Sprendžiant iš visuomenės reakcijos ir rinkos pardavimo rezultatų, pasipriešinimas elektriniam mobilumui yra geriausia automobilių prekės ženklo reklama ir veiksmingiausia verslo strategija. Apie tai kai ką žino „Toyota“, kuri daugelį metų priešinosi beprasmiškam elektromobilių populiarinimui. Natūralu, kad kai kurie sluoksniai tam nepritaria. Aplinkosaugos tyrimų centro „InfluenceMap“ teigimu, japonai sabotuoja klimato tikslus ir užkerta kelią spartesniam transporto elektrifikavimui.
„InfluenceMap“ paskelbė naujausią analizę „Automobilių gamintojai ir klimato kaitos propagavimas“. Analitinio centro atstovai išanalizavo 15 didžiausių automobilių gamintojų veiksmus, kuriais jie pasisakė už klimato politiką. Visi jie, išskyrus „Tesla“, daugiau ar mažiau išreiškė nepritarimą bent vienu klausimu, susijusiu su transporto elektrifikavimu. Be to, net 10 iš jų parodė ypatingą nepritarimą elektromobilumui. Šioje grupėje „Toyota“ šviečia kaip žvaigždė dangaus skliaute ir šiame reitinge užima paskutinę vietą.
Japonai prieš transporto elektrifikavimą
Tyrimo autorių teigimu, „Toyota yra mažiausiai balų surinkusi bendrovė, kuri prieštarauja klimato teisės aktams, skatinantiems akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių naudojimą daugelyje regionų, įskaitant JAV, Australiją ir Jungtinę Karalystę“. Teigiama, kad japonų prekės ženklas pasisakė už šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos standartų sušvelninimą JAV ir Australijoje, taip pat nepritarė griežtoms taisyklėms, kuriomis siekiama skatinti nulinės emisijos transporto priemones Kanadoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Įdomu tai, kad ji nėra vienintelė. Kitos japonų markės – „Mazda“, „Honda“ ar „Suzuki“ – laikosi panašaus požiūrio į elektrifikavimą. Jie taip pat yra reitingo apačioje ir rodo, kad jų įsipareigojimas skatinti elektromobilumą yra toks pat menkas. Be to, tikimasi, kad jie lobizuos vidaus degimo transporto priemones, ypač hibridus, argumentuodami jų pranašumą prieš elektromobilius. Anot analitinio centro atstovų, šioms įmonėms taip pat bus būdinga maža elektromobilių dalis bendroje gamyboje 2030 m. „Suzuki“ ji sudarys 10%, „Honda“ – 24%, „Toyota“ – 29%, o „Mazda“ – 30%.
New @InfluenceMap analysis of 15 of the world’s largest #automakers shows lobbying is putting global climate targets at risk
— InfluenceMap (@InfluenceMap) May 14, 2024
?14/15 advocated against at least one policy promoting #EVs
?3/15 will produce enough #EVs to hit the @IEA 2030 targethttps://t.co/paJsxMHzmO pic.twitter.com/aJOC41WuiJ
Tokios prognozės sutampa su „Toyota Group“ direktorių valdybos pirmininko Akio Toyodos žodžiais. Jis teigė, kad automobilių ateitį lems klientai ir rinka, o ne politikai ir tolesni nerealūs reglamentai. O kadangi kol kas elektra yra per brangi tiek įsigyti, tiek eksploatuoti ir remontuoti, A. Toyoda prognozuoja, kad jos rinkos dalis niekada neviršys 30 proc. Ateitis priklausys vidaus degimo automobiliams, hibridams, taip pat vandeniliniams automobiliams. „Atsižvelgiant į tai, kad milijardas žmonių pasaulyje gyvena be elektros energijos, jų pasirinkimo ir keliavimo galimybių ribojimas gaminant brangius automobilius nėra išeitis,“ – teigė „Toyota“ generalinis direktorius, kurį cituoja „Motor1“.
Verta pridurti, kad tokia politika visiškai nekenkia korporacijai. Priešingai. Mažėjant elektromobilių paklausai, kuri neigiamai atsispindi kitų gamintojų rezultatuose, „Toyota“ sekasi nepaprastai gerai. 2023 m. Japonijos milžinė pardavė daugiau automobilių nei bet kada anksčiau – daugiau nei 11,2 mln. vienetų. Įdomu tai, kad tik 104 000 jų buvo elektriniai, o tai sudarė apie 0,9 proc. pardavimų.
Žalieji lyderiai. „Tesla“ numeris vienas
Žinoma, aplinkosaugos analitinis centras ištirpo dėl „Tesla“, iškeldamas ją į aplinkosaugos reitingo viršūnę. Šalia jos taip pat atsidūrė „Mercedes“ ir BMW. Tyrėjų teigimu, tik joms pavyks įvykdyti Tarptautinės energetikos agentūros planą ir iki 2030 m. pasiekti, kad elektra ir hibridiniai automobiliai sudarytų bent 66 proc. visų pardavimų.