• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Blogas vairuotojų įprotis, galintis sugadinti variklį. Ypač dabar, kai šalta

pagal Andžej Biaigo
2024.11.23, 18:00
Patarimai
A A
0
volkswagen tdi dyzelinis variklis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Atėjo sunkiausias automobilių metas. Vėlyvą rudenį ir žiemą, kai temperatūra nukrenta iki nulio ar žemiau, į paviršių iškyla daug problemų, todėl lengva sugesti. Automobilio varikliui nepatinka žema temperatūra, o daugelis vairuotojų savo elgesiu dar labiau pablogina situaciją. Vienas iš kvailiausių įpročių – važiuoti staigiai „per šaltį“.

Žiema gali pakenkti ne tik vairuotojams, bet ir jų transporto priemonėms. Ypač varikliams, kurie šaltuoju metų laiku gali veikti triukšmingiau ir būti labiau pažeidžiami. Todėl labai svarbu būti atsargiems pirmosiomis vairavimo minutėmis, kad pavasarį išvengtumėte brangiai kainuojančio remonto. Net ir šiltu oru intensyviai važiuoti nuo pirmųjų kelių maršruto kilometrų yra bloga ir žalinga idėja, tačiau žiemą dar svarbiau atsikratyti šio įpročio. Tai tiesus kelias į autoservisą, o mechanikai tik trina rankas. Kaip ir vulkanizatoriai, kurie už paprastą ratų keitimą gali imti apie nuo 40 eurų. Tuo tarpu pats keitimas yra paprastas, o veržliarakčių galima nusipirkti beveik už dyką.

Tačiau liksime prie variklio gedimų.

Šaltasis variklio užvedimas – ką reikia žinoti?

Žiemą užvedant variklį problemų gali kilti ne tik dėl lauko temperatūros. Alyva, kuri yra būtina judančioms variklio dalims tepti, žemoje temperatūroje praranda savo skystumą. Šiuolaikinės alyvos yra atsparios šalčiui, tačiau net ir joms reikia laiko, kad pasiektų reikiamą tankį ir užtikrintų optimalią variklio apsaugą.

juoda alyva dyzeliniame variklyje

Priklausomai nuo modelio, variklis darbinę temperatūrą pasiekia skirtingu metu – nuo 80 iki 100 laipsnių Celsijaus. Šis laikas gali būti ilgesnis, ypač žiemos dienomis. Verta prisiminti, kad ilgas stovėjimas vietoje variklio įšilimo proceso per daug nepaspartins – geriau sklandžiai važiuoti. Na, dar kartą pabrėžiame, kad „ramiai“ yra raktinis žodis. Ypač pirmuosius kelis kilometrus.

Kaip vairuoti, kad žiemą nesugadintumėte variklio?

Šildant variklį patartina neviršyti tam tikrų sūkių dažnių – dyzelinio variklio sūkių dažnis yra apie 2 000 aps/min, o benzininio variklio – iki 2 500 aps/min. Per didelės apsukos gali sukelti perkaitimą ir pažeisti svarbiausias variklio dalis, o tai gali lemti brangų remontą.

automobilio-variklio-apsukos-ir-kuro-lygis-bake

Prižiūrėti variklį visai nesudėtinga. Naudodami mechaninę pavarų dėžę, paprasčiausiai ilgai nevilkinkite pavarų perjungimo į aukštesnę pavarą ir, kol variklio temperatūra pasieks optimalų lygį, nedidinkite sūkių dažnio. Naudodami automatinę pavarų dėžę taip pat galime tai kontroliuoti. Tiesiog reikia vengti stipriai spausti gazą. Važiuojant tolygiai, automatinė pavarų dėžė puikiai žinos, ką daryti.

Skaitykite  6 įpročiai, kurie tyliai naikina automatinę pavarų dėžę

Taip pat patartina vengti staigių ir greitų manevrų, nebent to reikalauja eismo ir saugumo situacija. Ypač dinaminio greitėjimo. To labai nemėgsta šaltas variklis. Retkarčiais toks elgesys neturėtų jam pakenkti, tačiau reguliarus šiurkštus važiavimas šaltuoju metų laiku – tai prašosi gedimo.

Žiema – blogiausias metas vairuotojui ir jo automobiliui

Atminkite, kad žiemą pradėjus važiuoti reikia ypatingo vairuotojo dėmesio ir kantrybės. Tinkamas eksploatavimas šaltuoju metų laiku padės išvengti nemalonių staigmenų – variklio gedimų. Taigi rūpinkimės savo transporto priemonėmis, ypač kai temperatūra nukrenta žemiau nulio.

Svarbu ir tai, kad daugumą žiemos patarimų yra labai paprasta įgyvendinti. Palaukti, kol variklis įšils, nėra jokia paslaptis. Vairuotojams tereikia sąmoningai šiek tiek pakeisti savo įpročius ir duoti varikliui daugiau laiko.

Žymos: šildymasvariklio šildymasvariklisžiema
Dalintis333DalintisSiųstiDalintis58

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.