Lietuvos keliuose nuolat daugėja greičio matuoklių, kurie automatiškai fiksuoja leistino greičio viršijimą ir skiria baudas. Daugelis vairuotojų, pastebėję įspėjamuosius ženklus, stengiasi sulėtinti greitį, tačiau ne visi žino, kada tiksliai ir kaip teisingai tai padaryti, kad tikrai išvengtų baudos.
Kaip paaiškina kelių patruliai, greičio matuokliai veikia skirtingais principais: vieni fiksuoja greitį dar artėjant, kiti – tiesiai po kamera. Todėl tiksliai pasakyti, kada automobilis patenka į jų „matymo lauką“, sunku. Dėl to labai svarbu vadovautis kelio ženklais ir įspėjamaisiais pranešimais, kurie privalomai įrengiami prieš kontrolės zoną.
Tokie ženklai dažniausiai stovi 150–300 metrų iki matuoklio. Važiuojant, pavyzdžiui, 90 km/h greičiu, šį atstumą įveiki per kelias sekundes – tad pastebėjus ženklą, reikia iš karto pradėti lėtinti greitį, o ne paskutinę akimirką.
Dar vienas svarbus niuansas – kameros gali fiksuoti pažeidimus tiek iš priekio, tiek iš galo. Tai reiškia, kad net pravažiavus kamerą, staigus pagreitėjimas gali būti užfiksuotas. Todėl rekomenduojama dar apie 500 metrų po kameros važiuoti neviršijant leistino greičio, kad tikrai liktum „už borto“ pažeidimų sąraše.
Pareigūnai primena: patikimiausias būdas išvengti baudų – laikytis kelių eismo taisyklių. Jei visada važiuosi pagal leistinus ribojimus, jokios kameros nekels grėsmės.
O kaip tu elgiesi prieš greičio matuoklius? Ar pasitiki šia sistema? Pasidalink komentaruose!