Automatinio priekinio stiklo valytuvo funkcija nėra visiškai nauja galimybė automobiliuose, nors ji išpopuliarėjo tik pastaraisiais metais ir pigesniuose modeliuose. Nors kasdien ji labai naudinga, žiemą geriau ją išjungti. Akimirka užmaršumo gali brangiai kainuoti.
Žiema gali būti sunki vairuotojams. Nuo sudėtingų kelių sąlygų iki dažno poreikio rytais nuvalyti priekinį stiklą. Siekdami sutaupyti laiko arba neturėdami priekinio stiklo gremžtuko, kai kurie žmonės nusprendžia atitirpinti priekinį stiklą įjungę oro kondicionierių arba naudodamiesi naudinga galimybe, pavyzdžiui, elektriniu priekinio stiklo šildymu.
Tačiau prieš įjungiant uždegimą verta įsitikinti, kad automatinis valytuvų režimas nėra įjungtas. Ši galimybė prieš kelerius metus atsirado aukščiausios klasės automobiliuose, tačiau pastaruoju metu išpopuliarėjo ir žemesnės klasės segmentuose.
Jo veikimas pagrįstas lietaus jutikliu, kuris paprastai būna priekinio stiklo viršuje. Jis atpažįsta priekinio stiklo užterštumą ir automatiškai įjungia valytuvus. Nors tai labai naudinga esant pliusinei temperatūrai ir leidžia reguliuoti valytuvų veikimą atsižvelgiant į lietaus intensyvumą, žiemą tai gali brangiai kainuoti. Taip pat skaitykite: „Prieš pradėdami važiuoti, apžiūrėkite automobilį. Žiemą šiltas variklis pritraukia nekviestų svečių“.
Jei paliksime šią parinktį įjungtą ir priekinis stiklas bus padengtas šerkšno ar ledo sluoksniu, galimi keli scenarijai. Pirmasis – valytuvai valys užšalusį priekinį stiklą. Dėl to guminiai šepetėliai gali susitepti, todėl užuot surinkę purvą nuo priekinio stiklo, jie jį tik paskleis.
Kita galimybė – valytuvai yra prišalę prie priekinio stiklo. Veikiantis valytuvų variklis gali išplėšti gumines šluoteles iš jų laikiklių. Abiem šiais atvejais valytuvus teks pakeisti, o pastaruoju atveju beveik iš karto neteksite galimybės nuvalyti priekinį stiklą. Tokioje situacijoje važiuoti keliu nėra nei protinga, nei saugu.
Taip pat gali paaiškėti, kad valytuvų šepetėliai yra taip stipriai užšalę, kad netyčia juos įjungus valytuvai nejuda. Tuomet gali būti sugadintas valytuvų variklis. Tuomet tenks pasiruošti nemažoms remonto išlaidoms. Be to, vėl neteksime galimybės nuvalyti priekinio stiklo.
Sprendimas, žinoma, yra įsitikinti, kad paliekant automobilį automatinio valytuvo funkcija yra išjungta. Tai galima padaryti ir prieš įjungiant degimą. Tai taikoma ne tik šią funkciją turintiems automobiliams. Pakanka, pavyzdžiui, jei praėjusią dieną per liūtį atvykote į kelionės tikslą ir prieš išjungdami variklį neišjungėte priekinio stiklo valytuvų.
Užmaršūs vairuotojai, nusprendę užvesti automobilį prieš nuvalydami langus, kitą dieną turės susitaikyti su bet kuriuo iš šių scenarijų. Reikėtų pridurti, kad už tokį elgesį taip pat galime būti nubausti. Už tai, kad palikome įjungtą variklį stovėdami užstatytoje teritorijoje, galime gauti buudą. Čia jau praleidžiu faktą, kad tuščiosios eigos režimas esant žemai temperatūrai šaltam varikliui visai nėra jam „sveikas“. Taip pat skaitykite: „Kodėl ilgai šildyti automobilio variklį po šalto žiemos nakties nėra gerai?“