Atėjo sunkiausias automobilių metas. Vėlyvą rudenį ir žiemą, kai temperatūra nukrenta iki nulio ar žemiau, į paviršių iškyla daug problemų, todėl lengva sugesti. Automobilio varikliui nepatinka žema temperatūra, o daugelis vairuotojų savo elgesiu dar labiau pablogina situaciją. Vienas iš kvailiausių įpročių – važiuoti staigiai „per šaltį“.
Žiema gali pakenkti ne tik vairuotojams, bet ir jų transporto priemonėms. Ypač varikliams, kurie šaltuoju metų laiku gali veikti triukšmingiau ir būti labiau pažeidžiami. Todėl labai svarbu būti atsargiems pirmosiomis vairavimo minutėmis, kad pavasarį išvengtumėte brangiai kainuojančio remonto. Net ir šiltu oru intensyviai važiuoti nuo pirmųjų kelių maršruto kilometrų yra bloga ir žalinga idėja, tačiau žiemą dar svarbiau atsikratyti šio įpročio. Tai tiesus kelias į autoservisą, o mechanikai tik trina rankas. Kaip ir vulkanizatoriai, kurie už paprastą ratų keitimą gali imti apie nuo 40 eurų. Tuo tarpu pats keitimas yra paprastas, o veržliarakčių galima nusipirkti beveik už dyką.
Tačiau liksime prie variklio gedimų.
Šaltasis variklio užvedimas – ką reikia žinoti?
Žiemą užvedant variklį problemų gali kilti ne tik dėl lauko temperatūros. Alyva, kuri yra būtina judančioms variklio dalims tepti, žemoje temperatūroje praranda savo skystumą. Šiuolaikinės alyvos yra atsparios šalčiui, tačiau net ir joms reikia laiko, kad pasiektų reikiamą tankį ir užtikrintų optimalią variklio apsaugą.
Priklausomai nuo modelio, variklis darbinę temperatūrą pasiekia skirtingu metu – nuo 80 iki 100 laipsnių Celsijaus. Šis laikas gali būti ilgesnis, ypač žiemos dienomis. Verta prisiminti, kad ilgas stovėjimas vietoje variklio įšilimo proceso per daug nepaspartins – geriau sklandžiai važiuoti. Na, dar kartą pabrėžiame, kad „ramiai“ yra raktinis žodis. Ypač pirmuosius kelis kilometrus.
Kaip vairuoti, kad žiemą nesugadintumėte variklio?
Šildant variklį patartina neviršyti tam tikrų sūkių dažnių – dyzelinio variklio sūkių dažnis yra apie 2 000 aps/min, o benzininio variklio – iki 2 500 aps/min. Per didelės apsukos gali sukelti perkaitimą ir pažeisti svarbiausias variklio dalis, o tai gali lemti brangų remontą.
Prižiūrėti variklį visai nesudėtinga. Naudodami mechaninę pavarų dėžę, paprasčiausiai ilgai nevilkinkite pavarų perjungimo į aukštesnę pavarą ir, kol variklio temperatūra pasieks optimalų lygį, nedidinkite sūkių dažnio. Naudodami automatinę pavarų dėžę taip pat galime tai kontroliuoti. Tiesiog reikia vengti stipriai spausti gazą. Važiuojant tolygiai, automatinė pavarų dėžė puikiai žinos, ką daryti.
Taip pat patartina vengti staigių ir greitų manevrų, nebent to reikalauja eismo ir saugumo situacija. Ypač dinaminio greitėjimo. To labai nemėgsta šaltas variklis. Retkarčiais toks elgesys neturėtų jam pakenkti, tačiau reguliarus šiurkštus važiavimas šaltuoju metų laiku – tai prašosi gedimo.
Žiema – blogiausias metas vairuotojui ir jo automobiliui
Atminkite, kad žiemą pradėjus važiuoti reikia ypatingo vairuotojo dėmesio ir kantrybės. Tinkamas eksploatavimas šaltuoju metų laiku padės išvengti nemalonių staigmenų – variklio gedimų. Taigi rūpinkimės savo transporto priemonėmis, ypač kai temperatūra nukrenta žemiau nulio.
Svarbu ir tai, kad daugumą žiemos patarimų yra labai paprasta įgyvendinti. Palaukti, kol variklis įšils, nėra jokia paslaptis. Vairuotojams tereikia sąmoningai šiek tiek pakeisti savo įpročius ir duoti varikliui daugiau laiko.