„Volkswagen Group“ strategija, pagal kurią buvo siekiama sukurti visiškai elektrines transporto priemones, nebetaikoma.
Pagrindinis „VW“ prekės ženklas, kuris savo ID baterijomis varomų elektrinių automobilių šeimą pristatė kaip pagrindinį savo ateities elementą, pripažino, kad jam reikės daugiau iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių, nes BEV pardavimai mažėja.
Tai tik naujausias „VW“ elektrifikavimo strategijos pakeitimas po to, kai bendrovė susidūrė su problemomis išleidžiant kelis modelius ir atsiliko Kinijoje, kur dabar dominuoja vietiniai prekių ženklai.
Automobilių gamintojas taip pat nutraukė pastangas ieškoti išorinių investuotojų į savo akumuliatorių padalinį ir atsisakė 2 mlrd. eurų (2,2 mlrd. dolerių) vertės elektromobilių gamyklos Vokietijoje planų.
Tiesą sakant, automobilių gamintojas parduoda tiek daug automobilių su vidaus degimo varikliais, kad kitais metais gali viršyti jam nustatytą taršos normą. „VW“ grupės generalinis direktorius Oliver Blume paprašė Europos reguliavimo institucijų atleidimo nuo baudų.
Vos prieš trejus metus, kai dėl agresyvaus „VW“ lobizmo už BEV Europos Sąjungoje kilo nesutarimų tarp bendrovės ir kai kurių jos kolegų regione, padėtis labai pasikeitė.
„VW“ neturėjo kito pasirinkimo, kaip tik pasitelkti elektrifikavimo pranešimus, nes prieš tai daug statė ant „švarių“ dyzelinių variklių. Šis statymas nuėjo perniek, kai bendrovė buvo pagauta sukčiaujanti atliekant išmetamųjų teršalų bandymus, ir tai privertė ryžtingai pereiti prie akumuliatoriais varomų transporto priemonių.
Elektromobilių stūmimas
Iki 2019 m. tuometinis generalinis direktorius Herbertas Diessas paskelbė, kad per ateinantį dešimtmetį ketinama išleisti net 75 visiškai elektrinius modelius.
Jo strategija „BEV arba žlugti“ (D. Diessas teigė, kad automobilių gamintojai turi greitai keistis, jei nori išlikti) sukėlė pyktį vadovams nuo Turino iki Tokijo, kurie norėjo daugiau laiko ir lankstumo pereiti nuo vidaus degimo variklį turinčių automobilių. Vykdomasis direktorius netgi gyrė tai, ką jis laikė ankstyvojo rinkos dalyvio pranašumu.
Elektromobilumas „laimėjo lenktynes“, – sakė D. Diessas, pristatydamas 2021 m. „VW“ baterijų strategiją. „Daugelis pramonės atstovų abejojo mūsų požiūriu. Šiandien jie seka šiuo pavyzdžiu, o mes skiname vaisius“.
Nors šie laimėjimai nebuvo tokie gausūs, kaip tikėjosi „VW“, bendrovė nenori visiškai atsisakyti elektromobilių.
O. Blume bendradarbiauja su tokiomis įmonėmis kaip „Xpeng“ ir ruošia naują elektromobilių prekės ženklą Kinijoje, siūlydama modelius su įtaisais, pavyzdžiui, automobilyje esančiu avataru, kad susigrąžintų jaunus vartotojus, kuriuos prarado BYD ir „Tesla“.
„VW“ taip pat diskutavo su kitomis Europos bendrovėmis, įskaitant „Renault“, dėl pigesnių elektromobilių kūrimo, kad pritrauktų masinių automobilių pirkėjus.
„VW“ ne vienintelis turi persitvarkyti dėl sulėtėjusio elektromobilių gamybos tempo. Šalys, įskaitant Vokietiją ir Švediją, nutraukė arba sumažino subsidijas elektra varomiems automobiliams, kurie vis dar yra brangesni už vidaus degimo varikliais varomus automobilius, o tai pakenkė visam sektoriui. Viešųjų įkrovimo tinklų spragos taip pat vis dar atbaido potencialius pirkėjus.
Antradienį „Stellantis“ pranešė, kad nuo rugsėjo mėn. Europoje pardavinės kartu su Kinijos įmone „Leapmotor“ sukurtus automobilius, nes stengiasi sumažinti savo siūlomų elektrinių automobilių kainą.
„Mercedes-Benz“, taupydama lėšas, sustabdė naujų elektrinių prabangių sedanų pagrindų kūrimą ir planuoja ilgiau nei tikėtasi pardavinėti benzinu varomus automobilius.
BMW, kuri sėkmingiau nei jos konkurentai Vokietijoje pardavinėja elektromobilius, šią savaitę vis tiek perspėjo, kad ES planas iki 2035 m. uždrausti naujų vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių pardavimą pakenks pramonei. Europos reguliavimo institucijos šią politiką peržiūrės 2026 m.
Lėtėjimas sudavė rimtą smūgį net „Tesla“, kurios rinkos kapitalizacija šiais metais neteko 235 mlrd. dolerių, o tai yra daugiau nei trigubai daugiau nei dabartinė „VW“ vertė. Vis dėlto generalinis direktorius Elonas Muskas kritikavo automobilių gamintojus dėl atsitraukimo.
„Elektromobilių diegimo lygis visame pasaulyje patiria spaudimą, o daugelis kitų automobilių gamintojų atsitraukia nuo elektromobilių ir vietoj jų diegia iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius“, – praėjusį mėnesį kalbėdamas apie „Tesla“ pirmojo ketvirčio pajamas sakė E. Musk.
„Manome, kad tai nėra teisinga strategija, ir galiausiai rinkoje dominuos elektrinės transporto priemonės.“