Tinkamai apžiūrėkite sėdynes, vairą, klimato kontrolės sistemą, lubas, duris ir porankius. Kur ieškoti ir ką tikrinti, kad netektų susidurti su apgaudinėjančia ir nusidėvėjusia transporto priemone.
Automobilio salono būklė yra tokia pat svarbi kaip ir kėbulo bei variklio būklė. Apžiūrint saloną, pirkėjo užduotis – rasti trūkumų, kuriuos pardavėjas nuslėpė. Arba palyginti interjero būklę su rida, kad suprastų, ar savininkas sukorė porą ar keliasdešimt tūkstančių kilometrų. Tačiau neįmanoma išvesti aiškios formulės, kad nuvažiavus 50 000 kilometrų vairas turėtų atrodyti taip. Juk kiekvienas žmogus automobilį naudoja savaip. Pavyzdžiui, automobilis iš Europos, kurio rida 200 000 kilometrų ir kurio savininkas kasdien važinėjo autobanu, gali būti puikios būklės. Tačiau automobilis, su kuriuo nuvažiuota 50 000 kilometrų, bet kuriame ant galinės sėdynės buvo vežamas šuo, turės labai nusidėvėjusį saloną.
Punktas po punkto paaiškiname, į ką atkreipti dėmesį automobilio viduje ir ką patikrinti apžiūrint saloną.
Vairas
Atidžiai apžiūrėkite vairo rato paviršių. Ieškokite įbrėžimų. Įvertinkite odos būklę – jei rida didelė, tekstūros nesimatys, o vairas bus plikas. Patikrinkite, ar visi tarpai tarp dalių yra lygūs, o siūlės tiesios.
Originalus vairas pasižymės nepriekaištingomis siūlėmis. Jei vairas persiūtas – siūlės nebus tobulai lygios. Nėra nieko blogo, jei vairas pertemptas iš naujo, tačiau tik tuo atveju, jei savininkas nebando pavargusio automobilio išduoti už naują. Nepamirškite, kad dažnai pietų šalyse vairo būklė greitai pablogėja dėl saulės poveikio. O jei savininkas vairavo automobilį su žiedu ant rankos – ant vairo tikrai liks papuošalų pėdsakų.
Toliau atkreipkite dėmesį į mygtukus. Nebijokite skirti laiko ir patikrinti kiekvieno jų tinkamumą naudoti. Patikrinkite, ar veikia garsinis signalas, koks jo jautrumas. Užveskite automobilį ir įsitikinkite, kad nedega klaidų indikatoriai. Užvedus automobilį, visi indikatoriai turėtų užgesti. Apžiūrėkite kiekvieną ant vairo esančią svirtį – pradžiai – artimųjų šviesų žibintų korektorių. Gerai, jei tikrinimo metu priešais automobilį yra siena. Patikrinkite prietaisų skydelio apšvietimo ryškumą, ar veikia tolimosios šviesos, rūko žibintai, posūkių signalai, atbulinės eigos žibintai. Taip pat skaitykite: „Kaip sužinoti tikrąją automobilio ridą?“
Pavarų dėžė
Ta pati užduotis kaip ir su vairu. Apžiūrime pačią rankeną ir lyginame ridos duomenis su jos būkle. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į pavarų dėžės dangtį – kaip gerai atrodo oda, kokios gilios raukšlės ten, kur yra klostės. Šios detalės parodo, ar automobilio rida yra reali.
Centrinis skydelis
Pirmiausia apžiūrėkite pačią plokštę. Tarpai tarp dalių turi būti vienodo dydžio. Tada patikrinkite klimato kontrolės sistemą ir garso sistemą.
Užvedę automobilį, įjunkite oro kondicionierių. Atidžiai įsiklausykite ir įvertinkite variklio veikimą – garsas turėtų būti tolygus ir gana pastebimas. Po kelių sekundžių turėtumėte pajusti karšto arba šalto oro srautą. Patikrinkite kiekvienos sklendės veikimą, ar veikia režimai „į veidą“, „į kojas“, „į stiklą“.
Pakeiskite sklendės padėtį ir uždėkite ranką ant oro srauto, visose padėtyse jo slėgis turi būti vienodas. Įsitikinkite, kad viskas veikia ir keleivio sėdynėje. Pasukite klimato kontrolės sistemą visais lygiais ir klausykitės, ar nepasikeitė ventiliatoriaus veikimas ir ar nesigirdi pašalinių garsų. Tada patikrinkite sėdynių šildymą.
Garso sistemoje patikrinkite, ar mygtukai yra nusitrynę, ar visos funkcijos ir jungtys veikia tinkamai.
Sėdynės
Nenatūrali sėdynių oda greitai susidėvi, todėl jei ant sėdynės, kurios oficiali rida viršija 60 000 kilometrų, matote tobulą tekstūrą, tikėtina, kad sėdynė buvo perdažyta. Netolygus dygsniavimas su skirtingų spalvų perėjimais taip pat yra pakartotinio dygsniavimo požymis. Apčiuopkite sėdynių paviršių – kiek sėdynės yra prispaustos ir ar nėra papildomo paminkštinimo.
Apžiūrėkite galines sėdynes – jų būklė paprastai būna geresnė nei priekinių sėdynių. Apžiūrėkite ir priekinės keleivio sėdynės atlošą. Jei ten daug pažeidimų, automobilis galėjo būti naudojamas kaip taksi.
Patikrinkite saugos diržus. Ant kiekvieno diržo turėtų būti žymėjimas, atitinkantis automobilio pagaminimo metus. Patraukite kiekvieną diržą ir įsitikinkite, kad diržo fiksatorius veikia. Apžiūrėkite po priekinėmis sėdynėmis esančius varžtus – tai atliekama pakėlus plastikinius kamščius. Pagal varžtus galima nustatyti, ar sėdynės buvo nuimtos. Taip pat skaitykite: „Saugos diržai automobilyje. Faktai ir mitai. Kam nereikia prisisegti saugos diržo?“
Durys
Būtinai patikrinkite visus ant durų esančius mygtukus. Ten paprastai būna langų ir galinio vaizdo veidrodėlių valdikliai. Patikrinkite kiekvieno mygtuko veikimą iki galo – ar langas atsidaro ir užsidaro iki galo, ar tvarkingi uždarymo įtaisai.
Atkreipkite dėmesį į durelių sandariklį – jis kartkartėmis trinasi, ten yra skylučių. Jei durų apmušalai subraižyti, vadinasi, su automobiliu buvo elgiamasi neatsargiai. Patikrinkite, ar tinkamai veikia galinių durelių apsauga nuo vaikų. Taip pat skaitykite: „Juo sutepkite sandariklius ir durys daugiau niekada nebeužšals“.
Porankis, lubos
Patikrinkite, ar porankis neturi naudojimo žymių, neatitinkančių ridos. Patikrinkite, ar atsidaro pirštinių skyrius, skydeliai, lemputės. Tai smulkmenos, tačiau jos sukelia nepatogumų, o joms pakeisti prireiks pinigų. Taigi, jei aptiksite kokį nors gedimą, galite paprašyti nuolaidos remonto kainai.
Apžiūrėkite lubas. Jei jos gelsvos arba pilkos, vadinasi, automobilis buvo daug rūkytas. Jei ant lubų prie lango yra juoda juosta – dažnai važinėjote atidarytais langais. Nepamirškite ir bagažinės ar benzino bako dangtelio atidarymo svirties – korėjietiškuose automobiliuose ji greitai išsiderina.