Žiemą elektromobilių savininkams kyla iššūkių, susijusių su optimalaus efektyvumo ir transporto priemonės eksploatacinių savybių palaikymu. Šilumos siurblio naudojimas, baterijos kondicionavimas arba įkrovimas iki 90% – tai tik keletas praktinių eksperto patarimų.
Dažniausios priežastys, dėl kurių elektromobilis žiemą sunaudoja daugiau energijos, yra šildymas trumpoms kelionėms, dažnesnis elektros prietaisų naudojimas ir didesnis pasipriešinimas riedėjimui. Išsklaidome mitus, susijusius su elektromobilių eksploatavimu žiemą.
Ar žiemą elektromobilių nuvažiuojamas atstumas sumažėja?
Manoma, kad žiemą visiškai įkrauti elektromobiliai praranda maždaug pusę savo pradinio nuotolio. Ekspertų teigimu, šis rodiklis vidutiniškai sumažėja 30 proc. Be to, transporto priemonių su šilumos siurbliu efektyvumas sumažėja mažiau, palyginti su automobiliais be jo. Taigi, kaip išvengti šio nuotolio sumažėjimo? Štai keletas svarbių patarimų, padedančių sumažinti energijos suvartojimą.
Pagrindinis komponentas yra šilumos siurblys, kuris sumažina diapazono sumažėjimą žiemą. Juo šildant automobilį, automobilis įšyla akimirksniu, o tai svarbu optimaliam veikimui užtikrinti. Taip pat skaitykite: „Koks yra elektromobilių nuotolis ir kaip nuvažiuoti daugiau?“
Įdomu tai, kad elektromobilių su įrengtu šilumos siurbliu atveju 45 kWh akumuliatorius sumažina nuvažiuojamą atstumą tik 10%. Tai geras sprendimas, kurį verta turėti omenyje perkant elektromobilį.
Ekspertai taip pat rekomenduoja reguliariai tiek vasarą, tiek žiemą kondicionuoti akumuliatorių. Be to, prieš išvykstant į kelionę vertėtų nustatyti įkrovimo tašką programinėje įrangoje ir navigacijoje. Tuomet automobilis automatiškai paruošia akumuliatoriaus temperatūrą įkrovimui, o tai naudinga proceso efektyvumui.
Taip pat patartina įkraunant transporto priemonę ją pašildyti. Tai padės išlaikyti optimalų akumuliatoriaus veikimą. Taip pat patartina riboti sėdynių ir vairo šildymo funkcijų naudojimą, kad sumažintumėte energijos sąnaudas ir padidintumėte ridą.
Šildant automobilį, reikia nustatyti, kada vairuotojas nori pajudėti iš vietos. Automobilis automatiškai įšildys akumuliatorių ir pritaikys savo parametrus prie vyraujančių kelio sąlygų. Įkrovimo nurodytoje vietoje atveju į programinę įrangą iš anksto reikėtų įvesti duomenis apie planuojamą automobilio įkrovimą. Taip pat skaitykite: „Ar elektromobiliai yra ekologiški? Gamyba, eksploatacija ir utilizacija“.
Ekspertas taip pat atkreipia dėmesį į investicijų į šildomą garažą naudą. Net ir keli laipsniai gali labai pakeisti kelionės komfortą. Taip pat svarbu iš anksto planuoti keliones. Jei vairuotojas planuoja palikti elektromobilį ilgesniam laikui, automobilyje turėtų būti mažiausiai pusė akumuliatoriaus įkrovos.
Būtina reguliariai atlikti techninę priežiūrą
Mechanikas taip pat primena kitus svarbius elektromobilių klausimus. Norint išlaikyti automobilio ridą, svarbu reguliariai tikrinti geometriją. Taip pat patariama reguliariai tikrinti padangų būklę ir slėgį jose bei valyti stabdžius – dėl energijos rekuperacijos sistemos jie dažniau nei įprastai būna padengti rūdimis.
Pasak ekspertų, taip pat svarbu pakeisti aušinimo ir stabdžių skystį. Pirmasis, skirtas elektromobiliams, svarbus išsklaidant šilumą iš akumuliatoriaus. Kita vertus, stabdžių skystį verta keisti kas trejus metus, nes jis linkęs susidėvėti greičiau nei vidaus degimo transporto priemonėse. Taip pat skaitykite: „Kokių problemų gali kilti naudojant elektromobilį ir kaip jas išspręsti?“