Nors teoriškai šiuolaikiniams automobiliams teoriškai nereikia daug sezoninės priežiūros, jie nėra be priežiūros. Pavasarį verta pasirūpinti keliais dalykais – kai kuriais dėl savo patogumo, kai kuriais dėl automobilio išvaizdos, o kai kuriais – kad išvengtumėte brangiai kainuojančių gedimų.
- Į padangų servisą verta užsiregistruoti iš anksto. Jei padangų nekeičiate, nes turite universalias padangas, jas reikėtų pripūsti.
- Plauti automobilį, ypač po žiemos, apsimoka: taip išvengsite korozijos.
- Pavasarį netaupykite pinigų oro kondicionierių priežiūrai. Apleistas oro kondicionierius gali sugesti, o šios sistemos remontas kainuoja brangiai.
Žiemą kelio druska patenka į visus kėbulo užkampius, o atšilus orams ji pradeda veikti. Kuo kruopščiau pavasarį kėbulas nuplaunamas ir nuvalomas, tuo ilgiau jis bus atsparus rūdims. Tai reiškia, kad pavasarinis automobilio valymas prasmingas ne tik dėl estetinių priežasčių – jis turi ir praktinės naudos. Kalbant apie dirbtuvėms būdingus darbus, daugiausia sezoninių užduočių susiję su automobilio padangomis ir oro kondicionieriumi.
Padangos: vienos skirtos sezoniniam naudojimui, kitos – visam sezonui
Kalbant apie sezonines padangas, klausimas paprastas: žiemines padangas reikia pakeisti vasarinėmis. Kada? Vasarinėmis padangomis galima važinėti jau balandžio pradžioje. Paprastai itin aukštos kokybės vasarinės padangos „mėgsta“ aukštesnę temperatūrą.Aukštos klasės komfortinės padangos yra tolerantiškesnės temperatūrai.
O kaip dėl universalių padangų? Jei važiuodami didesniu greičiu nejaučiate jokios vibracijos, techninės priežiūros vizito nereikia. Tačiau vertėtų padangas pripūsti ir bent kartą per mėnesį pakartoti slėgio patikrą. Jei pamiršite patikrinti oro slėgį padangose, smarkiai sutrumpinsite jų naudojimo trukmę.
Oro kondicionierius: veikia arba neveikia, reikia atlikti techninę priežiūrą
Jei visą žiemą važinėjote su išjungtu oro kondicionieriumi, rizika, kad sistema neveiks, kai reikia, arba staiga atsisakys veikti, yra ypač didelė. Taip yra todėl, kad nenaudojamas oro kondicionierius yra labiau linkęs pratekėti nei reguliariai veikiantis oro kondicionierius. Paprastai kondicionieriaus techninę priežiūrą (patikrinimą, ar nėra nuotėkio, šaldymo skysčio papildymą) geriausia atlikti pavasarį, prieš pirmuosius karščius, kai prie techninės priežiūros centrų susidaro eilės ir prieš tai, kai kondicionieriaus tikrai prireikia. Oro kondicionierius su nepakankamu šaltnešio kiekiu arba neįsijungs, arba įsijungs, priklausomai nuo sistemos konstrukcijos, tačiau dėl to padidėja rimtų gedimų, pavyzdžiui, kondicionieriaus kompresoriaus, rizika.
Atliekant oro kondicionieriaus techninę priežiūrą, verta išvalyti oro drėgmę ir pakeisti salono filtrą.
Kėbulo apačios plovimas apsaugo nuo korozijos
Ypač senesnių automobilių, kurie dėl savo amžiaus yra ypač linkę į koroziją, važiuoklę po žiemos reikėtų nuplauti nuo druskos. Tai galima atlikti automatinėje plovykloje arba – geriausia – šią paslaugą teikiančioje rankinėje plovykloje. Taip pat galite naudotis savitarnos plovyklomis, tačiau būkite atsargūs: kad nepažeistumėte antikorozinių dangų, laidų ir kitų jautrių komponentų, laikykite lancetą bent keliasdešimt centimetrų nuo plaunamo paviršiaus.
Kėbulo plovimas ir vaškavimas
Verta kruopščiai nuplauti kėbulą (nepakanka apsilankyti automatinėje plovykloje), nepamirštant slenksčių, statramsčių ir kt. Pavasarį tai darome ne tik tam, kad atnaujintume automobilio išvaizdą, bet ir tam, kad iš kėbulo užkampių ir plyšių pašalintume kelio druską. Tai svarbu, nes cheminės reakcijos, įskaitant metalų rūdijimą, greitėja esant aukštai temperatūrai, o druskos, užsilaikiusios užkampiuose, pagreitina šį procesą. Dažų dangos vaškavimas yra dvigubai naudingas: pirma, dažų preparatai ne tik palieka ant dažų paviršiaus plėvelę, kuri apsaugo juos nuo vandens, purvo ar saulės, bet ir, antra, bet kokio vaško ar poliravimo priemonės ant dažų priverčia juos labai kruopščiai nuvalyti.
Nuplaukite langus, patikrinkite priekinio stiklo valytuvus
Priešingai nei manote, gerai nuplauti automobilio langus, ypač priekinį stiklą, nėra lengva. Didžiausia problema yra kruopščiai nuplauti priekinį stiklą iš vidaus – svarbiausia nepalikti dryžių, nes jie trukdys važiuojant saulėje. To nemėgsta daryti net profesionalūs meistrai – tai tikrai varginanti užduotis, reikalaujanti ypatingo kruopštumo. O tai daryti verta, nes ant kiekvieno automobilio priekinio stiklo vidinės pusės susidaro pilki likučiai, kurie mažina vairavimo komfortą.
Verta atidžiai apžiūrėti valytuvų šepetėlius – jei jie kaip nors mechaniškai pažeisti, juos reikia kuo greičiau pakeisti. Jei jie blogai surenka vandenį, taip pat verta juos kuo greičiau pakeisti. Taip yra todėl, kad labai lengva subraižyti stiklą, o nubraižyto priekinio stiklo beveik neįmanoma nupoliruoti.
Patarimas: Iš išorės gerai naudoti vadinamąjį „nematomą valytuvą“ ir šoniniams automobilio langams (kai kurie mano, kad tai ypač aktualu šoniniams langams). Toks preparatas palengvina vandens nubėgimą nuo stiklo ir gerokai sulėtina langų nešvarumų susidarymą.
Pavasaris: ko nereikia daryti?
Galite saugiai naudoti žieminį priekinio stiklo valytuvų skystį nepriklausomai nuo temperatūros. Taip pat galite įpilti drungno priekinio stiklo valytuvų skysčio į rezervuarą kartu su likusiu žieminiu skysčiu ir sumaišyti šiuos preparatus bet kokiu santykiu.
Sezoninio variklio alyvos keitimo nereikia – šiuolaikiniuose automobiliuose alyvą ir daugumą eksploatacinių skysčių keičiame pagal automobilio ridą, o ne pagal sezoną.