Sparčiai augant elektromobilių asortimentui, kalbama apie naujos kartos vidaus degimo variklių kūrimą. Sprendimo pereiti prie elektros pagrįstumą patikrins rinka, tačiau kai kurie jau nuėjo taip toli, kad elektromobilumą sunkiai įveikia.
2022 m. pradžia. Luca de Meo, „Renault“ generalinis direktorius, praneša, kad visa grupė nuo 2030 m. siūlys tik elektrines pavaras. Tai vyksta tuo metu, kai Europos Sąjunga kaip tik svarstė galimybę uždrausti pardavinėti anglies dioksidą išmetančias transporto priemones. Tačiau de Meo sau paliko saugumo vartelius: „Daciose“ ir toliau turėjo būti naudojami vidaus degimo varikliai, jei tam trukdytų infrastruktūros trūkumas arba elektros energijos kainos.
Nuo 2024 m. Interviu „Automotive News Europe“ Fabrice’as Cambolive’as, už „Renault“ prekės ženklą atsakingas direktorius, teigia, kad bendrovė turės du modelius viename segmente. Šalia elektromobilio bus ir vidaus degimo modelis, žinoma, su hibridine sistema automobilyje. Tai galima pamatyti jau šiandien: elektrinį „penketuką“ salonuose galima rasti šalia miesto „Clio“. Ši strategija turėtų veikti 10 metų ir leisti greitai reaguoti į besikeičiančias tendencijas.
„Mercedes“ taip pat laukė kibiras šalto vandens. Prekės ženklo generalinis direktorius Ola Kallenius paskelbė, kad Europa dar nebus pasiruošusi taip greitai pasiūlyti visiškai elektrinį modelį. Prognozės, kuriose skelbiama, kad iki 2025 m. pusę „Mercedes“ pardavimų sudarys elektra varomi automobiliai, nepasitvirtins, o terminas nukeltas į antrąją šio dešimtmečio pusę.
Kallenius teigė, kad vidaus degimo varikliu varomo automobilio ir visiškai elektrinio automobilio sąnaudų suvienodinimas vis dar „laukia ne vienerių metų“. Todėl „Mercedes“ inžinieriai kuria naujos kartos variklius, kurie bus siūlomi ir po 2030 m. Anksčiau apie tai nebuvo svarstoma.
Ne žingsnio atgal
Tokių galimybių „Jaguar“ neturi. Ši markė nusprendė iki 2025 m. pradėti naudoti elektrinius automobilius (ir tai tik po kelių mėnesių). Birželio mėnesį XE, XF limuzinų ir sportiškojo F-Type surinkimo linijos sustos, o vidaus degimo visureigiai turės užleisti vietą visiškai elektriniams modeliams. Kuriuos? Na, tokios informacijos „Jaguar“ dar nepateikė, žinoma tik tiek, kad Austrijoje gaminamas elektrinis „I-Pace“ baigs savo gyvavimo rinkoje laiką. Visiška revoliucija gali būti didžiulė sėkmė arba šio britų prekės ženklo pabaiga.
Lakmuso popierėlis galėtų būti „Polestar“ – nuo „Volvo“ gamos atskirtos visiškai elektrinės markės – padėtis. Šis prekės ženklas 2023 m. klientams pristatė 54 600 transporto priemonių ir nepasiekė užsibrėžto 60 000 vienetų tikslo. Tiesą sakant, iš pradžių ši kartelė buvo nustatyta dar aukštesnė – 80 000 automobilių. Tačiau rinka buvo negailestinga.
2023 m. pabaiga buvo ypač sunki dėl konkurentų, kurie sumažino kainas tokiu mastu, kokio mes negalėjome sau leisti, „Polestar“ prekės ženklo generalinis direktorius Thomas Ingenlahtas sakė agentūrai „Reuters“.
T. Ingenlahtas taip pat pažymėjo, kad ignoruojant elektrines transmisijas, elektroniką ir programinę įrangą kyla „didžiulis pavojus“. „Jei nesate to dalis ir manote, kad galite laukti, kol klientai bus pasiruošę, tai neįtikėtini spąstai.“
Kaina daro stebuklus
Tačiau prieš pasirodant pigiam europietiškam elektriniam automobiliui (kuriuo galėtų būti, pavyzdžiui, būsimasis „Renault 5“), gamintojai turi uždirbti pinigų. Atidus stebėjimas rodo, kad vidaus degimo modeliams su rinka teks kovoti šiek tiek ilgiau nei planuota.
Ar „Volvo“ per anksti apsisprendė dėl neišmetamųjų variklių? Galutinė data yra 2030 m. Nors elektrinis EX30 tik įžengia į rinką, gamintojas planuoja „padaryti dabartinę modelių gamą patrauklesnę“. Paprastai tariant: aštuonerių metų senumo XC60 sudaro pusę švedų prekės ženklo pardavimų ir turi „traukti“ dar šešerius metus. Esminis rinkos pensininko atnaujinimas atsiperka labiau nei naujo modelio kūrimas.
Tačiau „Audi“ taip pat turi problemų. Dėl abejotino „Cariad“ ląstelės (atsakingos už programinę įrangą) veikimo ir slydimų, susijusių su elektrine važiuokle, vokiečiai nusprendė A8 flagmanui limuzinui suteikti dar vieną trečiąjį atnaujinimą. Atsižvelgiant į naujausius BMW pasiekimus, Ingolštato ekipažui teks gerokai paplušėti, kad sugrįžtų į viršų. Įdomu tai, kad trečiasis faceliftas laukia ir 2015 m. pristatyto Q7.
Iš šio netikėto posūkio gali laimėti paprastų, mažų automobilių gamintojai. „Fiat“ turi padidinti gamybos pajėgumus Pomigliano gamykloje, o susidomėjimas „Panda“ lėmė, kad ji gaus naują versiją ir gamybos garantijas iki 2027 m. Kartu su 500 modeliu jo pardavimai sausio mėn. išaugo iki 23 000 vienetų.