoje buvo užregistruota 178 000 VW grupės (t. y. tokių prekės ženklų kaip VW, „Škoda“, „Porsche“ ir kt.) automobilių, tačiau bendras metinis sumažėjimas siekė 14 proc. 2024 m. pirmąjį pusmetį „Volkswagen“ prekės ženklo automobilių buvo parduota 24 proc. mažiau (šiek tiek dėl ID.3 ir ID.4 modelių senėjimo), „Porsche“ – net 55 proc. mažiau.
Kita vertus, BMW auga – šis prekės ženklas užregistravo daugiau automobilių nei „Volkswagen“ prekės ženklas (nepainioti su visu „VW Group“). Šiuo metu BMW užima beveik 10 proc. rinkos (2023 m. pirmąjį pusmetį – 7,5 proc.).
Kai kurie Kinijos prekių ženklai sparčiai užkariauja rinką
- „Geely Group“ („Volvo“, „Polestar“, „Lotus“, „Geely“ prekės ženklai), palyginti su praėjusiais metais, registravo 52 proc. daugiau automobilių;
- BYD užregistravo 17 000 automobilių – prieš metus jų buvo tik 3 000 vienetų;
- BYD aplenkė „Toyota“, „Nissan“, „Smart“, „Polestar“, „Citroen“, „Dacia“, „Ford“, „Porsche“ ir kitų prekės ženklų gamintojus.
- Kinijos MG šiuo metu užima 8 vietą Europoje pagal elektromobilių skaičių
- Kinijos prekių ženklai, tokie kaip „Great Wall Motors“, „Xpeng“, „ZEEKR“, „Hongqi“, „Voyah“, sėkmingai pradėjo pardavimus Europoje.
„Tesla“ pradeda nusibosti
Pirmąjį šių metų pusmetį „Tesla“ Europoje pardavė 161 600 automobilių – daugiau nei 20 000 mažiau nei prieš metus. Kainų mažinimas nepadeda – tuo, kad sunku prilygti kinų prekės ženklams.