Kol kas dar neaišku, ar Kinija (ir likęs pasaulis) pereina prie baterijų keitimo, o ne įkrovimo, tačiau negaliu paneigti, kad tai labai šaunu. Nusiskundimai dėl nuotolio nerimo, susijusio su ilgu laukimu ir ilgu įkrovimo laiku nuolatinės srovės greitojo įkrovimo įkrovikliuose, išnyksta, nes akumuliatorių keitimas yra daug greitesnis.
Realiuoju laiku stebėkite, kaip automobilis manevruoja į keitimo stotį, išima ir pakeičia bateriją – visa tai trunka mažiau nei penkias minutes.
Automobilis, kuris vairuojamas vaizdo įraše, yra „Onvo L60“. „Onvo“ yra naujausias „Nio“ prekės ženklas, vidutinės kainos elektromobilių prekės ženklas, skirtas Kinijos šeimoms. „L60“ yra tokio pat dydžio ir tiesioginis „Tesla Model Y“ konkurentas. Tačiau, kitaip nei „Model Y“, „Onvo L60“ akumuliatoriai gali būti keičiami, o ne įkraunami naudojant „Nio“ keitimo stoteles.
Šiame vaizdo įraše yra ketvirtos kartos keitimo stotis. Pirmoji iš jų pradėjo veikti šią vasarą, tačiau, visų pirma, šios naujos kartos stotys skirtos platesniam akumuliatorių asortimentui. „Onvo L60“ turi plonesnį BYD pagamintą akumuliatorių ir yra tik 60 arba 84 kWh, palyginti su 75, 100 arba 150 kWh, kuriuos galima rasti aukštesnės klasės Nio transporto priemonėse. Be to, „Nio“ teigia, kad buvo patobulintos ir pačios stotys. „Nio“ teigia, kad dabar akumuliatorius gali būti pakeistas vos per 144 sekundes.
Tai labai sklandus procesas. Kai automobilis įvažiuoja atgal, jis įjungia neutralią pavarą ir greitai patikrina sistemą. Tada ji nutraukia pagrindinį automobilio maitinimą (informacijos ir pramogų ekranas ir ventiliatoriaus variklis toliau veiks) ir pakelia automobilį. Išimamas akumuliatorius ir automobilis vėl pastatomas ant ratų. Automatinė akumuliatoriaus spinta suranda šviežią akumuliatorių, vėl pakelia automobilį ir jį sumontuoja. Automobilis atlieka dar vieną savikontrolę, kai nuleidžiamas atgal ant ratų. Kai automobilio spidometras ir pavarų perjungimo svirtis vėl pasirodo, laikas išvažiuoti.
Jei skaičiuosime nuo laiko, per kurį reikėjo manevruoti automobiliu į jo vietą ir pradėti keitimo procesą, visas keitimas truko 3 minutes ir 44 sekundes, įskaitant laiką, kurį automobilis praleido manevruodamas į pačią keitimo stotį. Kol spėjau suvokti, kas vyksta, „L60“ akumuliatoriaus keitimas buvo baigtas. To nepavyko įveikti net sparčiausiu nuolatinės srovės greituoju įkrovimu. Tai gali būti greičiau nei paskutinį kartą, kai įsipyliau degalų. Tai nėra 144 sekundės, bet, žmogau, tai velniškai greita.