Skenduolis? Klaidinga rida? Neaiški transporto priemonės istorija? Pirkėjų, norinčių įsigyti naudotą automobilį, laukia daugybė spąstų.
Naudotų automobilių paklausa jau daugelį metų išlieka didelė. Daugelis potencialių pirkėjų didžiausią reikšmę teikia kainai, pamiršdami, kad svarbiausias kriterijus, į kurį reikia atsižvelgti, yra saugumas. Praktiškai tai turėtų reikšti nuodugnų perkamų transporto priemonių techninės būklės patikrinimą. Deja, daugeliu atvejų parduodamų automobilių kokybė vis dar yra labai prasta. Kaip nusipirkti tinkamą?
1. Klaidinga rida ir automobilio istorija
Ieškodami naudoto automobilio pirkėjai pirmiausia atkreipia dėmesį į pagaminimo metus. Tačiau daugelis žmonių pamiršta, kad net ir senesnis automobilis su mažesne rida gali būti geresnis pasirinkimas nei kelerių metų senumo automobilis su didžiule rida. Nenuostabu, kad nesąžiningi pardavėjai stengiasi suklastoti tikrąją automobilio ridą. Laimei, yra būdų, kaip tai patikrinti.
Sunaikintas vairas ir sėdynės, sugadinti jungikliai, išblukę dažai, išblukę priekiniai žibintai ir tam tikrų eksploatacinių dalių keitimas anksčiau nei įprastai nusidėvėjo – tai galimi požymiai, kad automobilio odometras buvo suklastotas.
Reikėtų ne tik nustatyti teisingą automobilio ridą, bet ir patikrinti transporto priemonės istoriją. Labai dažnai susiduriama su neišsamia technine dokumentacija, trūkstamomis techninės priežiūros knygelėmis ir neaiškios kilmės automobiliais.
Norint patiems patikrinti transporto priemonės istoriją, pakanka žinoti VIN numerį ir naudotis, pavyzdžiui, „Regitros“ duomenų baze. Deja, į parengtą ataskaitą įtraukiami tik Lietuvoje registruoti automobiliai.
Tačiau specialistai taip pat gali susidoroti su tokio pobūdžio sunkumais. Ypač pastaraisiais metais, kai automobiliuose yra daug elektronikos, naudojant atitinkamas priemones ir programinę įrangą galima labai greitai nuskaityti įvairių komponentų duomenis ir nustatyti tikrąją transporto priemonės istoriją.
2. Automobiliai po potvynio
Užtvindyti automobiliai kelia problemų ne tik dėl nemalonaus kvapo ir pelėsio, kuris gali sutrukdyti juos įsigijus. Be to, ateityje gali kilti daugybė elektros ir elektroninių problemų, o rimčiausiais atvejais – net automobilio gaisras.
Po potvynio užlietus automobilius pardavėjai paprastai apdoroja, kad paslėptų užliejimo žymes. Tačiau net ir po to, kai kilimai ir apmušalai kruopščiai išplaunami, laikui bėgant tokiame automobilyje bus jaučiamas pelėsių kvapas. Dėl drėgmės taip pat atsiranda pelėsis ir dėmės, dažnai sunkiai prieinamose arba visiškai neprieinamose vietose. Todėl norint nustatyti, ar automobilis užlietas, būtina naudoti tinkamą įrangą, pavyzdžiui, mini apžiūros kamerą.
3. Paslėpti susidūrimai
Dar vieni spąstai, į kuriuos patenka naudoto automobilio ieškantys klientai, – tai automobiliai po avarijų. Tokie defektai, kaip netinkamas automobilio įrangos montavimas, korozija, skirtingas kėbulo dažų storis ir atspalvis, taip pat nerimą keliantys signalai iš borto kompiuterio, gali būti ankstesnio susidūrimo požymiai. Nedidelis dažų remontas gali būti nebent estetinis defektas, tačiau pažeista transporto priemonės konstrukcija arba oro pagalvių nebuvimas dėl to, kad jos neišsiskleidė per ankstesnį susidūrimą, kelia realią grėsmę keleivių gyvybei ir sveikatai.
Kai kalbame apie kelių eismo saugą, nėra jokių pusinių priemonių. Automobilio eismo įvykių istoriją gali rodyti daugybė dalykų, pavyzdžiui, dažų būklė, skirtingi stiklų numeriai, įtrūkimai ir deformacijos automobilio salone. Daugelį šių dalykų galime pastebėti įžvalgia akimi, tačiau niekas negali pakeisti konsultacijos su specialistu. Kai kurie autoservisai sugeba taip gerai užmaskuoti po avarijos atliktus remonto darbus, kad tik nuodugniai patikrinus automobilio konstrukciją galima pastebėti pažeidimus. Norėdami patikrinti ar automobilis dalyvavo eismo įvykiuose atlikite VIN patikrą.