Trečias pagal dydį pasaulyje išmaniųjų telefonų gamintojas „Xiaomi“ su nauju elektromobiliu, skirtu Niurburgringo rato įveikimo rekordui pasiekti, nusitaikė į „Porsche“, „Tesla“ ir „Hyundai“.
Praėjusiais metais Kinijoje pristatyto „Xiaomi SU7“ elektrinio sedano „Ultra“ versija, įkvėpta lenktynių, su trimis elektriniais varikliais ir griežta aerodinamika.
Parodytas modelis yra prototipas, kurį „Xiaomi“ teigia ketinanti šį spalį išvežti į Vokietijos Niurburgringo „Nordschleife“ lenktynių trasą ir varžytis dėl serijinės gamybos elektromobilių rato įveikimo rekordo.
Tačiau 2025 m. turėtų pasirodyti serijinė versija, kuri, kaip matyti iš šnipinėjimo nuotraukų, bus kuklesnio stiliaus nei tik trasai skirtas prototipas.
Įprastas SU7 ir taip nėra lėtas automobilis – du elektros varikliai, 495 kW galia ir 0-100 km/val. greitį pasiekia per 2,78 sekundės.
Jį varo trys elektros varikliai, visi pavadinti vidaus degimo variklių vardais, atsitiktinai ar ne – du „Xiaomi“ pavyzdiniai V8s varikliai ir vienas V6s variklis.
Teigiama, kad bendra išvystoma galia yra 1139 kW (1548 metrinių arklio galių) – beveik dvigubai didesnė už „Porsche Taycan Turbo S“, antro pagal galingumą bendrovės elektromobilio, galią įprastu važiavimo režimu.
„Xiaomi“ teigia, kad „SU7 Ultra“ prototipas 0-100 km/val. greitį įveikia per 1,97 sekundės ir pasiekia 350 km/val. maksimalų greitį.
200 km/val. barjeras iš vietos įveikiamas per 5,96 sekundės – nedaug ilgiau nei bazinio modelio SU7 įsibėgėja iki 100 km/val., o 300 km/val. greitis pasiekiamas per 15,07 sekundės.
Energija kaupiama naujame „Qilin II“ akumuliatoriuje, sukurtame kartu su Kinijos milžine CATL, kuris, „Xiaomi“ teigimu, yra „didelės galios akumuliatorius lenktynėms“ ir gali iškrauti iki 1330 kW, kad „[patenkintų] visą trijų variklių galią“.
Teigiama, kad paketas veikia 897 voltų įtampa (palyginti su maždaug 800 V „Taycan“ arba maždaug 400 V daugumos „Tesla“) ir vis dar gali užtikrinti „didesnę nei“ 880 kW galią esant tik 20 proc. įkrovimui.
„Xiaomi“ teigia, kad „SU7 Ultra“ sveria 1900 kg, t. y. yra daugiau nei 500 kg lengvesnis už įprastą modelį, iš dalies dėl anglies pluošto kėbulo plokščių, kurios, kaip teigiama, sudaro 24 komponentus 15 kvadratinių metrų plote.
Interjeras buvo išardytas, o oro kondicionierius išmontuotas, tačiau interjero nuotraukų nebuvo paskelbta.
Taip pat teigiama, kad važiuoklėje yra naujų lengvų kompozitinių ir aliuminio komponentų, taip pat „supaprastinta“ šilumos valdymo sistema ir aušinimo sistema, kuri dabar naudojama tik elektros varikliams ir akumuliatoriui, nes nėra oro kondicionieriaus.
Jame įdiegtas agresyvus aerodinamikos paketas, dėl kurio SU7 matmenys padidėjo 263 mm (iki 5260 mm) ir 101 mm (iki 2064 mm), o plotis sumažėjo 49 mm (iki 1406 mm).
Kinijos bendrovė teigia, kad anglies pluošto eksterjero plokštes sudaro aukštas galinis sparnas, priekinis skirstytuvas ir galinis difuzorius, taip pat „vidinė variklio viršutinė apsauginė plokštė“ ir stabdžių oro surinktuvas.
„Xiaomi“ teigia, kad važiuojant 350 km/val. greičiu „SU7 Ultra“ sukuria 2145 kg prispaudžiamąją jėgą, t. y. didesnę nei automobilio svoris, įskaitant 735 kg galinio sparno, 245 kg galinio difuzoriaus, 153 kg ratų arkų ir 414 kg priekinio skirstytuvo sukuriamą prispaudžiamąją jėgą.
Palyginimui, teigiama, kad „Aston Martin Valkyrie“ hiperautomobilis, skirtas važiuoti keliais, išvysto maždaug 1100 kg prispaudžiamąją jėgą, kai pasiekiamas panašus maksimalus greitis.
Apskaičiuota, kad šiuolaikiniai maždaug 800 kg sveriantys „Formulės-1“ bolidai, išvystantys 350 km/val. maksimalų greitį, sukuria 3-4 kartus didesnę prispaudžiamąją jėgą nei jų masė, t. y. nuo 2,4 iki 3,2 tonos į žemę.
„Xiaomi SU7 Ultra“ naudojami šešių stūmoklių „AP Racing“ stabdžių suportai priekyje ir gale užspaudžia storesnius diskus – 42 mm priekyje ir 32 mm gale, kurie, kaip teigiama, gali atlaikyti aukštesnę nei 800 laipsnių Celsijaus temperatūrą, padedami lenktyninių stabdžių kaladėlių.
Rekuperacinė stabdžių sistema buvo patobulinta taip, kad, maksimaliai įjungus diskinius stabdžius, ji gali sulėtinti iki 0,6 g – iš viso 2,36 g, t. y. daugiau nei dvigubai daugiau nei gravitacijos jėga.
„Xiaomi SU7 Ultra“ parodomoji versija – su ne tokia ekstremalia aerodinamika – turėtų pasirodyti 2025 m., tačiau kol kas prototipas turėtų apsilankyti Vokietijos Niurburgringo trasoje ir bandyti įveikti ratą.
„Xiaomi“ nustatė tris ketverių durų automobilius, su kuriais galima įveikti ratą – „Hyundai Ioniq 5 N“ (neoficialus rato įveikimo laikas – 7:45,59 min.), „Tesla Model S Plaid“ su „Track Pack“ (7:25,231 min.) ir „Porsche Taycan Turbo GT Weissach“ (7:07,55 min.).
Kinijoje vykusiame pristatyme ji nurodė dar keturis Niurburgringo rato įveikimo laikus, pasiektus elektriniais automobiliais, su kuriais tikisi varžytis: „Rimac Nevera“ (7:05.298), „Nio EP9“ (6:45.90), skirtas tik trasai, ir vienetiniai „Lotus Evija X“ (6:24.047) bei „VW ID.R“ (6:05.336) lenktyniniai prototipai.